ספורט בהריון: גורמים אפשריים, מצבים דומים ומאמרים

פעילות גופנית מותאמת אישית

כדי למקסם תוצאות ולהימנע מנזקים, עליכם לבחור את הפעילות הגופנית המתאימה לכם על פי גילכם, מטרתכם ומצבכם הגופני. כתבה לרגל יום עולמי לפעילות גופנית "פעילות גופנית", ובוודאי "ספורט" ו"כושר" יכולים לחול על מגוון רחב מאוד של תחומים, בדרגות מיומנות שונות כל אחד מהם יכול לתרום לגוף בדרך אחרת. הרשימה ארוכה: זומבה, קיקבוקסינג, אירובי, אימוני כוח, חדר כושר, שחייה, ריצה, הליכה, ריקוד, ספיניג ועוד ועוד. מה מכל אלה אידיאלי עבורכם? לא כל מה שטוב לשכנה מלמעלה יהיה טוב גם לכם. חשוב מאוד, לפני שתיכנעו לטרנד התורן, לבחור בפעילות גופנית שמתאימה לגילכם, לאופייכם, למצב הבריאות שלכם, לכושר הגופני ולמטרה שלשמה החלטתם לעסוק בפעילות גופנית. אין דבר כזה "זקן מדי"כמה פעמים הזדמן לכם להביט על רוכב האופניים הצעיר והמסוקס ולומר "זה לא בשבילי... כשהייתי צעיר הייתי עושה זאת בלי בעיה.... ובכן אל תתייאשו, לגיל לא בהכרח יש...
ללמוד עוד על ספורט בהריון
שינוי תזונתי ימנע סוכרת בהריון?-תמונה

אורח חיים המשלב תזונה איכותית ופעילות גופנית בקרב נשים הרות...

מאת ד"ר עמית...
31/08/2015
פחמימות ריקות? יותר שומן לעובר-תמונה

מחקר: אמהות שצרכו הרבה מאכלים עתירי פחמימות ושומן בהריון...

מאת: ד"ר עמית...
21/08/2016
הטיפ היומי: הריון בריא-תמונה

תזונה נכונה חשובה תמיד, אך מהותית יותר במהלך ההריון. כדאי...

מאת: מערכת zap...
15/02/2009
מחפשים את הרופאים הטובים בישראל לספורט בהריון?
יש לנו את המאגר המושלם עבורכם
קרא עוד

ספורט בהריון: תשובות ממומחים וייעוץ אונליין

תשובות לשאלות

כתבתי פה לא מזמן על כך שהייתי צריכה להתחיל בצילום רחם וטיפולי פוריות או הזרעה. לאחר שתי בדיקות ביתיות היום עשיתי בדיקת דם ובטא יצאה חיובי 9507. פעם אחרונה שקיבלתי מחזור הייתה ב22.8. האם הבדיקה של הבטא תקינה לפי שבוע בהריון? קבעתי תור לעוד 3 שבועות לרופא נשים. זה סביר? כמו כן,ממשיכה בפעילות הספורטיבית שלי הכוללת 3 אימונים בסטודיו בשבוע וכמובן שאני מורידה חזרות ועומס לפי התחושה שלי. האם זה בסדר? זה הריון ראשון ואני דיי חוששת.

שלום יפעת טווח הנורמה לערכי בטא מאוד רחבים על פניו הערך נשמע הגיוני. בהנחה שאת חשה בטוב ואין כאבים חריגים או דימום אין בעיה להמתין לבדיקה בעוד 3 שבועות. לגבי פעילות גופנית בהריון- אם הינך רגילה לעשות ספורט אין מניעה מלהמשיך. תיהי קשובה לגופף לגבי המאמץ.

אני בת 38,הריון שני שבוע 5. לפני ההריון התאמנתי 3 פעמים בשבוע אימוני כוח ואירובי, שאלתי את רופא הנשים אם אני יכולה להמשיך להתאמן כרגיל והוא ענה שלא ממליץ על אימון בעצימות גבוהה. בנוסף לכך בהריון הקודם לא התאמנתי ובשל ירידת מים ממושכת ילדתי בשבוע 35 +5. האם מומלץ להמשיך להתאמן? כמובן תוך הורדת עומס ומשקלים. האם האימונים יכולים לגרום שוב ללידה יחסית מוקדמת? תודה.

לידה מוקדמת לא בהכרח קשורה לאימון. מה שכן מבחינת עצימות אימון כיוון שכבר ברמת כושר טובה כדאי לשמור עליה ולא לרדת ממנה אך כן לתת דגש וחשיבות למנוחה בין תרגיל לתרגיל עליה מנת להוריד את הדופק.לתת דגש עליה חיזוק שיהיה היציבה והליבה ושיהיה בהצלחה

אני מאוד פעילה מבחינה ספורטיבית - מרימה משקולות + אירובי שעה, 3 פעמים בשבוע. ההריון הקודם הסתיים בשבוע 35+5 בשל ירידת מים ממושכת, לא התאמנתי בהריון הזה. אני בתחילת ההריון השני 4+5,ורופא הנשים שלי אינו ממליץ על הרמת משקולות במהלך ההריון בטענה שאסורה עלי פעילות גופנית נמרצת. רציתי לברר מה דעתכם בנושא?

שלום אין הוכחה שאכן המנעות מפעילות גופנית מונעת לידה מוקדמת אבל זו ההמלצה המקובלת בעיקרון כדאי להמנע מהעלאת דופק מעל 120

היי דוקטור.. שבוע 12 מחר.. התחלתי לעשות הליכות בערב כבר שלושה ימים.. כולם אומרים שזה מסוכן לעשות הליכות? עד המה שידוע לי תמיד מומלץ לעשות ספורט.. האם מסוכן לעשות הליכות? אני לא רצה או מתאמצת יותר מידי.. עושה הליכות לעיתים קצת נעשה מאמץ אבל לא משהו קשה במיוחד..

שלום מומלץ מאד לעשות הליכות בהריון