שינה חלימה ותוספי מזון

דיון מתוך פורום  נטורופתיה

21/10/2002 | 22:57 | מאת: בני

בשינה מתבצעים הרבה תהליכים חשובים כמו חלימה ועוד רבים אחרים ככל שתישן יותר רגוע כך תקום יותר רגוע ותחלום על דברים יותר רגועים במקום דברים מפחידים שאין להם מקום במציאות! (לשום חלום אין מקום... אבל במיוחד לא לחלומות הרעים). בכל אופן נחזור לתחום תוספי המזון במקום לתחום השינה והחלימה והשאלה שלי היא: מה הם תוספי המזון שהכי תורמים לשינה רגועה , איכותית וכדומה? איזה תוספים הכי עוזרים ותורמים לתהליכים השונים שמתבצעים בשינה?

לקריאה נוספת והעמקה
22/10/2002 | 22:46 | מאת: רויטל ברמן

שלום בני, תוספי המזון אשר משפרים שינה הם: - חומצת האמינו טריפטופאן במינון 5 גרם לפני השינה (בייחוד שקשה להירדם) - רצוי לא לאכול ארוחה עם חלבונים בערב אם נוטלים תוסף זה וליטול איתו ויטמין B6, ניאצין ומגנזיום וליד מזון פחמימתי. - תוסף בשם HTP-5 יכול להתאים לתקופות זמן מוגבלות בלבד. - אם יש בעיה של כיווצי שרירים בלילה הגורמים להפרעת השינה אפשר לקחת 250 מ"ג מגנזיום לפני השינה או חומצה פולית כ - 50 מ"ג. - GABA זה תוסף נוסף המשרה שינה. - קלציום-מגנזיום 100-200 מ"ג. בנוסף ישנם צמחי מרפא מרגיעים כגון ולריאן ופסיפלורה. כמובן שהתאמת התוסף לאדם צריכה להתבצע במסגרת טיפולית ולאחר אבחון. לילה טוב.

23/10/2002 | 19:28 | מאת: בני

כבר מישהו המליץ לי על ה-GABA הזה! אני רק רוצה לדעת על הגאבא ועל תוספי מזון בלבד - האם תקופה ממושכת של לקיחה יוצרת השפעה טובה לטווח הארוך גם אחרי הפסקה הצריכה או שיום אחרי שהפסקתי הכל חוזר למצבו הרגיל. כלומר האם לחודש או חודשיים של לקיחה ממושכת של משהו יש ערך מוסף מעבר לכך שזה השפעה כל יום. האם יש בניה מסויימת לטווח הארוך? והאם GABA מתאים לכל אדם שפשוט רוצה לשפר את איכות שינתו?

מנהלי פורום נטורופתיה