מבולבלת

דיון מתוך פורום  הפרעות אכילה - תמיכה

21/04/2013 | 00:55 | מאת: מבולבלת

אורלי שלום, אם אני לא טועה כתבתי פעם אחת בפורום הזה כשהייתי בערך בת 15. פחות או יותר מגיל 14 התחלתי להקיא, אם כי לעיתים רחוקות. בגיל 16 הקאתי הרבה יותר אבל גם אז לא יותר משלוש פעמים בשבוע. מאז אני כמעט ולא מקיאה, רק לעיתים רחוקות, אבל חושבת על זה בכל פעם שאני מרגישה או חושבת שאכלתי יותר מידי. היום לצורך העיניין, אחרי שלא הקאתי כבר כמה חודשים, אכלתי קערה ענקית של פופקורן (משהו כמו שתי חבילות של פופקורן) ועוד לפני שסיימתי את הקערה עברו לי המחשבות הקבועות. כמעט מיד אחרי שסיימתי הלכתי להקיא. נראה לי שחשוב לציין שלא היה לי את הצורך "להוציא את הכל", כמו שבולימיות בדרך מתארות. אני קצת מבולבלת... מצד אחד אני לא תלויה בהקאות. מצד שני אני חושבת על זה לעיתים קרובות מאוד. לדאוג? לדבר על זה עם מישהו? ד"א, אני בת 21. תודה מראש :)

לקריאה נוספת והעמקה
21/04/2013 | 21:11 | מאת:

מבולבלת יקרה את לא סתם מבולבלת אלא המחלה הכניסה אותך לתוך הסחרור הבלתי נשלט. אין ספק שאת שם ולא יצאת מזה כי עצם העובדה שאת מתעסקת באוכל ומתנהלת סביבו וחושבת כל הזמן אם לאכול או לא ואם להקיא או לא ישנה בעיה חמורה שמצריכה טיפול. לכי לטיפול את בטח לא נהנית מהמערבולת הזו שעושה לך הרבה בלגן ובלבול בחיים. לכי לקבל טיפול זו לא בושה אלא את תקבלי את חייך בחזרה וכן אפשר בהחלט לצאת מזה אחת ולתמיד הכל תלוי ברצון לעשות שינוי.

21/04/2013 | 21:44 | מאת: מבולבלת

מודה לך על התגובה המהירה :)

29/04/2013 | 10:28 | מאת: מכון CBTIsrael

בוקר טוב מבולבלת, צר לנו לקרוא את דברייך ואת תחושותייך הקשות. קיימות מספר שיטות לטיפול בבולימיה אך היעילה מביניהן היא טיפול בשיטת טיפול קוגניטיבי התנהגותי (CBT), במסגרתה ניתנים לבעלי בולמיה כלים ודרכים לשנות את התפיסה העצמית השלילית, את המחשבות אשר מכשילות אותם ואת ההתנהגות ההרסנית. שיטה זו הוכיחה את עצמה כיעילה יותר מטיפול תרופתי או מתרפיה מכל סוג אחר, ב-10% לפחות, והיא עומדת על למעלה מ-85% אחוזי הצלחה. טיפול CBT עבור בולימיה, מקטין את הסיכוי לחזרה לדפוסי ההתנהגות המכשילים של המחלה ומספק פתרון מהיר תוך מספר מועט של חודשים. במסגרת טיפול CBT נבדקים הנחות העומדות בבסיסה של בולמיה וניתנים כלים לזיהוי והחלפה של מחשבות מכשילות, וכן הבחנה בינם לבין עובדות. בשלבים הראשונים של טיפול CBT, מוגדרים תחליפים להתקפי האכילה, והרגלי האכילה שנוצרו בעקבות בולימיה, מוחלפים באחרים, בריאים יותר. טיפול CBT משפר את הדימוי וההערכה העצמית אל סובלים מבולמיה, ומאפשר להם להתמודד עם הרצון לרדת במשקל ועם הצורך בשליטה עצמית בצורה בריאה ומבוקרת. מקווים שעזרנו, צוות מכון CBT