הרבה פצעים בגב - מה לעשות?

דיון מתוך פורום  רפואת אסתטיקה ועור

26/06/2017 | 20:50 | מאת: חסוי

היי יש לי פצעים בגב, שכנראה קרו בגלל זיעה וחיכוך. הייתי אצל רופא עור שאמר לי שיש לי שם זיהום בזקיק השערה ונתן לי את התרופה אקנטרים(acnetrim 2%) . הבנתי שזו תרופה אנטיביוטית שיכולה לגרור יובש ועמידות הפצעים לאנטיביוטיקה אם יופיעו פצעים שוב בגלל הזיעה. אז יש לי 3 שאלות: 1)האם כדאח לטפל או שניתן להשאיר את המצב כמו שהוא? מה יכול לגרור זיהום בזקיק השערה? 1)בהנחה שאני משתמש בתרופה, האם היא מונעת הופעה של פצעים שוב עקב זיעה וכו׳? 2)האם חייב להשתמש בה במצב כזה? ישנו טיפול אחר? תודה

לקריאה נוספת והעמקה
28/06/2017 | 00:42 | מאת: ד"ר אלה אגוזי ריינמן

שלום פוליקוליטיס בגב נובע מזיהום, לרוב חיידקי , בזקיק השיער השטחי . בדרכ מוחמר על ידי הזעה . לשאלותיך - *מומלץ לטפל כדי למנוע החמרה של הזיהום לזיהום עמוק יותר שיכול להיות מסוכן *טיפול באנטיביוטיקה מקומית כגון אקנטרים עלול ליצור עמידויות של חיידקים ולכן ניתן לחלופין לרחוץ את האיזור עם סבון אנטיבקטריאלי ולמרוח ג'ל בנזואיד פרוקסיד 10% אשר מחטא מחיידקים ולא מפתח עמידויות * גם תחת הטיפול יכולים להמשיך לצאת פצעונים וגם בהפסקת הטיפול כי בדרכ הפצעונים מופיעים בשל נטייה גנטית.

28/11/2018 | 13:01 | מאת: איריס לוי - מומחית לטיפולי אקנה ב-IPL פוטותרפיה

בעיות עור קלות עלולות אף להתפתח למחלות עור כרוניות באם הן לא מטופלות בזמן ובאופן סדיר ואף לגרום לצלקות בעור חטטים וכתמים. הידעת - בפצעוני האקנה ניתן להבחין בעיקר בשני סוגי חיידקים: "פרופיוני בקטריום אקנה" (propioni bacterium acnes) חיידק החי בתנאי חוסר אויר (אנאירובי) אשר משגשג בתעלות זקיקי השיער שבעור ו"סטפילוקוקוס אפידרמידיס" (staphylococcus epidermidis) שמשגשג גם הוא בתעלות זקיקי השיער. חיידקים אלה מפרקים בעזרת אנזימים מסוג ליפאז את השומנים שבחֵלֶב והופכים אותם לחומצות שומן חופשיות שעלולות לגרום לגירוי העור, ויצירת תגובה דלקתית ומוגלה - אקנה פצעי בגרות - פצעים פצעונים, פרונקלים כואבים אדומים ונפוחים, שומנים שחורים, פנימיים וחיצוניים עור מחוספס אדמומי מגורה ומגרד – כל התופעות הנלוות לאקנה בגב. עלינו לזכור, שאקנה בגב נגרמת כאשר הדלקת הנמצאת לא רק בדרמיס העליון (שכבת העור השנייה המכילה בעיקר רקמת חיבור) אלא גם בדרמיס הבינוני והעמוק והיא איננה נעצרת ללא טיפול מתאים. לטיפול המהיר בנגעי האקנה ישנה חשיבות רבה במניעת צלקות סימנים וכתמים. טכנולוגיית IPL בשילוב אנרגיית גלי רדיוRF מכשור בעזרתו ניתן: • לחסל באופן סלקטיבי את חיידקי האקנה P.ACNE החיידקים הגורמים לאקנה. • לייבש את הסבום, השומן עליו מתקיים החיידק , אותה פעולה המתקבלת בטיפול בכדור רואקוטן ואנטיביוטיקה – מינוציקלין, ללא תופעות לוואי – ללא בדיקות דם – וללא פגיעה בכבד. • כווץ הנקבוביות. • הבהרת צלקות/כתמים, חומים/אדומים הנלווים לאקנה פצעי הבגרות בבני נוער ומבוגרים. * נותן שיפור משמעותי לטווח ארוך עם אפקט מצטבר * הוכח כבלתי מזיק, בטוח ביותר ומומלץ ע"י רופאים. רוצה סיפור הצלחה משל עצמך? התקשר ישירות לאיריס לוי 0558833337 לתאום פגישת ייעוץ חינם. הטיפול ניתן לך כטיפול אישי ופרטני פנימי וחיצוני רק מאיריס לוי עצמה ולא ממטפלות אחרות שניסיונן אינו מוכח.

מנהל פורום רפואת אסתטיקה ועור