ילד נבון מידי..

דיון מתוך פורום  לקויות למידה

20/12/2011 | 04:02 | מאת: עודד

כהורה לילד מתבגר שסבל כל חיו מקשיים בלימודים איך היית מסבירה לי את המצב הזה ?האם זה הגיוני? ילד בגיל 20 עם קששיים נוראים בלימודים שלושאובחן רק אחרי בית הספר עם ליקוי למידה בשפה(אצל מומחה ללקויות למידה מס' 1)-- ושנתיים מאוחר יותר בעקבות טיפול פסכולוגי אצל מטפל שידע שהילד לקוי מידה בעקרון אבל פרטים מעבר לזה כמו מה סוג הלקות הוא לא ידע כלל שהיא שפתית, ואותו פסכולוג במהלך הטיפול בילד הפנה את הילד לאבחון פסכודיאגנוזי אצל פסכולוג אחר שמומחה בתחופ הפסכודיאנוזי(אבל בכלל לא קשור ללקוי למידה)והאבחון הפסכלוגי התבצע וכלל בתוכו גם מבחן וכסלר הפורסם וכיוצא בזה.. ושם התוצאה היתה שמדובר בילד נבון מאד ורגיש ועם קשיים רגשייםוכ'..לא אפרט יותר אבל בגדול הוא יצא בדיאנוזטי -נבון,והמאבחן הדיאנוסטי שעשה את האבחון לא ידע שיש לילד לקות בשפה או איזשהם ליקויי למידה כך שהוא היה נטרלי לחלוטין פה ויצא שהילד נבון כהגדרתתו ,אבל השאלה איך זה יתכן הרי הילדים לקויי שפה עלולים לצאת מפגרים במבחני וכסלר והוא יצא בכל זאת נבון? איך היית מסבירה לי את מה שתיארתי פה?האם זה אומר שהילד הזההוא גאון מחונן עם ליקוי בשפה? מה דעתך? בברכה עודד

לקריאה נוספת והעמקה
22/12/2011 | 13:42 | מאת: אלמוג בן-שחר נאוה

עודד בוקר טוב, הודעתך מבולבלת מעט, אך אנסה להשיב... אתחיל מן הסוף - מבחן וקסלר הוא מבחן אינטילגנציה כולל, ובתוכו תתי מבחנים מתחומי קלט שונים ( חזותי, שמיעתי, מילולי וכמותי ) אצל אדם בעל לקויות למידה קיים פער משמעותי בין התחומים השונים, אך בסופו של דבר מתקיים איזון ומשתקפות בו יכולותיו האמיתיות של המאובחן. אין כל סתירה בין ליקוי למידה לבין רמת אינטיליגנציה גבוהה וגבוהה מאוד. בנך, ככל הנראה, לא קיבל בשנות לימודיו כלים מתאימים ומותאמים לו אישית, אשר יאפשרו לו למידה מוצלחת. כלים כאלה נגזרים מאבחון מקצועי, אשר מזהה חולשות ויותר מכך חוזקות, אשר ניתן להישען עליהן בלמידה. קשיים רגשיים עשויים להשפיע רבות על תפקודי למידה, אך אינם משנים שתי עובדות מרכזיות: את היותו של הילד, במקרה הזה ( הבחור ) לקוי למידה וגם בעל אינטיליגנציה גבוהה בהרבה מן הממוצע. מה שאומר, שהדרכה נכונה וכיוון יכולים להביא אותו לכל יעד שיבחר. בברכה אלמוג

22/12/2011 | 16:24 | מאת: עודד

מנהל פורום לקויות למידה