חרדת בחינות ?

דיון מתוך פורום  לקויות למידה

09/03/2005 | 21:32 | מאת: ליאור

אני סטודנט שנה א' בן 23. מתחילת הלימודים הרגשתי "לא מאופס" על עצמי. על פי רוב, כשאני יושב בהרצאות קשה לי לעקוב אחרי המרצה (אולי בגלל שצריך לכתוב תוך כדי) ונדירים מאוד המצבים שאני יוצא משיעור ומבין בכלל על מה מדובר. אני לומד כלכלה, כך שלחלק נכבד מהלימודים יש אופי מתמטי. לפעמים הרגשתי שהראש פשוט "נסגר" שניסתי לחזור על החומר לבד בבית או להתמודד עם החומר. בזמן מבחן אין לי הזעה מוגברת או דופק מואץ, שאולי מאפיינים מצבים דומים. הנושא מאוד מטריד אותי, בעיקר לאחר שקיבלתי כבר את ציוני הבחינות של הסמסטר הראשון (נכשלתי בשתי בחינות מתוך שלוש). לא הופתעתי מרמת הציונים משום שהיה ברור לי שאני לא מוכן למבחנים. כל המצב הזה לא מוכר לי. בתקופת הבגרויות בתיכון לא היתה לי שום בעיה להתרכז ולהבין חומר חדש שנלמד בשיעורים. אחרי השירות הצבאי שיפרתי בגרות במתמטיקה ועשיתי פסיכומטרי ואפילו הצלחתי להפתיע את עצמי ברמת ההישגים הגבוהה שהיתה לי. כרגע אני לוקח "רגיעון" כמעט בכל יום - ולא ברור לי אם יש קשר - ישנה הקלה מסויימת במידה שהעניין מעסיק אותי במשך היום אך עדיין אני יוצא מהרצאות בתחושה שכמעט לא הבנתי כלום. אשמח לקבל התייחסות, ליאור

לקריאה נוספת והעמקה
10/03/2005 | 15:07 | מאת: אלמוג בן-שחר נאוה

ליאור צהריים טובים, אתה מתאר מצב שנשמע כהפרעת קשב וריכוז די חמורה. להערכתי, כל עוד ההתמודדות הלימודית היתה ברמה קלה ובינונית יכלת לעקוף את הקושי, אך כעת כאשר מדובר במאמץ ניכר בעיות הקשב והחרדה מכישלון מתגברות ודורשות התייחסות משלה. חשוב לבדוק מספר כיוונים: ביצוע בדיקת TOVA , לשלילה או חיוב של הפרעות קשב, ולאחריה אולי גם טיפול תרופתי, ולו רק זמני על מנת לכבות שריפות ולהרגע. הקלטת תוכן השיעורים הנלמדים וניסיון להתמודד עם שמיעתם החוזרת והתרומה בכך להפנמת החומר הנלמד שימוש בחומר מרגיע ומשמעותי יותר מרגיעון של הדס , שהשפעתו נמוכה עד בלתי מורגשת. ניתן לנסות רסקיו אם יש צורך גם מספר פעמים ביום וכן לבחון את השפעת כפסולות הפסיפלורה על יכולות הלימוד שלך לאורך זמן. נסה לחשוב על סיבות נוספות אשר משפיעות אולי על יכולותיך הלימודיות כעת בשונה מן העבר, ובכל מקרה אתה מוזמן לחזור לשתף ולהצייעץ גם בהמשך הדרך בברכה אלמוג

10/03/2005 | 18:02 | מאת: ליאור

ראשית, תודה על התייחסותך. נוצר אצלי הרושם שהעברתי מסר שמדובר בעיקר בהפרעות קשב. שאמרתי שהראש "נסגר" , כוונתי היתה באופן כללי יותר - אין לי בעיה רק בזמן הרצאות, אלא לפעמים גם שאני מתמודד עם החומר בכוחות עצמי. כאילו יש ענן שמרחף מעל תחום הלימודים כולו. לדעתי עדיין לא יצאתי מה"שוק" מאז תחילת הלימודים באוניברסיטה ואני מרגיש לחוץ. ייתכן שעד עכשיו הלימודים היו מובנים מאליהם ועכשיו מדובר בלימודים בעלי חשיבות לעתיד המקצועי שלי. אולי יש כאן רצון עז כל כך להצליח עד כדי כך שמופיעות התופעות שהזכרתי? אולי פחד מפני כשלון ? אני בטוח שאני מסוגל להתמודד עם החומר ולא נראה לי שזה מעבר ליכולות שלי. באשר לרסקיו - אני מכיר את המוצר ואפילו התנסתי בו. לא חשתי הקלה משמעותית. אני מקווה שהבהרתי את המצב. בכל אופן, אם עדיין נראה לך שיש טעם לאבחן הפרעות קשב, לאן עלי לפנות ? ליאור

מנהל פורום לקויות למידה