אימון כושר לילדים: גורמים אפשריים, מצבים דומים ומאמרים

אימון גופני לילדים - המינון הנבון

חשיפה של ילדים ונוער לפעילות ספורטיבית אמנם רצויה, אך מצריכה הכרת המורכבות שבמערכות הגוף בגילאים האלה האמיתות הידועות לגבי תורת המאמץ במבוגרים אינן בהכרח נכונות כשעוסקים בילדים ובנוער. במהלך גיל הילדות וההתבגרות נמצאות מערכות הגוף בתהליך של גדילה והתפתחות, כשכל אחת מהמערכות מתפתחת בקצב שונה. לפיכך, מאמץ גופני מציב בפניהן "אתגר" אך יכולת ההתמודדות של המערכות אינה שווה. מכאן שחשיפה של ילדים ונוער לפעילות ספורטיבית מצריכה הכרת המורכבות כדי להבטיח שהילד יפיק את המיטב מהאימון ללא סיכון נלווה.האם עיסוק בספורט בשנות הילדות וההתבגרות מאיץ את קצב הצמיחה או מאט אותו? זוהי אחת השאלות המעסיקות חוקרים, רופאים, הורים ובני נוער. ממחקרים שבוצעו במספר מדינות בילדים בטווח גילאים 18-5 עולה כי אין כל הבדל בצמיחה לגובה בין ילדים פעילים לבלתי פעילים. בילדים אשר השתתפו בתוכנית ארוכת טווח של אימוני...
ללמוד עוד על אימון כושר לילדים
אימון גופני לילדים - המינון הנבון-תמונה

חשיפה של ילדים ונוער לפעילות ספורטיבית אמנם רצויה, אך...

מאת: ד"ר רותי...
13/12/2006
מחפשים את הרופאים הטובים בישראל לאימון כושר לילדים?
יש לנו את המאגר המושלם עבורכם
קרא עוד

אימון כושר לילדים: תשובות ממומחים וייעוץ אונליין

תשובות לשאלות

שלום רב, מיד לאחר החגים אני מתחילה אימון כושר לילדים. גיל- 5.5-7 שנים. מבחינה התפתחותית האם זה נכון טווח הגילאים שציינתי. חשבתי להפעיל את החוג שהמטרה בראש ובראשונה היא הנאה. המון משחקים והפעלות. יצירת מסלולים כפיים ובתוכם דגש על מהירות, כוח ועוד. מה דעתך? האם זו הדרך? אשמח לכתבות, מאמרים רעיונות.... תודה וחג-סוכות שמח!

לימור שלום, בהצלחה. פעילות גופנית חיונית וחשובה לכל גיל, במיוחד לגילאים אלו בתנאי כמובן שהם נעשים בהתאמה. בלינק המצורף תמצאי מספר מאמרים בנושא: http://www.wingate.org.il/Index.asp?CategoryID=902 בהצלחה אורי

לימור שלום, בהצלחה. פעילות גופנית חיונית וחשובה לכל גיל, במיוחד לגילאים אלו בתנאי כמובן שהם נעשים בהתאמה. בלינק המצורף תמצאי מספר מאמרים בנושא: http://www.wingate.org.il/Index.asp?CategoryID=902 בהצלחה אורי

באיזה גיל ממולץ להתחיל אימוני מכשירים בחדר כושר? מה הסיכונים? וממה צריך להיזהר? בברכה אפרים

חוק הספורט קבע את גיל 14 כגיל מינימום - ללא קשר לאפקט פיזיולוגי כזה או אחר, אלא מטעמי בטיחות (ורצון לצמצם סיכונים). ילדים צעירים יותר ממילא פעילים מאוד (תופסת, סטנגה, סבתא סורגת), וכל הפעילויות האלה משפרות את המיומניות החברתיות שלהם, את הקוארדינציה, ומספקות גירוי לגדילה. נוער - בגיל שמפסיק לשחק תופסת יכול למלא את החסר בחדכ"ש. צריך להיזהר ממתיחות בליסטיות. תרגילים מורכבים חשוב מאוד לבצע , אבל בעומס נמוך (לא בגלל נזק לשלד, אלא פשוט בגלל שהקוארדינציה היא לא משהו בגיל הזה).