הוראה מתקנת

דיון מתוך פורום  לקויות למידה

28/10/2010 | 17:13 | מאת: סיגל רוזנקרנץ

נאווה שלום, אני פונה אליך ומבקשת את עזרתך ביתי תלמידה מצויינת אך הובחנה בלקויות למידה נמצאת בכיתה י' - כיתת מנהיגות ומצויינות (ממוצע 92 ) זקוקה להוראה מתקנת בפ"ת בעיקר במטמטיקה 5 יח' אשמח אם תוכלי להפנות אותי לבית ספר בנדון. זקוקה בעיקר לעזרה בחשבון וכן במקצועות ראליים אחרים.

לקריאה נוספת והעמקה
28/10/2010 | 23:49 | מאת: אלמוג בן-שחר נאוה

סיגל לילה טוב, נדמה לי כי ביתך זקוקה לחיזוק אסטרטגיות למידה ולא הוראה מתקנת. מכיוון שהאנטילגנציה שלה גבוהה מאוד היא עוקפת את הקשיים בעצמה. חשוב ללמד אותה כיצד לחדד דרכי פיתרון וקשיים אשר עשויים או עלולים להתגלות בעתיד. בברכה אלמוג

19/12/2010 | 14:11 | מאת: רוני

אם לומר ת'אמת, בחיים לא שמעתי על דבר כזה... האם את בטוחה שביתך (שכפי הנראה מתקשה במתמטיקה ובמקצועות ריאליים) צריכה לעשות 5 יחידות במתמטיקה? הוראה מתקנת זו פרוצדורה שמיועדת ללקויי למידה. עוד לא שמעתי שתלמיד 5 יחידות לומד בהוראה מתקנת. 5 יחידות נועדו לתלמידים שהם ההפך ממתקשים במתמטיקה. חבל שהמצוינות וההישגיות באה על חשבון הילד. היא כפי הנראה לא "גאון מתמטי", אבל מי אמר שהיא לקוית למידה או שהיא זקוקה להוראה מתקנת. מעבר ל-4 יחידות יותר זול וסביר שיהיה גם יותר יעיל. כנ"ל מקצועות ריאליים אחרים - אין שום חובה לעשות בגרות במקצוע ריאלי אם לא מסוגלים או שמשלמים על כך מחיר גבוה מידי. אף הוראה מתקנת לא תביא תלמיד שאין לו כישורי למידה עיליים במקצוע המתמטיקה או במקצועות הריאליים (כמו גם בכל מקצוע אחר) להיות מצוין בתחום. אם יש לקות למידה מוכחת באבחון תגשו להוראה מתקנת לפי המלצות אבחון, כאשר המטרה היא שיפור יכולת הלמידה למטרת הצלחה בחיים או בלימודים, אך לא למטרות מצוינות, 5 יחידות וכד'. יהיו כאלה שיחלקו עלי, אבל זו דעתי בכל אופן.

מנהל פורום לקויות למידה