רפאגליניד: גורמים אפשריים, מצבים דומים ומאמרים

סוכרת: שומרים על איזון בחנוכה

מאכלי החנוכה עתירי שומן ופחמימות, אבל גם סוכרתיים יכולים להנות מהם בעזרת שימוש נכון בתרופות וחישוב כמות הפחמימות סוף סוף גם חולי סוכרת יכולים ליהנות ממאכלי חג החנוכה בלי להפר את איזון רמת הסוכר בדם ובלי להרגיש מקופחים. כיצד? בזכות השיפור הרב בתרופות למחלה זו. תרופות בעלות טווח פעולה מהיר וקצר כמו נובונורם ואינסולינים אנלוגים (למשל, לבמיר ונובורפיד), המוכרות היטב לכל מי שמטפל בעצמו בעזרת אינסולין, מאפשרות ליהנות ממאכלי החג, ליטול את מינון התרופה המתאים וכל זאת תוך שמירה על רמת סוכר מאוזנת. חשוב לזכור שרמת הסוכר בדם קשורה רק לכמות הפחמימות באוכל - השומן יכול להאט את קצב ספיגת הפחמימות בדם ולגרום להשמנה, אך אינו משפיע על איזון הסוכר. לכן, כאשר נהנים ממאכלים מטוגנים המהווים את סימני החג לזכר נס פך השמן, חשוב לדעת כמה פחמימות יש בהם. השומן יעלה את הערך הקלורי וגם זהו מידע חשוב, אך למרות היותו...
ללמוד עוד על רפאגליניד
סוכרתיים בצום: על הלכה ורפואה-תמונה

רבים מחולי סוכרת נתקלים בבעיה ביום כיפור - הם מעוניינים...

מאת: ד"ר יוסף...
06/10/2008
מדריך הצום הגדול-תמונה

יום הכיפורים 2005, מי צם? איך אפשר לצום גם כאשר מוטלות...

מאת: מערכת zap...
23/09/2004
סוכרת: שומרים על איזון בחג-תמונה

צרכנות רפואית: שילוב של אינסולין לבמיר עם נובונורם משיג...

מאת: מערכת zap...
25/09/2008
על סוכרת וכליות-תמונה

אושר טיפול חדש לחולי סוכרת עם פגיעה בתפקודי כליות, עד הסוף...

מאת: פגיעה...
19/11/2001
מחפשים את הרופאים הטובים בישראל לרפאגליניד?
יש לנו את המאגר המושלם עבורכם
קרא עוד

רפאגליניד: תשובות ממומחים וייעוץ אונליין

תשובות לשאלות

אני מזריק לנטוס כ 3 שבועות 16 יח' בערב. בנוסף- 1 נובונורם+1 גלופאז בארוחת בוקר וארוחת ערב. באורחת הערב - גם 1/2 כדור פרנדז. מאז התחלת השימוש באינסולין, הפסקתי לקחת לגופופז' ונובונורם בצהריים, כי זה גרם להיפו' בצהרים. ערכי הסוכר: 5:30 כ 90, 6:30 כ 120 , 7:30 כ 150, 10:00 כ 110, 85 ב 12:00, אוכל, 80 ב14:30 ואח"כ בין 80 ל110 עד הלילה. 1. האם דרוש להוריד את רמת הסוכר בבוקר? איך? 2. האם ניתן לשלב ג'נוביה עם לנטוס?

אתה נוטל שילובי תרופות רבים ומגוונים מחד ומאידך אינך מטופל במינונים המירביים של התרופות המומלצות (גלוקופג' ופרנדייז). עם זאת ערכי הסוכר שציינת נמוכים. הדרך הנכונה לעקוב אחר השפעת התרופות היא במעקב אחר A1C.על סמך זה תדע האם יש צורך להוריד את רמת הסוכר בבוקר. להערכתי לפי המספרים שרשמת - אין צורך אך זו החלטה של רופא הסוכרת שלך. לגבי התרופות, השאיפה שלי היא תמיד לנסות להגיע למינון מקסימלי של גלוקופג' בשל תכונותיו הטובות. ההיפו בצהריים כנראה נגרם בעיקר מהנובונורם. לגבי שילוב של ג'נוביה ולנטוס- זה נעשה ויש בכך הגיון, אך זה צריך להעשות במעקב ועל פי החלטת רופא סוכרת.

במה אתה מתכוון למינון נמוך יחסית של גלוקופאז'? האם לדעתך לקיחת גלוקופאז' בצהריים יכולה להשפיע על רמת הסוכר בבוקר בצום?

המינון המלא של גלוקופג' הוא 3 כדורים ביום. התרופה עובדת לאורך זמן, גם מעט על הארוחה וגם לאורך כל היום. לכן יתכן ומינון מלא ישפיע על ערכי הסוכר לכל אורך היממה ולא רק סביב הארוחה בו הוא ניתן.

אני בן 57 שנה. אני לוקח סיאליס 5 מ"ג כבר מספ' חודשים לסירוגין, כלומר שבוע שבועיים לוקח ואחרי זה שבוע שבועיים לא לוקח, לאחרונה שמתי לב, כי כשאני לוקח סיאליס 5 מ"ג כל יום אחד, לאחר כ 4 ימים אני מקבל נפיחות מעל העין בעפעפיים ולפני חודש גם נגרם לי דלקת בעין שהייתי צריך לקחת מישחה לריפוי העין, ולאחר שהפסקתי כמה ימים לקחת את הסיאליס ירד הנפיחות. גם השבוע התחלתי לקחת את הסיאליס ביום ראשון וביום רביעי כבר התנפחו לי העיניים בעיקר עין שמאלית, האם באמת יש לזה קשר, האם יש משהו לעשות שזה לא יקרא והאם זה מסוכן בשבילי לקחת את התרופה הזאת. גם ברצוני לשאול האם מותר לי לקחת יותר מכדור אחד של 5 מ"ג בבת אחד, כלומר אפילו 3 או 4 בשביל להגיע ל כמות של 20 מ"ג בבת אחת. יצוין, אלו התרופות שאני לוקח קבוע.: לוסרדקס, גלוקומין, נובונורם, גארדיאנס, אלוריל, ליפיטור, לנטון, מירו אודה על תשובה מהירה מושלמת ולא לשלוח אותי לרופא בלבד

לכול התרופות יש תופעות לוואי כאלה ואחרות. כל תרופה משפיעה על אדם בצורה אחרת. הפתק שתמיד מתווסף לכול תרופה הוא לא סתם נייר. לעתים אנשים חווים חלק התופעות הלוואי לגבי המינונים שאתה לוקח צר לי אבל כן צריך לפנות לרופא המשפחה שמכיר את הפרופיל הרפואי שלך ושייתן לך את הטיפול הנכון והמדויק.

אני בן 57 שנה. אני לוקח סיאליס 5 מ"ג כבר מספ' חודשים לסירוגין, כלומר שבוע שבועיים לוקח ואחרי זה שבוע שבועיים לא לוקח, לאחרונה שמתי לב, כי כשאני לוקח סיאליס 5 מ"ג כל יום אחד, לאחר כ 4 ימים אני מקבל נפיחות מעל העין בעפעפיים ולפני חודש גם נגרם לי דלקת בעין שהייתי צריך לקחת מישחה לריפוי העין, ולאחר שהפסקתי כמה ימים לקחת את הסיאליס ירד הנפיחות. גם השבוע התחלתי לקחת את הסיאליס ביום ראשון וביום רביעי כבר התנפחו לי העיניים בעיקר עין שמאלית, האם באמת יש לזה קשר, האם יש משהו לעשות שזה לא יקרא והאם זה מסוכן בשבילי לקחת את התרופה הזאת. גם ברצוני לשאול האם מותר לי לקחת יותר מכדור אחד של 5 מ"ג בבת אחד, כלומר אפילו 3 או 4 בשביל להגיע ל כמות של 20 מ"ג בבת אחת. יצוין, אלו התרופות שאני לוקח קבוע.: לוסרדקס, גלוקומין, נובונורם, גארדיאנס, אלוריל, ליפיטור, לנטון, מירו אודה על תשובה מהירה מושלמת ולא לשלוח אותי לרופא בלבד.

רצוי להיוועץ עם פרמקולוג קליני

שלום. בבדיקה אחרונה HA1C היה 9.9.עקב צריכת פחמימות מוגברת. הקודם היה 8.הרופאה העלתה את הנובונורם ל3 פעמים ביום 2 מ"ג כל פעם בנוסף למטפורמין פעם בערב. שאלתי: האם המינון של הנובונורם יכול להחליש את הלבלב.?אני לא רוצה להזריק אינסולין. האם טיפול אצל נטורופת יכול לעזור בנוסף? הלבלב פעיל 30%.תודה

אנה שלום אין הגדרות מדוייקות אך מנגנון הפעולה של הנובונורם משפעל את הלבלב להפריש אינסולין וייתכן והפעולה הזו אכן מתישה לאורך זמן את הלבלב..