בבעיה בלי סוף.

דיון מתוך פורום  הפרעות אכילה - תמיכה

07/03/2010 | 21:27 | מאת: לי

היי אני באמת חייבת עזרה, במשך תקופה דיי ארוכה שמסרבת להיגמר אני נקלעתי למעגל שאני לא מצליחה לצאת ממנו ואני לא מבינה אם יש לי בעיה ומה עושים בכלל. אני נערה מלאה(בת 16) שכולכך רוצה להרזות, במשך המון שנים הייתי בדיאטות ואפעם לא הצלחתי לעמוד בהן יותר מידי זמן, הייתי יורדת הרבה ועולה הכל! בסופו של דבר הגיע רגע שהיה נימאס לי כבר מכל הפעמים שניסיתי להרזות וניכשלתי. הייתי מרעיבה את עצמי ימים שלמי גם שבועות, ירדתי הרבה ובמשך המון זמן הייתי יחסית רזה. בסופו של דבר הגעתי למשבר והתחלתי לא לאכול אלא לבלוס כל מה שהיה לפני. לא ידעתי מה לעשות ופשוט אכלתי ואכלתי. והשמנתי שוב. עכשיו אני שוב מנסה את השיטה ולא מצליחה כי אחרי צום של כמה שעות אני לא מסוגלת, ונשברת ואוכלת מלא. ושוב עליתי, אז התחלתי שיטה אחרת, שיטה בולמית אני מאמינה שאין צורך לפרט.. נימאס לי ואני לא יודעת אם יש לי בעיה כי בכל פעם שאני מנסה לעשות את ההרזיה בדרך בריאה אני נשברת, ואז או שאני מרעיבה את עצמי או שאוכלת יותר מידי אבל אני לא מצליחה בשום אופן לאכול בדרך רגילה כמו שכולם אוכלים. אני באמת לא יודעת מה לעשות..

לקריאה נוספת והעמקה
10/03/2010 | 12:24 | מאת: ה.ו

שלום, אני היתי אנורקסית שנתים ולאחר מכן עוד 5 שנים בולימית אם לא תפסיקי את ההרגל הזה זה יגמר ברע. אני היום אחרי טיפול במרכז להפרעות אכילה בתל השומר היתי מאושפזת חצי שנה והיום אני נשואה עם ילדה מתוקה בת חודשיים בלי עין הרע. אפשר לצאת מהמעגל הזה זה מאוד קשה ותמיד יהיה קול קטן שיגיד לך לא לאכול או להקיא אבל אפשר להלחם בו או להתעלם ממנו..שזה היום מה שאני עושה מתעלמת מהקול החולה למרות שעכשיו אני כבר בשלב שהוא מופיע פחות. תילחמי זה אפשרי תצאי מהמעגל הזה אני בזבזתי כל כך הרבה שנים טובות על המחלה הזאת היא לא שווה את זה ואף אחד גם כן לא.

11/03/2010 | 23:23 | מאת:

כל הכבוד לך על הדרך שעשית. אני יודעת שזה דורש המון כוחות וזה לא פשוט אבל בסוף זה שווה כי מקבלים את החיים בחזרה. אני מורידה בפניך את הכובע שהצלחת ועשית זאת בגדול. תהני מהקטנה שלך, זה הנאות החיים האמיתיות.

11/03/2010 | 23:29 | מאת:

לי כל הכבוד לך שאת באה ואומרת יש לי בעיה ואני צריכה עזרה. אני מקווה בשבילך ולטובתך שאת באמת רוצה אחת ולתמיד לצאת כבר מהמעגל הנוראי הזה שכל מה שיוצא ממנו זה רק הרס עצמי של החיים. זכרי שהחיים יפים למרות שהיום את לא רואה זאת. אפשר לנתב ולמצוא את החיובי שבנו וללמוד לאהוב ולקבל את עצמנו מחדש ותאמיני לי שאז הכל מסתדר. אני יודעת שזה לא פשוט. את חייבת לרצות לעשות שינוי ולקבל עזרה מקצועית בשיחות ממישהו שמומחה בהפרעות אכילה. לבדוק למה בכלל הגעת למצבים כאלה כי האוכל זה רק התוצאה הסופית. כאשר תרצי באמת להתמודד מול כל הפחדים ולעשות שינוי רק אז תוכלי באמת לצאת מהמעגל אחת ולתמיד וזה אפשרי אך זה לא פשוט וזו דרך לא קצרה וזה לא הוקוס פוקוס ביום אחד. שווה לנסות ושוב לכי קבלי עזרה נפשית- עזרה בשיחות זה חלק חשוב אם לא העיקרי בטיפול בהפרעות אכילה.