כאב כרוני נורא בכתף ובצוואר

דיון מתוך פורום  אורתופדיה

12/02/2018 | 17:19 | מאת: בת 24

אני בת 24, בריאה. מגיל 5 בערך כאב כרוני יומיומי של כתף ימין בלבד שמתפשט לצוואר ופשוט הולך ומתגבר ככל שהשעות נוקפות והפעילות מתגברת ורק שכיבה מפיגה אותו. הכאב מפריע מאוד ועוצמתי מאוד, כמעט בלתי נסבל. בדיקת אורתופד של הכתף והצוואר תקינה, בCT שבוצע מסיבה אחרת ציינה הרדיולוגית שיש שינויים ניווניים במפרק כתף ימין למרות שלא ידעה על הכאבים כלל, אך בMRI כתף רגיל שבוצע כשנה אחר כך לא נמצאו כל שינויים ניווניים או ממצא אחר שמסביר את הכאב. EMG ידיים תקין. בMRI עמ''ש צווארי מ 2015: הבדיקה נעשתה במישורים שונים, בסדרות TSET2 ,TSET1 ו- FFET2. אין בדיקות קודמות להשוואה. ממצאים: גובהן של החוליות וצורתן – שמורים. ללא היצרות של המרווחים הבינחולייתיים. הנקבים הבינחולייתיים – ללא היצרויות. בלט דיסק מינימאלי בגובה C5-C3 .בלט מרכזי משמעותי יותר בגובה C6-C5 .בלט מרכזי וימני בגובה C7-C6 .ישנו לחץ על השק הדוראלי. אות תקין של חוט השדרה והנוזל בתעלה הספינלית. סיכום: מספר בלטי דיסק כמפורט. נראה כי הבלט המשמעותי הינו בגובה C7-C6 ,אשר נראה מרכזי וימני. האם בלט דיסק שכזה והלחץ שלו על השק עשוי להסביר את הכאב שלי במקום (בדיוק בין הכתף לצוואר) ובעוצמה המתוארת? אני מאוד אובדת עיצות כי זה כאב נורא שמפריע לי מאוד ביומיום ועד היום לא נמצאה לי אבחנה או פיתרון. תודה

לקריאה נוספת והעמקה

בת 24 שלום רב כ 60%-80% מן המידע הנחוץ להגיע לאבחנה מתקבל בראיון (אנמנזה) ובבדיקה הגופנית. את מספקת מעט מידע מסוג זה ובעצם לא ניתן להשיגו אלא בבדיקה של ממש. עימך הסליחה על כן שאיני מתיחס לשאלתך.

15/02/2018 | 15:29 | מאת: בת 24

האם בלט דיסק שכזה בכלל עשוי להסביר את הכאבים הנוראיים האלה? כי אורתופד עמ''ש שהייתי אצלו ארי הבדיקה ב2016 אמר שלא מסביר ואין מה לעשות, מה גם שהבדיקה הגופנית תקינה.

אפשר לברר זאת על ידי ביצוע חסם ברירני של שרש עצבי C6-7 . עושים זאת במרפאות כאב

מנהל פורום אורתופדיה