האם ייתכן שיש לך הפטיטיס?

(22)
לדרג

היום יצויין ברחבי העולם יום המודעות הבינלאומי להפטיטיס (28.7). מליוני אנשים סובלים מהפטיטיס כרונית לאורך שנים מבלי שיהיו מודעים לכך - האם ייתכן שגם אתה אחד מהם? בחן את עצמך ב-12 שאלות

אגודות וארגונים
053-9374656 (מספר מקשר)
רופא פנימאי
*6742

המונח "הפטיטיס" הוא שם כולל לדלקת בכבד, העשויה להופיע ברמות שונות ולהיגרם מסיבות שונות – הפרעות אוטואימוניות, בעיות מטבוליות, נגיפים מסוגים שונים ועוד. נגיפי הפטיטיס B (שם מדעי HBV) והפטיטיס C (שם מדעי HCV) הם הגורמים השכיחים ביותר לדלקת כבד נגיפית כרונית, במיוחד באזורים מסוימים של העולם כמו מדינות ברית המועצות לשעבר, אסיה, אפריקה והמזרח התיכון.

לעומת סוגים מסוימים של דלקות בכבד, אשר עשויים להתפתח מתוך מצב בריאותי תקין לחלוטין ולהחמיר במהירות עד לצורך בהשתלה דחופה, הפטיטיס B ו-C עשויות להתקיים בגוף לאורך שנים מבלי שהחולה יהיה מודע לכך. למחלה יש אמנם מגוון רחב של תסמינים אפשריים, החל מחולשה ועייפות, דרך בחילות ועד לכאבי פרקים או דלקת בכלי הדם בגפיים התחתונות, אבל רוב החולים לא יסבלו כלל מתסמינים.

ללא טיפול מתאים עשויה ההפטיטיס הכרונית לאורך זמן לפגוע בתפקוד הכבד, עד כדי צורך בהשתלה, וסיבוכים נוספים כמו דימומים במערכת העיכול או התפתחות של גידולים בכבד. לפיכך, חשוב מאוד להבין מה עלול לגרום להידבקות במחלה (חשיפה לדם הנושא את הנגיף), ובכל מקרה בו יש חשש להידבקות – לגשת לאבחון, המתבצע באמצעות בדיקת דם פשוטה.

באמצעות מענה על השאלות הבאות תוכלו להבין – האם ייתכן שיש לכם הפטיטיס?

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום

עוד בתחום