תלמיד מתוסכל

דיון מתוך פורום  לקויות למידה

26/01/2010 | 07:56 | מאת: לי

בוקר טוב אלמוג, ראשית רציתי להגיד לך יישר כוח על הפורום והמקצועיות והזמן שאת מקדישה. לפני מס' ימים הגיע אליי באופן פרטי תלמיד בכיתה ו' שאמא שלו בטל' כבר סיפרה שיש לו לקויות למידה והוא זקוק להוראה מתקנת. סיכמנו בטלפון שהוא יבוא אליי למבדק בשעור הראשון ונבדוק מה הרמה שלו ואיפה הקשיים וכיצד לבנות תוכנית עבודה תואמת. אך משהם הגיעו אליי האמא ביקשה שאשב איתו על החומר של הכיתה בחשבון ושלא נעשה מבדק. ואני ברוב טפשותי הסכמתי. יש לציין שהילד היה מאוד עצוב שבא ולא היה לו חשק בכלל ללמוד אבל לאט לאט ניסיתי לעבוד איתו וראיתי שהוא עדיין מתבלבל בלוח הכפל וקשה לצפות ממנו לעשות פעולות מורכבות בשברים. הצעתי לו את לוח הכפל בינתיים לעזרה. הוא ישר הגיב בשלילה "אני לא זוכר כלום איך אלמד דבר כזה". אמרתי לו שהוא הרי יודע את הרוב ורק כפולות של 7-9 הוא צריך ללמוד אז שייקח כל יום אחד וילמד וניסינו לחשוב איך לעשות זאת. ניכר בו הרבה תסכול ועצב, הוא הזיל דמעות מידי פעם והנורא מכל שאמא שלו באה הוא ברח מהשעור והרגשתי נורא. סיפרתי לאמא מה עשינו והסברתי לה את המצב והצעתי שאדבר עם המורה בכיתה כדי לבנות לו תוכנית אישית שתצמיח אותו ולא תתסכל אותו. אז היא אמרה לי שהמורה לא מוכנה לשמוע וזרקה את לוח הכפלל בבוז ואמרה תודה והלכה. מה את אומרת על הסיטואציה? האם יש מקום ליצור קשר? לי נראה שאין תקשורת בין הילד לאמא שלו והיא לא מבינה מספיק את המצב. ועצוב וכואב לראות את זה. אשמח לתגובתך. יום נעים לי

לקריאה נוספת והעמקה
27/01/2010 | 17:49 | מאת: אלמוג בן-שחר נאוה

ערב טוב, הסיפור אכן נשמע עצוב. נראה כי האם לא מבינה כלל את מצב בנה. למרות הסיכויים הנמוכים הייתי מנסה ליצור קשר פעם נוספת , ולו למען הילד בניסיון לשמח אותו מעט... אין לי ספק שעם רגישות כמו שלך תוכלי לתת הרבה אמון ושמחה לילדים כאלה. בברכה אלמוג

מנהל פורום לקויות למידה