נופל וקם: כל מה שרציתם לדעת על ניתוח להרמת עפעפיים

(0)
לדרג
תוכן מקודם

עם השנים, אזור העפעפיים הופך לנפול וגורם למראה עייף וחסר חיוניות. החדשות הטובות: ניתוח להרמת עפעפיים מאפשר לתקן את נזקי הזמן, ומשיב לפנים את המראה החיוני שאבד. למי זה מתאים וכיצד מתבצעת הפרוצדורה? הנה כל מה שכדאי לדעת בנושא

רופאה מנתחת פלסטית
054-6150882

עם הגיל, חלים שינויים במראה העור ובמבנה הפנים. הזדקנות העור היא בין היתר תוצאה של שינויים סביבתיים, גנטיקה וחשיפה לשמש. כל אלה עשויים לגרום בסופו של דבר לקמטים ולמראה פנים נפול וחסר חיוניות. העפעפיים העליונים, מהווים חלק חשוב ממראה הפנים, משום שהם מהווים מסגרת לעיניים. גם העור באזור זה הופך לרפוי ונפול עם הזמן, ואף השרירים האחראים לתזוזת העפעפיים הולכים ונחלשים. עפעפיים נפולים מובילים לפגיעה אסתטית או תפקודית באזור העפעף ומשפיעים על מראה הפנים הכללי.

אילוסטרציה/שאטרסטוק/שינויי הגיל מובילים לפגיעה אסתטית

למי מיועד ניתוח להרמת עפעפיים?

כאמור, עם הגיל, העור של העפעפיים מאבד מהאלסטיות שלו, מה שגורם לפגיעה אסתטית המתבטאת במראה עייף. בחלק קטן מהמקרים, נגרמת פגיעה תפקודית של העיניים: כך למשל, הרכבה ממושכת של עדשות מגע, בעיה מבנית מולדת או בעיות בעפעף שנרכשות עם הזמן – כל אלה עלולים להפריע לתפקוד העפעף וכתוצאה מכך לגרום לבעיות ראייה או לאי נוחות.

ניתוח למתיחת עפעפיים

ניתוח למתיחת עפעפיים מיועד בעיקר לנשים ולגברים מעל גיל 40, הסובלים מצניחת עפעפיים מסיבות שונות. חשוב לציין שתוצאות הניתוח בגיל 40 לרוב יהיו טובות יותר מאשר בגיל מבוגר יותר, ולכן מומלץ לבצעו בשלב מוקדם יחסית שבו מתחילים לראות שינויים, ולא להמתין שאלה ילכו ויחמירו. הסיבה העיקרית לכך היא שבגיל מבוגר רוב האנשים סובלים מבעיות אסתטיות נוספות, ולכן במקרה כזה התוצאה הכללית המתקבלת לאחר הניתוח פחות מרשימה.

אילוסטרציה/שאטרסטוק/ניתוח מוצלח מעל גיל 40

האם קיים הבדל בין ניתוח שמתבצע לצורך תיקון אסתטי לעומת ניתוח שמתבצע מסיבה רפואית/תפקודית?

לא. האופן שבו ניתוח להרמת עפעפיים מתבצע מסיבה רפואית, אינו שונה מניתוח המתבצע לצורך תיקון אסתטי.

כיצד מתבצעת הפרוצדורה?

הניתוח עצמו מתבצע תחת הרדמה מקומית או ע"י טשטוש הניתן דרך הוריד. ראשית, מסמנים את כמות העור אותה נדרש להסיר, ולאחר מכן מבצעים את פעולת החיתוך. תוך כדי הסרת העור העודף, לעיתים רבות מסירים גם מרקמת השומן שמתחת לאזור העפעף ומסביבו. לאחר מכן מתבצעת תפירה וסגירה של האזור.

מה לגבי שיטות בלתי פולשניות?

כיום עומדות לרשות המטופלים גם שיטות בלתי פולשניות להרמת עפעפיים. שיטות אלה מבוססות על טכניקה הכוללת כוויה מבוקרת – כלומר פציעת העור, במטרה לגרום להרס הרקמה הבלתי חיונית ולהתאוששות העור, שתורמת להתחדשותו ולמראה צעיר ורענן יותר.  החיסרון בשיטות אלה נובע מכך שהן לרוב דורשות סדרה של טיפולים (בין 3-10). מספר הטיפולים נקבע בהתאם לסוג העור, לגיל או למצב הבריאותי של המטופל וכן בהתאם למכשור הרלוונטי, ולאחר כל טיפול נדרשת תקופת החלמה של כשבוע. טיפול זה מתאים למי שסובל מצניחה קלה של העפעפיים.

כמה זמן אורך הניתוח?

בין 30 – 45 דקות.

לכמה זמן נשמרות תוצאות הניתוח?

באופן כללי, עודפי העור המוסרים בעת הניתוח נעלמים לצמיתות. אולם, מאחר שבמרוצת השנים, הפנים שלנו עוברות שינויים והנפילה הטבעית אינה נעצרת, ייתכן שכעבור עשור או שניים יהיה צורך לשוב ולבצע תהליך ניתוחי דומה, במטרה לתקן את הנזקים החדשים שהצטברו.

מה לגבי סיכונים/תופעות לוואי?

סיבוכים בניתוח להרמת עפעפיים הם נדירים ביותר וכוללים זיהום או דימום מסיבי. עם זאת, חשוב להביא בחשבון שהניתוח כרוך בתקופת החלמה שאורכת בין 3-6 חודשים. בתחילה, לרוב מופיעים שטפי דם ונפיחות מקומית באזור העפעפיים, שלרוב משתפרים תוך 10 ימים. לאחר כחודש ייתכן כי הצלקת המקומית תשפיע על ההרגשה, מה שעשוי להתבטא למשל בתחושות של יובש בעיניים, בדמעת, בטשטוש או בעייפות. כל התופעות האלה חולפות כאמור בתוך חצי שנה, ועד שיחלפו ניתן להקל על העיניים באמצעות תחליפי דמעות. אגב, מעשנים צפויים לסבול תקופה ארוכה יותר מצלקות, אך כיום ניתן לטפל גם בבעיה זו באמצעות מכשור אסתטי חדשני.

לסיכום: ניתוח להרמת עפעפיים הוא ניתוח פשוט, בטוח ואפקטיבי, והוא מומלץ למי שסובל ממראה עפעפיים נפול ועייף. חשוב להביא בחשבון שמדובר בפרוצדורה שכרוכה בתופעות לוואי החולפות תוך מספר חודשים. בכל מקרה, חשוב לבחור במטפל מיומן ומקצועי ולתאם מולו ציפיות מראש על מנת ליהנות מהתוצאות הטובות והרצויות ביותר. תוצאות הניתוח לרוב נשמרות למשך שנים רבות.

  • קבע פגישה
  • שאל אותי
רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום

עוד בתחום