הסבר לגבי תוצאות mri

דיון מתוך פורום  אורתופדיה

21/10/2018 | 10:31 | מאת: הדס

שלום דוקטור, בת 28 לאחר לידת תאומים החלו כאבים חזקים בעצם הזנב. מפריעים לתפקוד היומיומי. לאחר בדיקת MRI התקבלו התוצאות: מודגמת בצקת והאדרה לשדית של החוליה האחרונה של עצם הזנב עם בצקת והאדרה של הרקמות הרכות סביב החוליה.בבדיקת הct מודגם ספק נגע רדיולוצנטי בקצה החוליה. במרכז האזור הבצקתי מודגם מוקד היפואינטנסי ייתכן קו שבר. מומלצת ביקורת MRI בעוד 3 חודשים. מודגמת דחיסה של החוליה הלפני אחרונה בעצם הזנב ללא עדות לבצקת או האדרה לשדית, ייתכן שבר דחיסה ישן. מודגמת עוצמת אות תקינה מלשד שאר חוליות עצם הזנב ומלשד הסאקרום. המפרקים הסאקרואיליאקליים מוסכמים סימטריים ללא עדות לבצקת או האדרה של המשטחים הפרקים. מודגמת עוצמת אות תקינה מלשד החוליות המותניות הנצפות. סיכום: בצקת והאדרה לשדית בקצה עצם הזנב ,לא ניתן לשלול שבר אי ספיקה. האם אפשר הסבר לתוצאות ומה הן מעידות. והאם ניתן לטפל בכאבים הנלווים?

לקריאה נוספת והעמקה

אינני מבין אתהתשובה. במיוחד איני מכיר מצבשל דחיסה של חוליה לפני אחרונה של עצם הזנב . מי שמכיר את האנאטומיה של חוליות עצם הזנב יתפלא כמוני.

22/10/2018 | 14:57 | מאת: הדס

היי דוקטור, יכול להיות שהתוצאות מעידות על שבר שקרה בזמן הלידה או משהו דומה? גם הרופאת משפחה שלי לא הבינה את התוצאות ואמקנ שתתייעץ עם אורתופד אך זה ייקח זמן ובינתיים כאבים מאוד חזקים.

מנהל פורום אורתופדיה