בצקות ברגליים

דיון מתוך פורום  לימפדמה (בצקת למפטית)

15/06/2013 | 22:51 | מאת: ענת

שלום, ביתי בת 20. לפני כשנה הופיעו לה בצקות בשתי הרגליים (מאזור הברך ועד כף הרגל, כולל).ערכנו בדיקות רבות (דם,חלבון בשתן,TSH,אולטראסאונד בטן,אוטראסאונד ורידי רגליים, הפסקת גלולות למניעת הריון למספר חודשים) ובכולן התקבלה תוצאה שלילית,כך שנכון להיום כירורג כלי הדם טען שזה נראה כמו ניקוז לקוי של בלוטות הלימפה.הבת כעת בצבא,ומרגישה בטוב למעט העיניין האסטטי ומידי פעם תחושה של לחץ ברגליים. הכירורג המליץ על גרביים אלסטיות מסויימות. שמעתי גם על עיסוי לימפטי- מומלץ? יש עוד אפשרויות לבירור מה הגורם לתופעה ומה עוד ניתן לעשות? תודה.

לקריאה נוספת והעמקה

שלום ענת הטיפול בלימפאדמה נקרא טיפול לימפטי משולב הכולל עיסוי, חבישה,הסברים, לימוד תירגול ועיסוי עצמי, מדידות הנפיחות ובעקבות ירידה בנפיחות, התאמת גרבי לחץ. מאד רצוי שבתך תגיע לטיפול אצל פיזיותרפיסט מומחה ללימפאדמה כדי לעצור את התהליך ולמנוע את תחושות הלחץ וכן כדי להיות במעקב. ישנה בדיקה בשם לימפצינטוגרפיה אשר בודקת את מערכת הלימפה ומסוגלת לגלות היכן הכשל במערכת. הבדיקה לרוב אינה נחוצה כדי להתחיל לטפל בלימפאדמה. בברכה ניצה

17/06/2013 | 22:57 | מאת: ענת

כיוון שביתי כעת בצבא ולא בקופת חולים,איך אני יכולה לאתר שמות של פיזיוטרפיסטים בתחום זה באזור מגורינו או באזור בו היא משרתת?

מנהלי פורום לימפדמה (בצקת למפטית)