ייעוץ לגבי תחילת הדרך עם ילד בן חמש

דיון מתוך פורום  לקויות למידה

23/02/2012 | 12:14 | מאת: ורד

בני בן חמש וחצי (יליד ספטמבר) אמור להעלות לכיתה א השנה. מתקשה מאוד בלמידת האותיות, התקשה גם ברכישת היכולת לזהות צורות, מספרים, ספירה ומנייה. מאחר ולבעלי יש דיסלקציה נראה לנו שזה הכיוון. עובר שנה לא קלה בגן חובה לאור שילוב של גננת מאוד אמביציוזית שדוחפת ללימוד קריאה וילדים תחרותיים, חוזר עם חוויות של כישלון וירידה משמעותית בבטחון העצמי. מקבל כבר כשנה ריפוי בעיסוק וקלינאית תקשורת וכעת גם שחייה טיפולית. אנחנו מרגישים שעל מנת שיגיע מוכן לבי"ס הוא זקוק ליותר מזה ולא כל כך יודעים מאיפה להתחיל. איזה אבחון ואצל מי? יש כל כך הרבה גורמים ו"מומחים". האם להתחיל בהוראה מתקנת על מנת להביא אותו לכיתה א מוכן יותר? הגננת המליצה להשאיר אותו עוד שנה בגן אך מכיוון שאנחנו חשים שהיא מזיקה לו לא מעוניינים בכך. יש גם אפשרות להעבירו לגן אחר. בקיצור אשמח לכל עצה מ"ותיקים" בתחום וכן אשמח לקבל שמות ספיציפיים של מאבחנים או מטפלים. גרים באזור קרית אונו. תודה רבה

לקריאה נוספת והעמקה
23/02/2012 | 14:26 | מאת: אלמוג בן-שחר נאוה

צהריים טובים, ראשית, כל הכבוד על הרגישות ותשומת הלב. עם זאת אני באופן אישי מאוד מתנגדת למרוץ אחרי הלמידה , כאשר הילדים כה צעירים, ולעתים כלל לא בשלים ללימוד הקריאה ללא כל קשר להימצאותו או אי הימצאותה של לקות למידה. מהן הפעולות אותן מבצע הילד בשמחה? חשוב לנסות לבלות שעות משחק מפתח בהנאה, אך בשום אופן לא מתוך לחץ. קיום אבחון בגיל כה צעיר מתסכל ואינו מאפשר לשקף יכולות אמיתיות. אתם עושים כל כך הרבה. עכשיו צריך לתת לזמן לעשות את שלו. לדעתי, אין להשאיר את הילד עוד שנה בגן מכיוון שאינו כותב או קורא. אם המצב לא ישתנה בסוף כיתה א, יש לפנות לאבחון מסודר. בברכה אלמוג

26/02/2012 | 11:33 | מאת: ורד

אכן קלעת להרגשיתנו. אינך רואה גם טעם במתן הוראה מתקנת בחודשים שלפני בית הספר על מנת שלפחות יגיע כשהוא כן מזהה את כל האותיות ? ואם כן- היית ממליצה על שיטה או מטפלת מסוימים?

מנהל פורום לקויות למידה