קידום לסתות: גורמים אפשריים, מצבים דומים ומאמרים

טיפול בנחירות באמצעות התקן דנטלי

נוחרים בלילה? מעבר לפגיעה בחיי הנישואין, תדעו שאתם עלולים ללקות בבעיות רפואיות: ביתר לחץ דם, בדיכאון ובפגיעה בחשק המיני. מה עושים? התקן דנטלי (SnoreMD) נחירות הן רעש מטריד בזמן שינה, המופק מהחלק האחורי של הפה (מקום המפגש של הלשון, הענבל וחלק הגרון העליון), בשל היצרות מעברי הנשימה בלוע ובגרון, שגורמת לרקמות הלוע הרכות לרטוט בעת כניסת האוויר פנימה. הנחירות מופיעות אצל אנשים שונים בדרגות שונות: החל מנחירה קלה ועד לנחירה בעוצמה רבה של 50-60 דציבלים. מהם הגורמים לנחירות?בזמן השינה, נרפים השרירים שסביב דרכי הנשימה (בסיס הלשון והחיך הרך) ומצרים את נתיבי מעבר האוויר. האוויר שנכנס פנימה ועובר דרך הנתיב הצר, מרעיד את הרקמות הרכות שבלוע, והרטט הזה הוא שגורם להפקת הרעש (הנחירה). נחירות יכולות להיגרם כתוצאה מהמבנה של איברי הפה: ענבל ארוך, חך רפוי, שקדים מוגדלים, לשון גדולה, חסימה באף, או צוואר קצר ועבה. גורמים נוספים הם: גודש באף, אלרגיות,...

סיבות אפשריות ומצבים דומים לקידום לסתות

ניתוח פה ולסת - תמונת המחשה
ניתוח פה ולסת רוצים חיוך הוליוודי מושלם? אמצעים שונים ליישור שיניים אמנם משפרים את תפקוד מערכת הלעיסה...
ללמוד עוד על קידום לסתות
הפרעות שינה: הבעיה המודרנית-תמונה

השמנת יתר ועבודה במשמרות, שתי תופעות המאפיינות את העולם...

מאת: מערכת zap...
19/08/2012
טיפול בנחירות באמצעות התקן דנטלי-תמונה

נוחרים בלילה? מעבר לפגיעה בחיי הנישואין, תדעו שאתם עלולים...

מאת: דר אבי סלסקי...
22/12/2016
מחפשים את הרופאים הטובים בישראל לקידום לסתות?
יש לנו את המאגר המושלם עבורכם
קרא עוד

קידום לסתות: תשובות ממומחים וייעוץ אונליין

תשובות לשאלות

הי ד"ר, קוראים לי דניאל ואני מאמן כושר. הגיע אלינו למכון בחור בן 21,ספורטאי מקצועי בעברו (היה מתאגרף,לוחם MMA והתעסק גם בהרמת משקולות ברמה גבוהה). עד לפני שנה,אז הבחור פרש כתוצאה מפציעה קשה שהסתבכה,הבחור היה ספורטאי בכל רמ"ח איבריו. הוא השתתף וזכה בתחרויות בארץ ובאירופה,והתאמן כ-שלוש שעות כל יום. משקל התחרות שלו היה מאה קילו עם מסת גוף רזה של כ-90 קילו והבחור היה שרירי ביותר. מאז שהוא פרש, (לפני כשנה) הוא הוריד מאוד את נפח האימונים (כחמש שעות בשבוע לדבריו) והיה בדכאון. (כאמור הפרישה הייתה לא צפוייה ועל רקע טראומתי). היום הוא הגיע אלינו עם עודף משקל מטורף של 40 קילו! (הבחור שוקל עכשיו כ-145 קילו,אומנם עדיין עם המון שריר אבל הוא מאוד מאוד השמין). מה לדעתך יכול לגרום לבן אדם (ספורטאי בעברו) להעלות 40 קילו בשנה? הכוונה היא,האם יש משהו רפואי/פיזיולוגי שעלול לגרום לכך ושעליי כמאמן להתייחס אליו? (הוא לקח אימונים אישיים איתי ואני רוצה לעזור לו כמה שיותר) שלחתי אותו גם לרופא אנדו,אבל התור שנקבע הוא לשנת 2050 בערך... המון המון תודה, דניאל

דניאל שלום רב הסיבות העיקריות להשמנה כה קיצונית הן תת פעילות בלוטת תריס או מחלת קושינג(עודף קורטיזול). את שתיהן ניתן לבדוק אפילו בתור התחלה אצל רופא המשפחה. בהצלחה ואשמח להתעדכן

אפשר לשאול בפורום הזה על הצוואר/עורף ? ואם כן אז יש לי שאלה אני באימון MMA והיום התחלתי קרב ראשון עם אחד החזקים באימון אז הוא שכב עלי ואני הייתי על הבטן ואז הוא התחיל לתת לי אגרופים בעורף מה יכול לקרות מזה ?

כל זנק שאתה רק מעלה על דעתך הכל תלוי בעצמת המכום - עד כדי נזק עצבי ופגיעה בחוט השדרה נשמע לי קצת הזוי לעסוק בזה מרצונך החופשי... ד"ר נחשון רנד מומחה לכירורגיה אורתופדית ולניתוחי עמוד השדרה www.isc.co.il rand@isc.co.il קביעת תור: 7645400 - 03 054-7478864

12/12/2013 | 23:47 | מאת: ויקטור
מתוך פורום אורתופדיה

שלום אני ויקטור אני בן 13 לפני שבוע קיבלתי מכה בצוואר באימון שלי (MMA) והתחלתי להרגיש לפני יומיים שהראש שלי רועד לבד והידיים רועדות וכואב לי הצוואר למה זה רועד ויכול לקרות עוד משהו ? אה וגם היו לי חצ'קונים בצוואר ומהמכה הם גדלו ועכשיו הם מאוד כואבים זה יכול איכשהו להשפיע על הצוואר או שזה דלקת אור

איני מכיר מצב כזה

כרגע אני מתאמן שלוש פעמים בשבוע אימון של כשעה(כלל 10-20 דקות חימום) ו פעמים בשבוע אני מתאמן באומנות לחימה(MMA) אימון של כשעה.. התפריט שבדרך כלל אני אוכל הוא: בוקר: - 2 פרוסות לחם מלא או לחמניית שיפון - 150 גרם קוטג' 3% - 60 גרם פייבר וואן עם חלב בין בוקר לצהריים - תפוח צהריים 150 גרם בשר (דג,חזה עוף) -2 מלפפונים -2 כוסות מדדיה של פחמימה (תפוחי אדמה,אורז מלא,פתיתים,מקרונים,קוסקוס וכו'..) בין צהריים לאימון -2 פרוסות לחם מלא או לחמניית שיפון -1 מלפפון - 60 גרם פסטרה 0.5% אחוז שומן לפני אימון -בננה או 2 תמרים אחרי אימון -בננה או 2 תמרים -3 ביצים או קופסאת טונה או גביע קוטג' -4 פרוסות לחם מלא או 2 לחמניות שיפון -2 מלפפונים - לאחורנה התחלתי להשתמש גם בשייק חלבונים. כללי -מידי פעם אני אוכל יוגורט יופלי 0 אחוז שומן. פרוט קלורי: אנרגיה (קלוריות) 2017.67 חלבונים (גרם) 137.6 פחמימות (גרם) 282.477 מתוכן סוכרים (גרם) 69.82 שומנים (גרם) 42.41 מתוכם שומן רווי (גרם) 11.88 מתוכם שומן טראנס (גרם) 1.99 כולסטרול (מ"ג) 193.2 נתרן (מ"ג) 3335.22 סיבים תזונתיים (גרם) 61.4 מים (גרם) 1142.87 ויטמין A (מק"ג) 35.61 סה"כ ויטמין B (מ"ג) 45.555 ויטמין B1 (מ"ג) 2.151 ויטמין B2 (מ"ג) 1.849 B3 - ניאצין (מ"ג) 32.002 ויטמין B5 (מ"ג) 5.641 ויטמין B6 (מ"ג) 3.453 חומצה פולית - B9 (מק"ג) 453.74 ויטמין B12 (מק"ג) 5.212 ויטמין C (מ"ג) 81.092 ויטמין D (מק"ג) 4.34 ויטמין E (מ"ג) 2.555 ויטמין K (מק"ג) 105.173 סידן (מ"ג) 1256.85 ברזל (מ"ג) 19.714 מגנזיום (מ"ג) 527.74 זרחן (מ"ג) 1138.29 אבץ (מ"ג) 14.289 אשלגן (מ"ג) 3553.32 חומצות שומן רב בלתי רוויות (גרם) 2.6 חומצה אלפא לינולנית-אומגה 3 (גרם) 0.24 חומצה לינולאית-אומגה 6 (גרם) 2.05 חומצות שומן חד בלתי רוויות (גרם) 4.85 חומצת שומן אולאית-אומגה 9 (גרם) 4.59 רציתי לדעת האם אני שומר על איזון נכון? האם צריך לשנות משהו בתפריט או במערך האימונים שלי?

שכחתי לציין שה3 אימונים שאני עושה זה אימוני משקולות

רק להבהיר את נושא תדירות האימונים. סה"כ לפי תאורך אתה מתאמן 5 פעמים בשבוע. אני צודק?

15/01/2013 | 13:34 | מאת: מתאמן בסבבה
מתוך פורום אימון, כושר גופני ותזונה

כן אני מתאמן 5 פעמים בשבוע על פי הפרוט הבא: א- מנוחה ב- משקולות ג- אומנות לחימה ד- מנוחה או משקולות ה-מנוחה או משקולות- תלוי אם התאמנתי ביום רביעי או לא. ו- אומנות לחימה ש- משקולות סה"כ 5 ימי אימון