כאב עז בקרסול ולחץ לאורך הרגל

דיון מתוך פורום  אורתופדיה

12/12/2014 | 16:51 | מאת: ליאת

שלום רב, אני כבר מיואשת. בת 35, ללא בעיות אורטופדיות בדרך כלל. אחרי שתי לידות ויציבה גרועה לאחרונה. זו כבר הפעם השלישית מזה חודש שאני נתקפת כאבים עזים באזור הקרסול. הכאב לא בנקודה אחת אלא בחלק התחתון של העצם של השוק בצד החיצוני. כל תנועה לכיוון פוינט של כף הרגל פשוט כאבי תופת. בפעמיים הקודמות זה נמשך כשבוע ולאט השתפר. עכשיו פעם שלישית. בנוסף במקביל באותו זמן יש לי לחץ עז ואי נוחות, לעיתים זרמים, לאורך כל הרגל בצד החיצוני והאחורי. אורטופד שלח לEMG (שלוקח חודש וחצי תור) ורופא אחר ישר אמר כדורים. הייתי שמחה קודם לדעת מה יש לי, אנא חוות דעתך ולאיזה רופא עליי לפנות. האם יתכן שזה עניין של כלי דם? אורתופדיה? נוירולוג? תודה לך ושבת שלום ליאת

לקריאה נוספת והעמקה
13/12/2014 | 15:39 | מאת: ד"ר אסא לב-אל

הכתובת המתאימה היא אורתופד לא סביר שמדובר בבעיה בכלי דם . בעיה במפרקים או הגידים -יתכן.

22/12/2014 | 21:43 | מאת: ד"ר משה פרימן (N.D)

שלום ליאת, כאבים בעקב עשויים לנבוע ממגוון רחב של גורמים. אחת מהסיבות המרכזיות להופעתם של כאבים בעקב היא Plantar Fasciitis, אשר נפוצה מאוד באתלטים ואנשים שאקטיביים מאוד מבחינה גופנית. Plantar Fasciitis אחראית לכ 10% מהחבלות של אצנים ואנשים המרבים ללכת. מהי Plantar fasciitis ? התופעה היא למעשה דלקת של רקמת החיבור התומכת בקשת האורכית של כף הרגל. לעיתים מתרחשים קרעים מיקרוסקופיים באותה רקמה או בחיבור שלה לעצם הקלקנאוס (עצם העקב) ף הגורמת להופעתם של כאבים בעקב, אשר עשויים להיות עזים ומטרידים. כחמישים אחוז מהסובלים מהתופעה יפתחו במקביל גם זיז סידני , מה שמכונה דורבן או דורבן בכף הרגל. העובדה החשובה ביותר לגבי התופעה היא שלמעלה מ 40% מהסובלים מבעיות של כאבים בעקב סובלים ממשקל יתר. כאבים בעקב על רקע Plantar Fasciitis מופיעים בעיקר בשעות הבוקר, לאחר הקימה ובעיקר בצעדים הראשונים. לאחר מספר דקות כאב בעקב מסוג זה נמוג או מוקל באופן משמעותי. כנראה זרימת הדם המוגברת למקום וריכוך הגידים בעקבות הליכה מפחיתים כאבים בעקב שהופיעו לאחר שנת הלילה בה זרימת הדם מופחתת באופן משמעותי. מאפיין נוסף של כאב בעקב על רקע דלקת פלנטרית היא החמרה של הכאבים בעקב לאחר מאמץ ממושך, בעיקר בסוף יום עבודה או עמידה ממושכת. דלקת של גיד אכילס, היא גורם שכיח נוסף להיווצרות כאבים בעקב. במצבים של דלקת גיד אכילס , גיד אכילס בצד המודלק יהיה בדרך כלל מעובה ורגיש מאוד לצביטה או למגע, בהשוואה לגיד ברגל השנייה. רגישות עזה של החיבור של גיד אכילס לעצם העקב עשויה להצביע אף על בורסיטיס של גיד אכילס. בכל אופן, שתי הבעיות הללו של גיד אכילס עלולות לגרום להופעתם של כאבים בעקב. דלקת או בעייה בשריר ה soleus -שריר אשר מתחבר אל שרירי השוקיים (שרירי התאומים). בעייה בשריר זו יכולה לגרום להופעתם של כאב בעקב. לכידה של העצב הפלנטרי המדיאלי - זהו מצב מיוחד שאינו שכיח, אך גם הוא עלול להקרין כאבים בעקב. מה שמייחד מצב זה הוא דווקא הקלה של הכאבים בבוקר (בניגוד למצב של דורבן בעקב בו בכאבים מוחמרים דווקא בדריכה הראשונה לאחר הקימה משנת הלילה), והחמרתם לאחר הליכה ממושכת , שוב פעם להבדיל ממצבי Plantar fasciitis , בהם כאבים בעקב מוקלים דווקא לאחר הליכה המחממת את המפרק. לאחר אבחון ניתן לטפל בשורש הבעיה באופן טבעי בשילוב גלי הלם. רפואה שלימה

31/12/2014 | 15:54 | מאת: יואב

היי ליאת, כמובן שצריך לבחון עד הסוף מהי האבחנה המדוייקת שגורמת לך לכאבים, אך על פניו הבעיה נשמעת כמו כאב מוקרן מהגב התחתון לצד השוק. אם את מתארת שיש לך יציבה לקויה, הייתי ממליץ לעבור אבחון מקיף אצל פיזיותרפיסט שימליץ לך איזה פעילות גופנית או טיפול מתאים למצבך. וגם להבין האם קיימת בעיה באזור הקרסול עצמו? או שמא הכאבים הם כמו שאמרתי קודם ממקור של גב. בברכת בריאות שלמה, יואב, פיזיותרפיסט מומחה, אפוסתרפיה - 09-9615111

מנהל פורום אורתופדיה