מזון בריא המעלה במשקל

דיון מתוך פורום  נטורופתיה

20/02/2020 | 13:47 | מאת: שירן

אשמח לדעת איזה מזון בריא מעלה במשקל. רצוי מזון זמין ולא תוסף, ואם גם טעים מה טוב. משהו שמתאים למי שסובל מרפלוקס. תודה

לקריאה נוספת והעמקה
21/02/2020 | 09:33 | מאת: שירן

כוונתי מעבר לשקדים, אבוקדו, וטחינה. למשל ממרח כלשהו על לחם מלא וכן מזון שמתאים בארוחת צהריים במקום אורז למשל. בנוסף, אני קוראת דברים סותרים לגבי חומוס ופלפלים עבור מי שסובל מרפלוקס. אשמח להבהרה: האם "מותר" לצרוך פלפל וגרגירי חומוס? ומה לגבי קוסקוס ופתיתים? תודה רבה

שלום שירן, מזונות שיכולים להעלות במשקל באופן כללי הם: פחמימות מורכבות כמו שיפון, חיטה מלאה, שיבולת שועל, אורז מלא, כוסמת, פסטה מחיטה מלאה, שומנים כמו טחינה, אבוקדו, אגוזים, זרעים ועוד.. השאלה היא מה מטרת העליה במשקל (תת משקל ואן כן, מה הסיבה לכך או מחלת רקע כלשהי) ואם יש מחלות או תסמינים ברקע בהם יש להתחשב בהתאם כמו למשל, סכרת, שומנים בדם.. כי אז התזונה תהיה אחרת ובהתאמה. בהצלחה ורק בריאות!

שלום שירן, חוץ מטחינה ואבוקדו אפשר למרוח על הלחם ממרח פסטו, ממרח זיתים, "שקדיה" ועניתי לך בתשובה הקודמת לגבי צהריים.. למשל, פסטה כוסמין עם פסטו.. פלפלים לא כדאי לאכול כשיש ריפלוקס, חומוס אפשרי, אבל צריך לבדוק אם הוא מתאים לך, כי הוא גורם להרבה בעיות אחרות כמו כבדות וגזים בגלל הקושי בעיכולו. ההתאמה של התזונה היא אישית.. אין אמירה גורפת על קוסקוס או פתיתים. אם את אוכלת אז קוסקוס מלא (להרבה מהאנשים עושה כאב בטן ) ופתיתים מחיטה מלאה.. בהצלחה ורק בריאות !

מנהלי פורום נטורופתיה