שלשול

דיון מתוך פורום  נטורופתיה

11/04/2002 | 15:08 | מאת: ערן

*איזה טיפול את מציעה בזמן שלשול במקום אימיודיום ,או שאין רע בתרופה זו ? *כעיקרון שעשיתי חיפוש בפורום היתה הצעה כף חומץ ולא"כ מכן 2 כוסות מים ?הרי זה יגרום שריפה בקיבה ויותר גרוע ,לא ? *אני יודע אורז שבושל עם הרבה מים ,בננות עוד הצעות ? *כמו - כן הציעו לי קוקה - קולה כטיפול לשילשול בתור נוזלים ,אבל מצד שני כתוב שאסור קופאין בעלון של אימודיום ,מה דעתך ? * תה בבונוג יודע להרגיע אך קראתי בספר של בריאות שעודף תה זה גורם גם לשילשול ,האם זה נכון ? אצלי באמת שהשלשול כמעט הפסיק ,זה חזר . תודה על תשובתך.

לקריאה נוספת והעמקה
12/04/2002 | 17:11 | מאת: יואל שניאור - נטורופת

בנוסף: בישול גזר ואת המים של הבישול לשתות, אפשר גם לאכול את הגזר המבושל! הדבר החשוב ביותר הינו להרבות בשתיה - מים בכדי לא לאבד נוזלים!!! רק בריאות!

12/04/2002 | 18:22 | מאת: רויטל ברמן

ערן שלום, כמה שאלות לי אליך. האם השלשול כרוני או אקוטי, כלומר האם אתה תמיד סובל משלשול ברמות שונות או שרק בימים האחרונים (אולי אכלת משהו רע או וירוס וכו') ? כמה זמן אתה עם אימודיום ? כעיקרון הנטורופתיה תופסת שלשול כדרך טבעית בה הגוף מתנקה מרעל (אם זה קלקול קיבה או זיהום ויראלי/חיידקי) ולכן לא מומלץ לעצור אותו בכוח (כפי שלא מומלץ להוריד חום ע"י אקמול) אלא פשוט להרבות בשתייה ומנוחה עד לחלוף הזעם. כל זה נכון לשילשול אקוטי/נקודתי. במקרה של שלשול כרוני חייבת להיות לכך סיבה והטיפול בהתאם. סיבות אפשריות: 1) מתח ולחץ כגון חרדת בחינות. זוהי תסמונת ה - IBS (תסמונת המעי הרגיז). במקרה כזה לא קל לטפל אך יש לרכז מאמצים בניתוב המתח (נשימות, הרפייה, ביופידבק). 2) מחלת מעי כרונית. במקרה כזה הטיפול יותר מורכב ולא אפרט כאן. 3) הפרעת עיכול - יש לבדוק עם גסטרולוג מהי הסיבה להפרעה ולטפל בסיבה. 3) תזונה לקויה. אכילת הרבה מוצרי חלב, שומנים, אוכל לא היגייני וכיוצ"ב. כאן יש להוריד מהתזונה את המזון המשלשל. בכל מקרה (חוץ מהראשון אולי) אין מקום לנטילת כדורים עוצרים לאורך זמן סתם כך. אם אתה בכ"ז מתעקש - סיבים תזונתיים (בתזונה-שיבולת שועל למשל, או ע"י תוסף כמו זרעי פסיליום) ואבקת חרובים יעשו את העבודה. לבריאות.

14/04/2002 | 07:14 | מאת: ערן

השלשול אצלי היה מוירוס ונפסק. רציתי לדעת באופו כללי .מה דעתך על שיטות הטיפול שהוצעו לי ע"י הרופאה (אותה אנימ מעריך מאוד) ,אך נסתרו ע"י מקורות אחרים.אשמח אם תוכלי להשיב לי על הדברים הנ"ל. באופן כללי השלשול שהיה לי ,היה ללא הפסקה .מקרה זה הדברים שהצעת הם התחליף לאימודיום.או לא נורא לקחת פעם באימיודיום. תודה מראש על התשובה.

15/04/2002 | 22:57 | מאת: רויטל ברמן

אוקיי, הבנתי מה אתה מחפש אך אין לי הרבה תשובות. על החומץ לא שמעתי בהקשר זה ולכן לא אמליץ על כך. קוקה קולה בפרוש לא מתאים ! (בעבר, כשקוקה-קולה הכילה בפנים תמצית של אגוז הקולה, היה אולי על מה לדבר, אך מיץ ממותק המכיל קפאין הוא אינו תרופה לשילשולים). האורז (לבן במקרה זה) והבננה מצטרפים לאבקת החרובים ולדייסת שיבולת שועל מבושלת במים כפתרונות תזונתיים בסיסיים לשלשול. לבריאות.

מנהלי פורום נטורופתיה