הילד כל היום במחשב
דיון מתוך פורום לקויות למידה
שלום. בני בכיתה ז' בחטיבה ויש לו קשיי למידה מוגדרים וברורים כמו בהבנת הנקרא הילד לא מרוכז ובגדול אינו רוצה ללמוד ומתיחס ללמיודים בחוסר אחריות , אינו בוגר ולא לוקח אחריות על עצמו בכל השטחים . כשהילד מגיע הביתה הוא מתישב ליד המחשב ומשחק עד 10 בלילה , מכין את השעורים על מנת לצאת ידי חובה ומכאן זה נראה כך וכתוצאה מכך ציוניו בהתאם. הילד עבר אבחנה ונמצא עם יכולת לימודית , פיקח ומסוגל להתמודד עם קשיי לימוד קלים ומוגדרים אבל המוטיבציה והרצון = 0 . אנחנו ההורים עוזרים לו + שעורים פרטיים , מזכירים לו להכין שעורים . לאחרונה שמנו לו גבולות בהפעלת המחשב מתוך כוונה שתחילה יסיים את המטלות שהוטלו עליו ואח"כ יעבור למשחקי מחשב , לצערי הגבול נפרץ מחדש והסדר הוא מחשב והמטלות נעשות בקצוות לזמן קצר מאוד וחלק מהמטלות אנחנו ההורים לוקחים ועוזרים לו . בשבוע האחרון בעלי החליט לאחר שהגיע למסקנה כי הילד מתמכר למחשב ולא עוסק בדברים אחרים להוציא את המחשב מחדרו של הילד על מנת לסדר לילד את סדרי העדיפויות היום יומיים שלו ומתוך כוונה שיקח אחריות ויסיים את המטלות ואח"כ מחשב האם צד כזה נכון ויכול להאיר את עיניו של הילד על מנת לשנות את גישתו ואחריותו ? תודה
ערב טוב, ראשית, אומר לכם ההורים שאני מבינה את דאגתכם. אתם ללא ספק מבקשים את טובתו של בנכם ואת הצלחתו. עם זאת חשוב מאוד לשים לב לנקודות הבאות: הילד חסר אחריות - מה פירוש? משום שאינו מתמקד בלמידה? מכין את שיעורי הבית כדי לצאת ידי חובה... הורים יקרים, הסדר הוא הפוך!!! לבנכם יש קושי משמעותי בלמידה, לכן הוא עושה הכול כדי לעבור לעיסוק בו הוא טוב ויכול להצליח. הוא לא פועל נגדכם, לא מזלזל בכם או בלימודים, אלא בורח מן הקושי! בנכם מאוד מאוד רוצה להצליח, אך עדיין לא נמצאה הדרך הטובה ביותר עבורו. לא מספיק להצמיד מורים פרטיים. ההוראה צריכה להיות מותאמת לצורכי הילד, הוראה מתקנת, אשר תקנה אסטרטגיות למידה לחיים ותעקוף את הקשיים. אני לא מכירה אף ילד שניהנה להיכשל או לקבל ביקורת ומשוכנעת כי למידה יצירתית אשר תוכיח לבנכם שהוא יכול, תביא לתוצאות טובות. חשוב!!! אין ולא יהיה מצב בו המוטיבציה היא 0! אסור אפילו להעלות אמירה כזו במחשבה. יש לעשות של מאמץ אשר יגרום לבנכם להאמין בעצמו ולעשות. תחילה עם עזרה ולאחר מכן בעצמו. ואחרון אך מכריע !!! בנכם אינו מתמכר למחשב! הוא מתנהג כשאר בני גילו. כאשר אתם שוללים ממנו את המקום היחיד בו הוא מרגיש נוח וטוב, אתם בעצמכם מפחיתים משמעותית , אם לא קוברים, את הסיכוי למאמץ ולמידה. במילים פשוטות , אני מאוד לא מאמינה בעונשים וסנקציות. לכו לקראת הילד ולא נגדו. מצאו את המחבר והמאפשר באופן יצירתי , וכך שני הצדדים יפגעו פחות. בברכה אלמוג
תודה אלמוג. הילד מקבל המון חיזוקים והידוד ואנו יודעים ומבינים את הקשיים שלו . הכוונה שלנו (הבוצאת המחשב מחדרו) הייתה בגלל שהילד משקיע מעט מאוד בלימודים , לא מכין את החובות שלו מאז שחוזר מהלימודים , מחכה לנו שנחזור מהעבודה ורק אז מתישב להכין שעורים אם בכלל והסיפור לפעמים נגרר לשעות מאוחרות הייתה להוציא את המחשב מחדרו עלמנת שהסדר אצלו ישתנה ז"א יחזור יאכל ינוח ואח"כ יכין שעורים ילמד מעט את החומר ורק אח"כ ישחק במחשב אחרת הוא מרגע שהוא מגיע כל היום במחשב . אין לנו בררב אנחנו חייבים להעמיד גבולות למרות הקשיים שיש לו אחרת מחר הטענה תהיה שקשה לו בבית הספר ואז הוא יברח מהקשיים ולא ינסה להתמודד איתם בעידוד ובעזרה שלנו ושל גורמים מקצועיים . העזרה המתקנת שהילד קיבל ומקבל אינה לצערנו מעודדת אותו להצליח יותר הוא פשוט אפטי למצב יתכן וזה מחוסר הבנה למצבו , זה לא מעודד אותו יותר ולא נראה לנו שכשלונות משפיעים עליו למרות העזרה , העידוד והבטחון שהוא מקבל הוא פשוט בורח למחשב , למשחקים . אין כאן כוונה של ענישה או סילוק המחשב הכוונה היא לשנות את הסדר אצלו כפי שהסברתי ולשים גבולות ברורים : ראשית החובות שלו ואח"כ הזכויות . הילד מקבל עזרה , עידוד וחיזוקים רבים מאתנו , מבית הספר ומהוראה מתקנת על מנת להתגבר על הקשיים שלו אבל עם סיפור המחשב נכשלנו בבית . מה דעתך . תודה