מה לעשות עכשיו?

דיון מתוך פורום  לקויות למידה

11/07/2010 | 01:39 | מאת: גולדה

בני בן 11 עברנו איתו שיטות קריאה שונות כיום קורא לאט מאד, ועדיין שוגה הרבה( ישנם פערים מוזרים- לפעמים מצליח לקרוא מספר שורות ופתאום נתקע) (מקבל ריטלין) איך נדע למי לפנות עכשיו? מה השיטה שתתאים לו?

לקריאה נוספת והעמקה
11/07/2010 | 21:59 | מאת: אלמוג בן-שחר נאוה

ערב טוב, מכיוון שאיני יודעת אילו שיטות ניסיתם, ומהם מקור קשייו של הילד , אני מתקשה לומר במדוייק מה לעשות. עם זאת יש כמה פרטים שחשוב לברר: האם קיים אבחון לקויות למידה? האם היה ניסיון בטיפול בהוראה מתקנת? האם מזהה סימני ניקוד? נסי להשלים את הפרטים ונמשיך משם. בברכה אלמוג

12/07/2010 | 01:26 | מאת: גולדה

לילד קושי בקריאה (ברקע גם קושי שפתי וקושי בכתיבה ובחשבון, בעבר טופל בריפוי בדיבור, כעת מטופל בריפוי בעיסוק) אבחון דידקטי נעשה לפני כ-5 שנים. בשנה האחרונה עבדנו איתו בשיטה של "דיוויס" "הדיסלקציה כמתנה" הילד מכיר את כל העיצורים והניקוד.(למעט חולם ושורוק שלא מספיק מבוססים) אך מפענח מאד לאט ומצרף לאט. במקרה ששוגה לפעמים מתקן מיד אך לעיתים הטעות משתרבבת לתוך הצירוף של המילה הסופית. לדוג אם יקרא במילה כרית את הר כח' יתקן אך בסוף יאמר כרחית. בשנה האחרונה התמקדנו בקריאה איך נדע האם להמשיך בכך או לתחיל לעבוד גם על חשבון? האם מורה להוראה מתקנת יכולה להתמודד עם ילד בן 11 שאין לו תפיסה כמותית או שצריך משהו עמוק יותר? אינני יודעת האם ביכולתך להתייחס לריבוי המידע, אשמח לכל תגובה גם חלקית

מנהל פורום לקויות למידה