הלב שלכם אוהב שוקולד

(0)
לדרג

מחקר חדש מצא כי צריכה של עד 100 גרם שוקולד בשבוע עשויה לספק הגנה מפני מחלות לב וכלי דם. עוד נמצא כי כמות השוקולד המיטבית היא 45 גרם בשבוע

מאת: ד"ר עמית עקירוב

במאמר שפורסם בכתב העת The Heart מדווחים חוקרים מסין על תוצאות מחקר חדש, מהן עולה כי צריכת שוקולד עשויה להיות מלווה בסיכון מופחת למחלות לב וכלי דם, כאשר מדובר בכמות של פחות מ-100 גרם שוקולד בשבוע. עם זאת, עם צריכה רבה יותר, ייתכן כי ההשלכות השליליות של צריכת סוכר רבה יגברו על היתרונות הבריאותיים.

החוקרים השלימו סקירה שיטתית של מחקרים להערכת הסיכון למחלות לב וכלי דם עם צריכת שוקולד.

מהנתונים עלה כי כל עלייה של 20 גרם בצריכת שוקולד לוותה בירידה של 1.8% בסיכון למחלות לב וכלי דם: כולל ירידה של 0.5% בסיכון לאי-ספיקת לב, ירידה של 4.4% בסיכון לאירוע מוחי, ירידה של 1.9% בסיכון להתקף לב וירידה של 1.4% בסיכון למחלת לב כלילית.

החוקרים מדווחים כי קשר מנה-תגובה, לא-ליניארי זה העיד כי הכמות ההולמת ביותר של צריכת שוקולד להפחתת סיכון למחלות לב וכלי דם הינה 45 גרם בשבוע (ירידה של 11% בסיכון למחלות לב וכלי דם).

לסיכום: ממצאי המחקר מעידים על קשר אפשרי בין צריכת שוקולד בכמות קטנה מ-100 גרם בשבוע ובין סיכון מופחת למחלות לב וכלי דם. צריכה רבה יותר עשויה לבטל את התועלת הבריאותית ולהוביל להתפתחות אירועים חריגים על-רקע צריכת סוכר גבוהה.

עמית עקירוב - רופא מומחה ברפואה פנימית ובאנדוקרינולוגיה, רופא בכיר במכון לאנדוקרינולוגיה, סוכרת ומטבוליזם בבית חולים בלינסון, מרכז רפואי רבין. 

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום

עוד בתחום