מגבלות חדשות ללקויי למידה הלומדים במבר

דיון מתוך פורום  לקויות למידה

29/01/2012 | 14:45 | מאת: סקוביבון

שלום, לפני כשבועיים פורסם בעתון על כך כי משרד החינוך יגביל את מספר התלמידים המתקשים שיהיו זכאים להתאמות בבגרויות.. רק 20 אחוז מתלמידי כיתות מב"ר יוכלו להיכלל ברשימות שמשרד החינוך יאשר. איזה תסכול! בלי התאמות הילד שלי ייכשל בבגרויות. אין לו בכלל סכוי. הפער בין מבחנים בעפ למבחנים בכתב הוא דרמטי. הוא ייפלט ממב"ר, המוטיבציה שלו שגם כך היא בקאנטים תרד עוד יותר.. למי ניתן לפנות עם ההחלטה המטופשת הזו? הרי במב"ר לומדים ילדים עם לקויות למידה?? אנא עצתכם הדחופה. בנוסף, בית הספר החליט שעד שיהיו החלטות של משרד החינוך אין התאמות והילדים אמורים להסתדר בלעדיהם. אחרי סקנדל שעשיתי - מאשרים (רק לו, לא לגלות) לעשות גם בע"פ. דבר נוסף ואחרון: במבחן בלשון שעשה מועד ב - נכשל (במועד א הוציא 65 וכדי לשפר ציון עשה מועד ב) אבל מה.. במועד ב אין התאמות אז הוא נכשל. ואיזה כעס ייצא ממנו! איזה תסכול וייאוש. לא בא לו יותר ללמוד לשון. בשביל מה? בשביל שאכשל שוב? מה.. הלקויות שלי אמורות לעבור במועד ב"?? אוי.. אנא עזרתכם. אני מיואשת.

לקריאה נוספת והעמקה
30/01/2012 | 22:54 | מאת: אלמוג בן-שחר נאוה

לילה טוב, ראשית, אני מבינה מאוד את כאבך. ילד שנכשל הוא מתוסכל מאוד וקשה לעודד אותו ולגרום לו לחייך. בנוגע למאמר שקראת, אני מופתעת מאוד. לא שמעתי על כך דבר ואני כאשת מקצוע בתחום ממשיכה להתנהל כרגיל. אני לא חושבת שיש הוראה הממוענת לתלמידי מב"ר, אלא אמירה כללית יותר , הסוברת כי 20 אחוזים מן התלמידים בכלל הם לקויי למידה ולא יותר, אך אין כוונה למנוע התאמות היבחנות ממי שבאמת זקוק להן. היכן קראת את המאמר? האם את יכולה לשלוח לי אותו? היכן לומד בנך? החלטת בית הספר אינה חוקית והיא יותר מבעייתית. מה זאת אומרת "יסתדרו לבדם?" כאן הבעייה! לא במשרד החינוך. כעת בנוגע למבחן בלשון. הילד לומד בכיתה יא? האם הבחינה הראשונה הייתה שאלון א? והשנייה שאלון ב? או ששתי הבחינות היו היחידה הראשונה, כלומר שאלון א? במקרה בו בנך ניגש פעמיים לאותה הבחינה אין בעייה. הציון הגבוה הוא הקובע! מהן התאמות ההיבחנות שמגיעות לבנך על פי האבחון? האם הוא זכאי למבחן מותאם? ואחרון - הבן שלך לא יכול לנשור מכיתת מב"ר על פי חוק. כיתות אלה שייכות לאגף שחר במשרד החינוך. על פי התקנון עליו חתום בית הספר תלמיד שהחל את לימודיו בכיתה גם יסיים אותם שם ללא קשר להישגיו הלימודיים. מקווה שעזרתי בברכה אלמוג

31/01/2012 | 14:15 | מאת: סקוביבון

הבן שלי לומד בכיתה י יש לו את כל ההתאמות האפשריות כולל מבחן בעפ - מבחן מותאם גם בלשון הענין הוא שבבית הספר החליטו שכל עוד אין אישור ממשרד החינוך לא עושים מבחנים מותאמים. כשיתקבל האישור אז יחזרו לעשות מותאם (זה היה כך עד סוף סמסטר א) לא ברור לי למה. האם זה חוקי או על פי התקנות לעשות כך? האם החוק קובע כי בשני מבחנים הגבוה הוא הקובע? כי שם החליטו שעושים ממוצע בין הציונים..? אוף. כמה מעייף.

מנהל פורום לקויות למידה