לימפאדמה ברגל אחת - שאלות רבות

דיון מתוך פורום  לימפדמה (בצקת למפטית)

01/04/2012 | 00:56 | מאת: שרית

יש לי לימפאדמה ברגל ימין.היא קיימת קרוב ל-4 שנים. לטענת כירורג כלי דם שאיבחן - היא ראשונית. כשגיליתי אותה סבלתי מהרניה מפשעתית מציקה, חדשה, ומהרניה טבורית בת שנים רבות. בהמלצתו נותחתי לתיקון ההרניות. בהמשך התחלתי טיפול לימפאטי בחבישות ועברתי לגרב שלמה. הרופא הציע מכשיר (ששכחתי שמו) שאטפל באמצעותו בביתי. המטפלת טוענת שזה גורם יותר נזק מתועלת. האומנם? בינתיים הנפיחות מתגברת אצלי (ירך ושוק) ויש נפיחות גדולה מאוד בבטן ובאגן כולו. הייתי רזה כשכל זה התפרץ, ועליתי 12 ק"ג!!! אני מאוד משתדלת לרדת, אך רק עולה. האם פעילות פילאטיס ופעילות אירובית עלולות להחמיר את הלימפאדמה ברגל? (מתעמלת לאחרונה). לסיכום ריכוז שאלותיי: 1. האם לימפאדמת רגל גוררת נפיחות לימפאטית בבטן, בעכוז ובבטן העליונה? 2. האם מותר לעשות כל סוג של פעילות גופנית? 3. האם דיקור סיני עדין, בו מחט אחת מצוייה לעיתים בכף הרגל (שם לא נפוח) מסוכנת? האם עליי לחפש תשובות במערכת הכלייתית? (בפרוץ הלימפאדמה היתה תקינה). מה הכי עוזר להורדת הנפיחות מלבד הגרב? אני בת 57. מיואשת מהמצב מאוד!!! הלחץ מכאיב לי, ההשמנה מתמידה וישיבה על כיסא מכאיבה לי מאוד בירך. תודה!

לקריאה נוספת והעמקה

שלום שרית אכן בעיה מורכבת למדי. לשאלותייך: 1. לימפאדמה ברגל עלולה לגרום לנפיחות בבטן ובעכוז.גם עלולה לגרום לנפיחות ברגל השניה. 2. כללית פעילות גופנית היא טובה, אך אינני רוצה להמליץ לך בלי להכיר אותך. אני כן הייתי ממליצה על התעמלות לבעיות לימפטיות במים,אך לא בכל מקום אפשר למצוא התעמלות כזו. יתכן והפיזיותרפיסטית שלך תוכל לייעץ לך, גם לגבי הליכה לבריכה רגילה ותירגול,לפי הוראותיה. 3. דיקור עלול לגרום לזיהום, בגלל מערכת חיסון ירודה בגפה.אין הוכחות בספרות המקצועית לתוצאות של הורדת הנפיחות בעקבות דיקור. ברצוני להוסיף: 4. הטיפול עליו דבר הרופא הוא לימפה-פרס. יש לשקול היטב טיפול בו,ורק במדה והמכשיר פועל גם על איזור הגו. 5. האם את עדיין בטיפול אצל פיזיותרפיסטית לימפטית? האם הטיפול כולל עיסוי בנוסף לגרב? האם קבלת הדרכה לעיסוי עצמי ותירגול עצמי? 7. לפי תיאורך, יתכןואת זקוקה לגרב מכנס שיכלול לחץ על האגן והבטן. 8. יתכן וכדאי במקרה מורכב כשלך- לשקול לימפצינטוגרפיה כדי לבדוק את דרכי הלימפה בכללותם. מאחלת לך הצלחה בטיפול שיעזור לך לשלוט על המצב. בברכה, ניצה

09/04/2012 | 17:53 | מאת: קרן

היי שרית, אני רוצה להזמין אותך לשני דברים: 1. קודם כל לקבוצת "לימפאדמה ראשונית" בפייסבוק, שם אנחנו מחליפים מידע נוסף לזה שאנחנו מקבלים בפורום המצוין הזה. הקלידי בעברית בשורת החיפוש "לימפאדמה ראשונית" ותוכלי לראות ולהצטרף בקלות. 2. מידי חודש נפגשת קבוצת התמיכה של חולי הלימפאדמה הראשוניים ברעננה. מתברר שאנחנו יותר משחשבנו.. יש דיי הרבה חולים כמונו מתמודדים עם אותם דברים. מדהים. את מוזמנת להצטרף! הפגישה הבאה ביום ראשון 15.4.12 בשעה 19.00. תוכלי למצוא את כל הפרטים בקבוצת הפייסבוק. אני מעלה שם תזכורות בכל חודש.

מנהלי פורום לימפדמה (בצקת למפטית)