כולסטרול

דיון מתוך פורום  נטורופתיה

29/12/2002 | 11:58 | מאת: אפרת

האם קיים משהו טבעי להורדת כולסטרול? האם לצטין מוריד כולסטרול? ואם כן, איך לקחת וכמה לקחת? האם דגים מבחינת כולסטרול דומים לבשר? והאם שמעתם על 24 שקדים יומיומיים האמורים להוריד כולסטרול? חלק משאלות אלו נמסרו לי על-ידי דיאטנית קלינית.

לקריאה נוספת והעמקה
29/12/2002 | 17:55 | מאת: רויטל ברמן

שלום אפרת, כולסטרול לא מומלץ להוריד על ידי תרופות ותוספי מזון אלא על ידי שיפורים בהרגלי החיים: שיפור התזונה, הוספת פעילות גופנית יכולים לעזור מאוד בדרך הטבעית, הבריאה והזולה ביותר. דגים, בעיקר דגי ים צפוני הניזונים מפלנקטון (סלומון, סול, טונה, מקרל, הליבוט, בקלה, סרדינים) עשירים מאוד בחומצות שומן אומגה-3, השונה מאוד מהחומצה הארכידונית שיש בבשר/עוף/הודו וכו', וגם במוצרים אחרים מן החי כגון מוצרי חלב וביצים. אומגה-3 זו חומצת שומן רב-לא-רוויה (בעוד החומצה הארכידונית היא חומצת שומן רוויה) אשר מאוד תורמת להורדת כולסטרול ולחץ דם (גם ע"י הורדת כיווציות השרירים החלקים של העורקים) ולעוד דברים רבים. הנושא נידון כאן בהרחבה ואת מוזמנת לבצע חיפוש בפורום. בכל מקרה, ניאצין הוא תוסף המזון הכי משמעותי לכולסטרול. גם לציטין עוזר אך רצוי שלציטין ושאר חומצות השומן הרצויות (שמן זית, דגי-ים, שמן קנולה, אבוקדו, טחינה וכו') לא יינתנו בתוסף מזון יחד עם תזונה עשירה בכולסטרול וחומצות שומן רוויות, אלא יחליפו את האחרונות. יש ממרח לציטין שיכול להחליף מרגרינה וחמאה, דגים במקום בשר ועוף, טחינה ואבוקדו במקום גבינות וביצים, שמן זית ושמן קנולה במקום שימוש בשמנים אחרים. האפקט הוא שינוי מאזן חומצות השומן בגוף לכיוון הנכון - מה שיביא להורדת כולסטרול. גם הורדת סוכרים מהתזונה חשובה להורדת שומני דם (בעיקר טריגליצרידים), חוץ מפירות ממשפחת הורדניים (תפוח, אגס, משמש, שזיף, אפרסק, אפרשזיף...). יש להחליף את הסוכרים הפשוטים בפחמימות מורכבות עם הרבה סיבים תזונתיים. ואני חוזרת ומזכירה - תנועה, תנועה ושוב פעם תנועה !! פעילות גופנית אירובית היא ה-טיפול לשומנים בדם, היא עושה נפלאות ובלעדיה קשה לקדם כל אופן טיפול אחר. הליכה (או ריצה - תלוי במצב בכושר שלך), שחייה, אופניים, ריקוד - מה שאת רוצה, כל עוד זה יפעיל את המשאבה זה הגורם היעיל ביותר (חוץ מטיפול תרופתי) להורדת ערכי שומני הדם וגם להורדת סימפטומים במצבים יותר מתקדמים - של תעוקת לב/אנגינה פקטורליס/צליעה לסירוגין וכו' (התרופות לא תמיד משיגות זאת לצד ההורדה בערכי הכולסטרול בבדיקות הדם). כדאי להתחיל לאט ובהדרגה. לגבי השקדים, לא שמעתי על דבר כזה. כל טוב.

29/12/2002 | 21:15 | מאת: אפרת

לרויטל שלום רב, ראשית תודה רבה על תשובתך. התשובה שלך נראית לי מאוד מבוססת ונכונה. פניתי אליך משום שהדיאטנית הקלינית בקופת החולים שלנו אמרה לי שלגבי כולסטרול דג הוא כמו בשר - זו פעם ראשונה ששמעתי דבר כזה. והדבר התמוה השני שהיא אמרה לי לאכול יום יום לפחות 24 שקדים טבעיים. כשנבהלתי מכמות הקלויות שאוסיף לגופי מידי יום היא אמרה לי שזה בדיוק 120 קלוריות, ולגבי הורדת כולסטרול זה פשוט עובד! אני מסופקת! מאחר שאני צמחונית שאוכלת דגים ומוצרי חלב וביצים , משתתפת בקבוצת התעמלות לבניית עצם פעמיים בשבוע, מרבה לאכול ירקות - האם התוסף ניאצין עשוי להועיל להורדת הכולסטרול? או שכדאי לותר עליו? האם ויטמין E עשוי לעזור? ושוב תודה

01/01/2003 | 13:59 | מאת: דליה

לאפרת יש תכשיר טבעי - טיפות לבליעה, על בסיס שמנים אתריים להורדת כולסטרול. אוכל לתת לך פרטים באימייל. דליה

02/01/2003 | 14:54 | מאת: אפרת

תודה לרויטל ברמן וגם לדליה. הייתי מעוניינת לשמוע מדליה אל התכשיר שאת מדברת עליו. וכן מאין הידע שלך לגבי זה? ושוב תודה לשתיכן.

מנהלי פורום נטורופתיה