קרוס טריינר: גורמים אפשריים, מצבים דומים ומאמרים

כשכל המשפחה מתאמנת יחד

יום המשפחה שחל השבוע הוא הזדמנות נהדרת ליזום פעילות חווייתית לכל בני המשפחה, ועדיף כזאת שמשלבת גם פעילות גופנית. איך עושים את זה? ד"ר איתי זיו מביא כמה המלצות לעידוד הכושר המשפחתי פעילות משפחתית היא חשובה מבחינות רבות, בהן חיזוק הקשר בין בני המשפחה, גיבוש חברתי, העצמת תחושת 'הביחד' שמקנה לא מעט כוח ועוד. כולם מכירים את ההמלצות הרגילות לחיזוק התא המשפחתי, כמו למשל, הקפדה ארוחת ערב משותפת לפחות פעמיים בשבוע. אבל גם לפעילות גופנית יש מקום מרכזי בחיזוק איכות הקשר בין בני הבית וכדאי לנסות ולשלב לפחות אחת כזאת באופן קבוע בשגרת היומיום, למשל, יציאה משותפת להליכה – זמן איכות המשלב בין כושר לחיזוק הקשר המשפחתי.   כיצד המשפחתיות יכולה לעודד פעילות גופנית? ברגע שהפעילות הגופנית היא חלק משגרת המשפחה, קשה לוותר עליה. המאמץ הקבוצתי מדרבן את כולם להקפיד ולהתמיד ולא לפספס שום אימון. לשם השוואה, אפשר לדמות את הפעילות המשפחתית לפעילות ספורטיבית קבוצתית, כמו קבוצות ריצה...
ללמוד עוד על קרוס טריינר
שומרים על ברכיים בריאות-תמונה

כאבי מפרקים הם בעיה שכיחה אצל מרבית האוכלוסייה המבוגרת....

מאת: ~~ד"ר צבי...
26/03/2007
כשכל המשפחה מתאמנת יחד-תמונה

יום המשפחה שחל השבוע הוא הזדמנות נהדרת ליזום פעילות...

מאת: ד"ר איתי זיו...
25/02/2020
מחפשים את הרופאים הטובים בישראל לקרוס טריינר?
יש לנו את המאגר המושלם עבורכם
קרא עוד

קרוס טריינר: תשובות ממומחים וייעוץ אונליין

תשובות לשאלות

לפורום שלום. בת 32, גופנית בריאה. כשאני עושה תנועה של "פלקס" עם שתי כפות הרגליים כואב לי בשתיהן דו"צ בחלק הקדמי איפה שהחיבור עם הגיד. יש מצב שזה בגלל אימון במכשיר קרוס טריינר במכון כושר. חד משמעית אסור לי יותר להתאמן במכשיר הזה? כאבים באזור כזה על מה זה מצביע? ובקשר לכאבים האלה, איך מטפלים בזה?

שלום גלי! אני ממליץ לך לקחת הפסקה מפעילות גופנית מאומצת למשך 2-3 שבועות ואח"כ לחזור בהדרגה. בהחלט ייתכן שמדובר בעומס יתר בברכה

שלום, אני בשבוע ה-9 להריון. לפני ההריון הייתי מתאמנת כ-4 פעמים בשבוע. ריצות(אינטרוולים, ולפעמים ארוכות כ-6 קילומטר ). ואימוני כוח. מאז תחילת ההריון אני מרגישה שקשה לי יותר לבצע את הפעילות אותה הייתי עושה, מתנשמת מהר יותר.. לכן הפסקתי עם הריצות.כרגע אני הולכת או עושה קרוס טריינר. ואימוני כוח הורדתי את המשקלים ועושה יותר חזרות. השאלה היא האם באמת יש צורך להוריד כרגע משקלים? אני לא מרימה יותר מ-10 קילו, והפסקתי לעשות סקוואט ולאנצ עם מוט, מחשש שזה מאמץ גדול מידי. האם החשש שלי מוצדק? והאם כאשר יגמר הטרמיסטר הראשון והרגיש יותר טוב אוכל לחזור לרוץ? או שלא כדאי?

תודה רבה על פנייתך, תראי אין דבר יותר חשוב מהקשבה לגופך! העייפות אכן יכולה להיות קשורה לתקופה המאפיינת אותך ( הריון / טרימסטר ראשון) מבחינת הפעילות האירובית אם וכאשר תרגישי שיכולה לחזור תחזרי, אך אם הגוף מאותת שלא אז לא. לגבי אימוני כוח כנ"ל אין סיבה להפסיק או לעצור, יכולה להוריד עומסים ובהמשך כאשר תצברי ביטחון תחזרי. המאמץ הוא דבר מאוד אינדבידואלי לכן קשה לי לומר לך מוצדק או לא. לסיכום, את בטרימסטר ראשון מה שאופייני לעייפות וחולשה, אמליץ לנסות לחזור בהמשך לאימון אותו היית מבצעת והכי חשוב להקשיב לגוף שלך!!! מה שלא נוח לא עושים. בהצלחה

היי. לפני כ4 שבועות לאחר ריצת טמפו מהירה (למרות חימום ארוך לפני ושחרור אחרי) החלו כאבים בישבן שמאל עם הגבלה בתנועה. אובחן בבדיקת אולטרסאונד קרע בהמסטרינגס 0.5×0.2 עם שטף דם פנימי ליד. האם יש טיפול שיכול לזרז החלמה? כמו כן האם אני יעולה עד לחזרתי לריצה להתאמן על קרוס טריינר על מנת לא לאבד סיבולת לב ריאה? (המרתון בעוד כחודשיים וחצי) . כמה זמן לוקח לקרע כזה להתאחות? צרפתי את האולטרסאונד שבוצע מלפני כשבוע תודה רבה מראש אסנת

איחוי של רקמת שרירי עד שתחזור להיות בחוזק מקורי יקח כ6 שבעות. חזרה לתפקוד מלא תיקח כ 12 שבועות . ההחלמה הנה תהליך מובנה ואי אפשר לזרזה. השיקום ניתן לזרוז עלידי תרגול נכון ומתיחות.

היי, אני בת 37 ובחודשים האחרונים מקפידה על 4-5 אימונים בשבוע. האימונים כוללים 4 פעמים ביקור בחדר כושר (30 דקות פעיות אירובית כמו קרוס טריינר או מדרגות פלוס 30 דקות חיזוק שרירים בעזרת מכשירים ומשקולות) ופעם בשבוע ריצה של 6 ק"מ בחוץ. אני מנסה לחטב את הגוף, להעלות מסת שריר ולהפחית בשומן, אך זה לא מספיק מתקדם. במהלך היום אני אוכלת אוכל בריא שכולל פירות, ירקות, חלבון מן החי, שקדים, אגוזים, לחם, מוצרי חלב, אבל בערב תוקף אותי רעב מאוד גדול ואז אני אוכלת שטויות והורסת הכל. אני חושדת שאני לא אוכלת מספיק במהלך היום כפי שראוי למי שמתאמן 5 פעמים בשבוע. אשמח להכוונה. שירה.

שירה שלום, חשוב להבין שאימון נגזר ממטרה ולכן חשוב שתגדירי את מטרתך במדויק , כי לא ניתן בו זמנית , גם להוריד % שומן וגם להעלות מסת שריר ולכן חשוב להתמקד במטרה אחת ולאחר מכן בשנייה. לגבי הרעב בערב ממליץ להתייעץ עם תזונאי ספורט ולבנות תכנית תזונה התואמת את מטרותייך, אני די בטוח שניתן להתגבר על בעיה זו. בהצלחה אורי

תודה רבה, אורי. אפנה לתזונאי. לא ידעתי שלא ניתן במקביל להעלות מסת שריר ולהפחית באחוזי השומן.

שירה שלום, אכן הקושי בהעלאת מסת שריר והורדת % שומן - בו זמנית , נובע מהסיבה שבכדי להוריד % שומן יש להיות בגרעון קלורי , בעוד שלהעלאת מסה יש ליצור מאזן קלורי חיובי , זו הסיבה שעושים זאת בתקופות - תקופת " חיטוב" ( הורדת % שומן ) ואחר מכן תקופת " עיצוב" העלאת מסה. בהצלחה אורי