לקויי למידה

דיון מתוך פורום  לקויות למידה

15/11/2005 | 11:11 | מאת: ז'אנה

אלמוג שלום. בני בן ה - 9 לומד בכיתה ד', בשל תלונות המורה בכיתה א' שהיה בן 5.8 חודשים , עשינו לו מבחן טובה, ואובחן כסובל מקשב וריכוז, אם כי צויין, כי קטן מדי בגילו לאיבחון זה. בסוף כיתה א',המורה הפנתה אותנו לאיבחון פסיכודידקטי, שגם שם אמרו שיש לו קשיי קשב וריכוז וקושי שפתי. עד היום המורות מתלוננות שהבן לא עושה כלום בכיתה, ציונים במבחנים יחסית גבוהים, אם כי יש מבחנים שלא עושה אותם (אם עושה במלואם יש ציונים גבוהים), בטענה כי לא מבין או לא מרוכז וכאלה. מאוד איטי, לא מאורגן (בכיתה) בבית די יודע להתארגן. מאחר ולא ידענו מה לעשות פסיכולוגית בית הספר(מבלי שעשתה לו איבחון) המליצה לשלוח לו אותו לאיבחון פסיכולוגי באופן פרטי. ניגשנו לפסיכולוגית - שאמרה שגילתה שהוא מאוד בודד (לא מסוגר) וחשבה שכדאי שיקבל טיפול. היום יש התפתחות מבחינה חברתית, אבל עדיין לא כל כך משתתף בשיעורים בבית הספר, לרוב לא עושה כלום. אני כבר הגעתי למצב שאני נמנעת למדבר עם המורה, מתחמקת ממנה, ולמרות שיש לבן יחסית ציונים טובים, מתלוננים בבית הספר . בכיתה ב' - בהתאם להמלצות של נורולוגית של הבן ומורות, בן טופל ברטלין, אולם בהתאם למורה, לא היה שינוי משמעותי. בתחילת כיתה ג' הפסקנו את הטיפול. לבן היתה גם מורה מתקנת(באופן פרטי), אולם עדיין לא ראו שינוי בבית הספר. בבית הספר ממליצים שנתחיל בטיפול ברטלין שוב, אם כי מאוד נזערים בלשונם. הגעתי למצב שאני לא יודעת מה לעשות ואיך לעזור לבן , כל יום יש לנו המון שיעורי בית כי בכיתה רצים עם החומר ובן לא עושה כלום בכיתה, אם כי קולט הרבה במקצועות שהוא אוהב כמו תורה, מדע וטכנולוגיה , אבל לא כותב כלום במחברות. האם את יכולה להמליץ לנו על טיפול תרופתי טבעי? ו/או פטרונות אחרים?

לקריאה נוספת והעמקה
16/11/2005 | 18:47 | מאת: אלמוג בן-שחר נאוה

ז'אנה ערב טוב, מתיאו הדברים איני בטוחה כי בנך זקוק לטיפול תרופתי. טבען של מורות שירצו שקט, וכדורים ותרופות מספקים אותו. אל תמהרי לרוץ בשביל השגרתי והנוח הזה. ללידים לקויי למידה דרכי למידה משלהם. מה פירוש לא עושה כלום? לא כותב? אז מה? את מציינת בעצמך כי הילד קולט ושולט במקצועות הנלמדים ולא בפשוטים שבהם. האם בנך מבקש או רוצה עזרה? האם הוא מתוסכל? האם בכלל נדרשת כאן התערבות מן החוץ? מהם ממצאי האבחון הפסיכולוגי לגבי יכולות הלמידה עצמן? אני מציעה לעצור ולבדוק שוב: מה המצב כעת, לאן שואפים להגיע, לשוחח עם הילד ולשאות לדעתו ולצרכיו, ואחר כך אפשר לערוך התייעצות מחודשת. בברכה אלמוג

20/11/2005 | 10:47 | מאת: ז'אנה

אלמוג שלום. בהתאם לפסיכולוגית של הבן, טוענת כי מאיבחון אינה מגלה כי סובל מחוסר אירגון ו/או איטיות, כפי הנטאען על ידי המורות ובאיבחון פסיכודידקטי. לטענתנה הביעה היחידה שאבחנה כאשר הגיע עליה, בדידות (עם הטיפול היה פתוח מאוד, מיידית קלט את העניין, היא אפילו לא היתה צריכה להסביר לו למה הוא נמצא אצלה), הוא מאוד אינטליגנטי, גם המורות יודעות ואמורות זאת. אולם עצם העובדה שלא כותב בכיתה מאוד מפריע להם, הם טוענים שהוא לא מפריע אבל לא מקשיב, ונכון להיום, יש לו מורה משלבת בחשבון, (מאחר ויש לו מורה מתקנת פרטית), בבית הספר טוענים כי מספיק כדי לקדם אותו, כי אין אמצעים לבית הספר לספק לו גם מורה מתקנת. בקיצר כפי שניתן לראות בית הספר לא יכול ו/או לא מעוניין להשקיע מצידו, אם כי דורשים ממני (מההורים ), אני לא יודעת מה לעשות כדי להשתיק אותם, הגעתי למצב - שממש לא בא לי לראות את המורה ובטח שלא לדבר איתה בטלפון. בכל השיחות שלנו המורה חוזרת על אותו דבר - אין התקדמות, הבן לא עושה כלום בכיתה, ושהיא צריכה להגיד לו 10 פעם שהוא יעשה משהו. בבית אני מסתדרת איתו, אינחנו עושים שיעורי בית ביחד, אם כי בהתחלה לוקח זמן, אבל כאשר נכנס לקצב זורם ומסיים שיעורי בית. הוא שונא לקרוא ולכתוב, ומקצר את תשובותיו בכתב, אז לפעמים אני מקריאה לו וכותבת את התשובה, האמיתית שהוא אומר לי בעל פה. בכיתה לא תמיד עושים לו מבחנים בעל פה. מה עושים אלמוג?

16/11/2005 | 19:58 | מאת: אמא של דניאל

אלמוג שלום שמי אמא של דניאל הלומד בכיתה ו אובחן שנה שעברה כדיסלקטי עשיתי לו מיבחן טובה נימצא עם בעיות קשב וריכוז אני לא רוצה לתת לילד את הרטלין אני רוצה מאוד לעזור לילד דרך טבעי שמעתי על תרופה צמחי באך רכיבה על סוסים יוגה ויש גם במכבי טבעי שיחות שאמורות לעזור לילד להתמודד עם המצב הילד שלי היום בין 11 קשה לו לקרוא קשה לו חשבון ואנגלית אפילו הוא לא יודע הוא לומד בכיתה רגילה והוא מאוד אוהב ללכת לבית הספר מה לעשות

17/11/2005 | 08:27 | מאת: אלמוג בן-שחר נאוה

אמא של דניאל, בוקר טוב יש להפריד בין הפרעות קשב לבין ליקויי למידה שפתיים ואחרים. מתיאורך עולה הרושם כי הפרעת הקשב אצל בנך אינה העיקר. הילד זקוק לסיוע של מורה מקצוית להוראה מתקנת, אשר תסייע לו להתמודד עם הקשיים הלימודיים. צעד זה היתע עושה לאחר עריכת אבחון רב תחומי מקצועי, אשר ימקד את הקשיים ויצביע על הדרכים הטובות ביותר להתמודד עמם. בברכה אלמוג

מנהל פורום לקויות למידה