שינוי תזונתי ימנע סוכרת בהריון?

(0)
לדרג

אורח חיים המשלב תזונה איכותית ופעילות גופנית בקרב נשים הרות עם BMI של 30 ומעלה, מפחית את הסיכון הגבוה לסוכרת הריונית בכ-40%

מאת: מאת ד"ר עמית עקירוב

עוד בנושא הריון, לידה והגיל הרך

שינוי מתון באורחות החיים עשוי להביא להפחתת הסיכוי של נשים הרות בסיכון גבוה להתפתחות סוכרת הריונית בהיקף של כ-39%. כך מדווחים חוקרים מפינלנד במאמר שפורסם בכתב העת Diabetes Care.

BMI גדול מ-30 לפני ההריון

מדגם המחקר כלל 293 נשים עם היסטוריה של סוכרת הריונית ו/או מדד מסת גוף של 30 ק"ג למטר בריבוע ומעלה לפני ההריון ושהיו לפני השבוע ה-20 להריונן. הן חולקו באקראי לקבוצת התערבות (155 נשים) ולקבוצת ביקורת (138 נשים):
בקבוצת ההתערבות הטיפול כלל ייעוץ תזונתי, פעילות גופנית ובקרת משקל ע"י אחיות מוסמכות, בשילוב עם מפגש קבוצתי יחיד עם דיאטנית. בקבוצת הביקורת זכתה לטיפול ומעקב סטנדרטיים כמקובל לפני לידה. האבחנה של סוכרת הריונית התבססה על מבחן העמסת סוכר של 75 גרם, שבוצע בשבועות 24-28 להריון.

עלייה מתונה במשקל ופחות סוכרת הריונית

החוקרים אספו נתונים אודות 269 נשים, כאשר היארעות סוכרת הריונית הסתכמה ב-13.9% בקבוצת ההתערבות וב-21.6% בקבוצת הביקורת. העלייה במשקל במהלך ההיריון הייתה קטנה יותר בקבוצת ההתערבות. בנשים בקבוצת ההתערבות תועדה גם עלייה בהיקף הפעילות הגופנית בשעות הפנאי ושיפור איכות התזונה, בהשוואה לנשים בקבוצת הביקורת.

לסיכום, מהנתונים עולה כי התערבות מתונה לשינוי אורחות חיים הביאה להפחתת היארעות סוכרת הריונית בהיקף של כ-39% בנשים הרות בסיכון גבוה.

ד"ר עמית עקירוב הוא רופא מומחה ברפואה פנימית, רופא בכיר במחלקה פנימית בבית החולים בילינסון.

בואו לדבר על זה בפורומים הבאים:
פורום תזונה בהריון
פורום פעילות גופנית בהריון ולאחר לידה

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום