נימול גוף בצד אחד: גורמים אפשריים, מצבים דומים ומאמרים

מחפשים את הרופאים הטובים בישראל לנימול גוף בצד אחד?
יש לנו את המאגר המושלם עבורכם
קרא עוד

נימול גוף בצד אחד: תשובות ממומחים וייעוץ אונליין

תשובות לשאלות

האם ניתן לשתות ארטופן 400 4חודשים ברציפות?

התרופה אתופן שייכת למשפחת נוגדי הדלקת הלא סטרואידים. תופעות הלוואי העיקריות המקושרות למשפחת תרופות זו הינן: עיכוב צימות טסיות ועלייה בסיכון לדמם, תופעות לוואי במערכת העיכול החל מבחילות, צרבות וכאב בטן ועד כיב פפטי ודמם במערכת העיכול, פגיעה בתפקוד הכלייתי ותופעות לוואי במערכת הלב וכלי דם כגון עליה בסיכון לאירועי אוטם שריר הלב ושבץ, צבירת נוזלים ועליית לחץ דם. רשימה מורחבת יותר בעלוני התכשיר. כאמור התרופה אתופן עלולות להגביר את הסיכון שבץ. הסיכון עולה ככל שהמינון ומשך הטיפול עולים, עם זאת קיים גם בשבועות הראשונים לטיפול . גורמי סיכון נוספים הן מחלות רקע , תרופות נוספות וגיל. כדאי להיות מודע לתסמינים לאירועים אלה המחייבים פנייה לקבלת עזרה רפואית כמו כאב בחזה, קוצר נשימה, חולשה פתאומית, נימול בצד אחד של הגוף, הפרעות בדיבור וכו'. כל טיפול תרופתי עלול לגרום לתופעות לוואי בחלק מהמטופלים. יש לשקול את התועלת הצפויה מהטיפול מול הסיכון שבתופעות הלוואי כתלות במצב הרפואי בו מטפלים וגורמי הסיכון של המטופל, לפני מתן טיפול תרופתי. בתכשירים מסוג נוגדי הדלקת הלא סטרואידים , יש ליטול את המינון היעיל הנמוך ביותר לתקופה הקצרה האפשרית. יש להיוועץ ברופא בנוגע להמלצה על הטיפול המתאים ביותר עבורך כתלות במצב בו את מטופלת וגורמי הסיכון שלך.

שלום רב בת 65. מפאת כאבי גב קשים רשם לי הרופא כדורים נוגדי דלקת לא סטרואידים בשם: קספו 8, פעמיים ביום כדור. בעבר נטלתי אתופן 400 פעמיים ביום ללא שיפור רציני. שאלתי היא: מה ההבדל בין שתי התרופות הללו ואיזו מהן עדיפה לכאבי גב הנובעים בעיקר משינויים ניווניים (בעיקר היצרות l3-4). לאיזו מהן יש פחות תופעות לוואי מסוכנות? וגם: לאחרונה יצאו האזהרות להתרחק מכדורים אלה בפרט אחרי גיל 65. מהי הסכנה הטמונה בנטילתם בגילי והאם פרק זה של שבועיים נחשב טווח קצר ובלתי מזיק? בתודה וברכה אריאלה

התרופות קספו ואתופן שייכות למשפחת נוגדי הדלקת הלא סטרואידים. תופעות הלוואי העיקריות המקושרות למשפחת תרופות זו הינן: עיכוב צימות טסיות ועלייה בסיכון לדמם, תופעות לוואי במערכת העיכול החל מבחילות, צרבות וכאב בטן ועד כיב פפטי ודמם במערכת העיכול, פגיעה בתפקוד הכלייתי ותופעות לוואי במערכת הלב וכלי דם כגון עליה בסיכון לאירועי אוטם שריר הלב ושבץ, צבירת נוזלים ועליית לחץ דם. רשימה מורחבת יותר בעלוני התכשירים. כאמור תרופות כגון קספו ואתופן עלולות להגביר את הסיכון שבץ. הסיכון עולה ככל שהמינון ומשך הטיפול עולים, עם זאת קיים גם בשבועות הראשונים לטיפול . גורמי סיכון נוספים הן מחלות רקע , תרופות נוספות וגיל. כדאי להיות מודע לתסמינים לאירועים אלה המחייבים פנייה לקבלת עזרה רפואית כמו כאב בחזה, קוצר נשימה, חולשה פתאומית, נימול בצד אחד של הגוף, הפרעות בדיבור וכו'. כל טיפול תרופתי עלול לגרום לתופעות לוואי בחלק מהמטופלים. יש לשקול את התועלת הצפויה מהטיפול מול הסיכון שבתופעות הלוואי כתלות במצב הרפואי בו מטפלים וגורמי הסיכון של המטופל, לפני מתן טיפול תרופתי. בתכשירים אלה יש ליטול את המינון היעיל הנמוך ביותר לתקופה הקצרה האפשרית. יש להיוועץ ברופא בנוגע להמלצה על הטיפול המתאים ביותר עבורך. לפני תחילת הטיפול, יש לעיין בעלון לצרכן, המפרט בין השאר את באלו מצבים אין להשתמש בתרופות, תופעות הלוואי האפשריות, תסמינים לזיהוי מוקדם של תופעות אלה והנחיה לפנות לעזרה רפואית במידת הצורך.

שלום רב. אני בת 32.מזה מספר חודשים אני סובלת מנימול בצד שמאל של הגוף- מתחיל באיזור האוזן, הכתף, היד, עד לאצבעות ורגל שמאל. הידיים נרדמות לי גם בזמן השינה וגם בישיבה ללא פעילות מאומצת, שמלווה גם בכאב עמום ומעין תחושת קור. בנוסף, בעת פעילות גופנית או אפילו הליכה נרדמות לי האצבעות ברגל שמאל. אני מאוד מודאגת מה יכולה להיות הסיבה לכך? תודה מראש

שלום שני, תתכננה מספר סיבות-אבחנות אפשריות. מכל מקום מומלצת עתה בדיקת נוירולוג ואבחון סיבתי עוקב. לא מומלץ לדחות את הבירור. בברכה

שלום רב, קצת רקע..אנחנו אחרי מעבר דירה די משמעותי, ולפני כניסה למסגרות (עבודות חדשות ומעון חדש לילד) ואני קצת לחוצה מהכל יחד.. ביומיים האחרונים אני חשה בתחושת נימלול קלה בצד שמאל. בפנים, ביד, ולפעמים בגב. היה לי נמלול בגב בהריון (לפני שנתיים, שנבע כנראה מתנוחות מסויימות של העובר) השאלה היא מתי יש צורך לבדוק את העניין של הנמלול? זה קצת מליץ אותי בנוסף לכל הלחצים האחרים שמסביב... (עוד רקע שאולי רלוונטי, לפני כחודשיים עברתי ניתוח, פיסטולה, בהרדמה מלאה..יכול להיות שזה קשור?...)

נימול בצד אחד של הגוף תמיד מעורר דאגה (בעיקר אם יש גם אלמנט של חולשה או קושי בהליכה). לחץ נפשי יכול לעשות תופעות דומות אבל אני מציע לך לא להזניח וללכת להבדק.

הייתי במיון, נבדקתי (לא ע"י נוירולוג) וההערכה הייתה שזה מלחץ והבדיקות היו תקינות. משהו מוזר קרה אחרי... הנימול עבר לצד ימין. כמעט ונלא מרגישה יותר בצד שמאל, אבל יש בחצי פנים וביד ימין... אני כבר לא יודעת מה לעשות...