טיפול בלקויות למידה

דיון מתוך פורום  לקויות למידה

19/01/2010 | 14:08 | מאת: רותם

אחי הצעיר, בכיתה ו', אובחן בכיתה א', לאחר שהתקשה בלימוד קריאה וכתיבה, כמי שסובל מקשיים בשיום ושליפה. מאז עבר טיפולים רבים בריפוי ועיסוק, הוראה מתקנת, שיעורי תיגבור, ייעוץ פסיכולוגי וכו'... אך הוא לא התקדם הרבה מאז. גם היום, הוא קורא לאט (שלא להזכיר בכלל את לימודי האנגלית), זקוק לאבי שיישב איתו להכין שיעורי בית ונבחן בבית הספר בע"פ. הוריי כבר אובדי עצות, אינם יודעים כיצד להתמודד עם הבעיה ולמי לפנות לעזרה. הוא התחיל לאחרונה טיפול בשיטת אדלבאום, אך איני מכירה את השיטה, ובאופן כללי נוטה לפקפק בכל שיטה שאינה מדעית ומוכרת. הוא לא אובחן בשנית מאז כיתה א', משום שלמיטב הבנתי, רק אם יעבור אבחון בכיתה ז' הוא יהיה קביל להמשך. האם אנחנו עושים טעות, ורצוי לאבחן אותו כבר עכשיו? ומהי דרך הטיפול המומלצת? לאילו אנשים מקצוע כדאי לפנות- בעלי איזו תעודה או הסמכה? יש כל כך הרבה שרלטנות בתחום, ואני מפחדת מבזבוז זמן יקר וכסף על שיטות מפוקפקות. הוא ילד אינטיליגנט וסקרן, וקשה לי לראות אותו כל כך מיואש ומתוסכל. ציוניו בבית הספר טובים, אך זה לאחר שעות רבות של השקעה ובחינה בע"פ. הוריי חוששים לקראת הלימודים בתיכון ובעתיד באוניברסיטה- עד כמה זה מציאותי? האם הוא יכול להתקדם ולהשתפר, או שלעד יתקשה בקריאה? המון תודה!

לקריאה נוספת והעמקה
20/01/2010 | 22:25 | מאת: אלמוג בן-שחר נאוה

לילה טוב, ראשית החשבון בנוגע לאבחון אינו נכון! על מנת שהאבחון יהיה בתוקף עד סיום התיכון יש לערוך אותו בכיתה ח. האם עד אז תמתינו ותתנו לילד לסבול? בוודאי שייש סיכוי לשיפור. דרושה עבודה קשה ומשמעותית אצל אנשי מקצוע מיומנים ובהחלט לא אצל מטפלים פיקטיביים למיניהם. בשלב זה רצוי לפנות לפסיכולוג בית הספר ולדרוש אבחון וכן שעות שילוב. במקביל חשוב שיקבל שיעורי הוראה מתקנת בקריאה. בברכה אלמוג

23/01/2010 | 16:26 | מאת: אתי

בנוגע לאחיך, חשוב לערוך אבחון לקויי למידה בהקדם ולפנות לאנשי מקצוע מיומנים.במידה ואינכם מעוניינים בשלב זה באבחון, כפי שצינת, ניתן לקיים במכון אותיות מבדק הערכה עם מומחית ללקויי למידה,במטרה לבנות תכנית לימודים פרטנית מותאמת לצרכים של אחיך ולהתחיל מיידית בשיעורי הוראה מתקנת.אין כל ספק כי בעזרת מורים מקצועיים ושיטות לימוד מתאימות אחיך יצמצם פערים ויעלה על דרך המלך.

מנהל פורום לקויות למידה