כולסטרול גבוה

דיון מתוך פורום  תזונה קלינית

13/06/2002 | 13:12 | מאת: מיכל

שלום, מאודי לא סבלתי מכולסטרול ולפתע (אני בת 30) בבדיקת דם שעשיתי גילו לי 251- האם זה מאוד גבוה/ האם זה מסוכן? איך זה קורה פתאום באמצע החיים? מה עלי לעשות?

לקריאה נוספת והעמקה

מיכל שלום! אכן 250 זהו ערך כולסטרול הגבוה לגילך ומינך. לפני שנכנסים לפאניקה..., כדאי לבדוק איך החלוקה בין הכולסטרול הרע (LDL) והטוב (HDL). אם הטוב הוא שגבוה ותורם לסה"כ הגבוה, אזי זה לא כ"כ נורא. הכולסטרול יכול להיות גבוה מסיבות שונות אשר רצוי לברר אותן (הרגלי אכילה, טיפול תרופתי כלשהו או נטייה משפחתית). בכל מקרה בעזרת התמקדות במספר כללים תזונתיים חשובים, ניתן בהחלט להפחית את רמות הכולסטרול: * הפחתת כמות הכולסטרול בתפריט (קיים רק בשומן מן החי) * הפחתת כמות השומן הרווי (שומנים מן החי ומרגרינה) בתפריט * מעבר לשימוש בשמנים חד בלתי רוויים ורב בלתי רוויים (אבוקדו, זיתים, טחינה, אגוזי אילסר ופקאן, שמן זית ושמן קנולה), אך במידה! * הגברת צריכה של סיבים תזונתיים (דגנים מלאים, קטניות, ירקות ופירות בקליפתם) * שמירה על משקל גוף תקין להסברים מפורטים יותר והתאמה אישית יותר, מומלץ לפנות לייעוץ אישי אצל דיאטנית מוסמכת. נועה

15/06/2002 | 20:15 | מאת: ruth

למיכל שלום, כולסטרול של 251 מגביר הסיכון לטרשת עורקים אך מהווה מרכיב אחד מיני רבים הגורמים למחלה. הסטטיסטיקות מראות שאנשים שמתו מהתקפי לב היו עם רמות כולסטרול תקינות כך שאין סיבה לפניקה. בכל מקרה טוב לעבור לתזונה בריאה עם שפע ירקות טריים ודגנים מלאים ומעט שומנים מן החי, אפשר גם ליטול ויטמין E + סלניום למניעת חימצון הכולסטרול.

מנהלי פורום תזונה קלינית