סינאריזין: גורמים אפשריים, מצבים דומים ומאמרים

שאלות נפוצות מפורום שיקום לאחר אירוע מוחי

הפורום הייחודי לנושא שיקום מאירוע מוחי בניהולו של דר' דניאל גוטליב יספק לכם הצצה אל נבכי ההחלמה המסובכת והמתישה משבץ מוחי, על שיקום, השתקמות ונזק אפשרי שאלה: שאלת השאלות, איך משתקמים? מה אפשר לעשות כדי להוציא את הנפגע מכך ולגרום לו לשתף פעולה עם אנשי מקצוע?תשובה: אנשי המקצוע מודעים היום יותר מבעבר להשפעה ההרסנית של שינוי במצב הרוח, בדרך כלל דיכאון, על הצלחת השיקום לאחר אירוע מוחי. מדובר למעשה על כך שכתוצאה מהתפתחות של דיכאון הופכים גם ההשגים השיקומיים, קטנים או גדולים, לחסרי ערך בעיני המחלים. אנו מתייחסים לדיכאון אחרי שבץ מוחי כתופעה שמקורה לא רק בתגובה הנפשית המובנת לטראומה שקרתה אלא גם תוצאה של שינויים אורגניים במוח שנפגע וההערכה הזהירה אומרת שלפחות רבע אם לא מחצית המחלימים מהאירוע יסבלו מדכאון כזה. הבשורה טובה היא שהתגובה לתרופות במצב זה היא באופןצ מפתיע טובה ואפילו טובה מאוד. משום עליכם לעשות מאמץ רציני למצות את הטיפול...
ללמוד עוד על סינאריזין
שאלות נפוצות מפורום שיקום לאחר אירוע מוחי-תמונה

הפורום הייחודי לנושא שיקום מאירוע מוחי בניהולו של דר' דניאל...

מאת:
22/06/2004
מחפשים את הרופאים הטובים בישראל לסינאריזין?
יש לנו את המאגר המושלם עבורכם
קרא עוד

סינאריזין: תשובות ממומחים וייעוץ אונליין

תשובות לשאלות

לפני כשנה וחצי נפגעתי בתאונת דרכים ומאז אני לוקחת ציפרלקס 10 מג. עם הזמן החלו לי כאבי ראש שרק הלכו והחמירו. בשבועיים האחרונים זה היה פשוט כל יום כל היום ולאחר שהייתי במיון (מיגרנות ובחילות וירידה בראיה ובשמיעה) עברתי את כל הבדיקות, הוחלט לתת לי אלטרולט שיעזור במניעת המיגרנות והפוסט טראומה שנקבע שאני סובלת ממנה. אני לוקחת אלטרולט כשבוע בלבד וכמובן שאין כל שינוי עדיין ולהיפך, הסחרחורות רק מחמירות. לאחר מכן הלכתי לפסיכיאטר שקבע שיש לי פוסט טראומה כאבי ראש לחציים (נדמה לי) וורטיגו. והחליט לתת לי 25 מ״ג סטונרון ו30 מ״ג סימבלטה. האם ניתן לשלב בינהם? תודה

אני מבינה מהפנייה שאת נוטלת את שתי התרופות שרשם הפסיכיאטר (ולא תרופות נוספות), סטונרון וסימבלטה. סטונרון הינו תכשיר המכיל את החומר הפעיל Cinnarizine והינו אנטיהיסטימין. התכשיר סימבלטה מכיל את החומר הפעיל Duloxetine הגורם לעליית רמות סרוטונין ונוראדרנלין (משפחת ה-SNRI). ככלל, אין מניעה ליטול את שתי התרופות יחד. יש לקחת בחשבון כי שתי התרופות עלולות לגרום לפגיעה בערנות במיוחד בתחילת הטיפול ולכן יש להיות מודע לכך בפעולות הדורשות ריכוז וערנות כמו נהיגה. במידה ויש צורך בהתייחסות לתרופות הנוספות- עדכני.

במהלך עבודה עם מפוח עלים הרגשתי סחרחורת ואי יציבות הופנתי לבית חולים באמבולנס עברתי בדיקות הכל היה תקין כיום אני מאבד שווי מישקל מידי פעם ללא התראה מוקדמת אני נוטל כדורים בשם סטונרון עברתי בדיקת שמיעה וישנה ירידה באוזן אחת 25אחוז כיום עברתי פיזיוטרפיה סיבולית וגם שם עברתי תקין. אני ממתין כיום לבדיקת אמראי אך חי עם חששות כל יום והסבל שלו מפניאיבוד שווי מישקל במהלך העבודה . מה אני יכול לעשות עוד מבחינה רפואית? עד שאעשה AMR יקח שבוע וחצי ולהמתין עוד 10 ימים עד מתן התשובה גם זמן מה אני אמור לעשות? האם יש פתרון לבעיה הזו? בתודה מוישה

שלום משה אנא פרט איך העבודה עם מפוח עלים. האם מדובר במאמץ פיזי? זה חשוב לברר מקור הסחרחורת. בברכה ד"ר בן דוד

שמי גבריאל ואני אובחנתי עי"י רופאים שונים כולל פרופסור קורנבג מתל השומר כחולה במחלת מנייר אני חולה במחלה בערך 5 שנים טופלתי בעבר בבטיסטן 3פעמים ביום אבל זה לא עזר לאחר כמה שנים פניתי לפרופסור קורננבג וגם הוא הציע לי לקחת 3 פעמים ביום כדור בטיסטן לאחר בקורת נוספת אצלו לאחר 3 חודשים אמרתי לו שלמרות שאני לוקח את הכדורים היו לי לפחות 8 התקפות של אי יציבות קורנברג הציע לי לעבור הזרקות באוזן אבל אני אמרתי לו כי אני עדיין לא מוכן נפשית להיתערבות מסוג זה וגם מאחר שאין לי מספיק פרטים על ההזרקות מה הם גורמים ?האם הם משתקים לחלוטין את איבר שווי המשקל ?האם אפשר לחיות רק עם צד אחד תקין? מה יקרא אם גם אוזן שמאל תיפגע .כרגע אני מטופל בכדור סטונרון 4 פעמים ביום עבר רק שבוע מאז שלקחתי את הכדור וכבר קיבלתי את חוסר הייציבות למשך 3 שעות. אשמח לקבל יותר פרטים על הטיפולים במחלת מנייר בברכה וחג שמח

ראה תשובה קודמת.

אני סובלת מסחרחורות שנים רבות. עשיתי המון בדיקות ונראה שיש בעיה וסטיבולרית שקשה להגדירה. הופנתי שוב לפיזיותרפיה, בינתיים קיבלתי בטיסטין. (נסיון עם כדור אחד של סטונרון הביא לי החמרה בסחרחורות.) שאלתי - האם הבטיסטין בטוח לשימוש יחד עם כדור מירו 30 מ"ג שאני נוטלת בלילה? שאלה שניה - האם הבטיסטין אמור לעזור כל כדור כשלעצמו או שיש פה השפעה מצטברת וצריך לקחת אותו 3 פעמים ביום למשך תקופה? תודה

לגבי השאלה הראשונה , אני ממליץ לך לפנות לרופא שלך שיבדוק אניטרקציה בין תרופות שאת לקוחת ולא רק המירו לגבי המינון של בטסטין אם הסחרחרות קשות יש להתחיל עם מינון של 3 פעמים ביום