ניתוח משולב

דיון מתוך פורום  ניתוח ערמונית-פרוסטטה מוגדלת

01/02/2014 | 13:44 | מאת: צחי

עברתי לפני חודשיים ניתוח ערמונית בלייזר ירוק על ערמונית בגודל 60 גרם.לפני כשבועיים התחילה צריבה חזקה מאוד בזמן השתנה וגם אחריה.לא יכולתי להתאפק ורצתי כל כמה דקות לשרותים אפילו שלא היה מה שיצא רק ההרגשה והצריבה החזקה.הלכתי לאורולוג שביצע ציסטוסקופיה והאבחנה היתה - שאריות ערמונית קיר קדמי וצדדי apex חוסם את המעבר,ללא ממצאים,אין היצרות,קיבולת תקינה.מומלץ לבצע turp.השאלה שלי היא האם הניתוח המשולב(אידוי +כריתה)מומלץ במקרה זה,או שאין הבדל משמעותי.

לקריאה נוספת והעמקה

אני מבצע ניתוח משולב כך שיש פחות ספיגה של נוזל הגליצין ולאחר כריתה בעזרת הלולאה. חשוב ביותר למצוא רופא מנתח מיומן עם ניסיון בניתוחים אנדוסקופיים ולא רק השיטה קובעת . לעניות דעתי בשיטת האידוי בלבד ע"י לייזר ירוק לא ניתן להגיע עד הקליפה ולכן הרופא מפסיק לאדות לפני סיום כל הוצאת הבלוטה כפי שקרה אצלך כנראה ,לעומת הניתוח TURP ניתן לגרד עד הקליפה בביטחון ובהצלחה.

02/02/2014 | 14:21 | מאת: יודע דבר

היתרון בשיטת אידוי משולבת לטיפול של ערמונית מוגדלת, לעומת שיטת טיפול TURP בלבד; היא שלפני תהליך הכריתה מתבצעת תהליך אטימת כלי הדם בבלוטת הערמונית. אטימת כלי הדם מונעת דימום במהלך הטיפול וגם מונעת דימום אחרי הטיפול. יתרון נוסף הוא מניעת ספיגת נוזל גליצין (אין חשש להרעלת נוזלים - TUR סינדרום). שילוב האידוי עם טכניקת ה TURP מאפשר שחרור מוקדם יותר מבית החולים (24 שעות לעומת 3 ימים). בשיטה המשולבת אתה מקבל יתרונות של שתי שיטות בטיפול אחד! המלצה שלי לבחור מנתח עם ניסיון של אלפי חולים כך תהיה בטוח שלא תזדקק לניתוח חוזר.

מנהל פורום ניתוח ערמונית-פרוסטטה מוגדלת