צרכנות רפואית מדור מס' 27

(0)
לדרג

בדיקות וערכות - בדיקה לדם סמוי בצואה וערכה לחידוש עור פגוע, נלחמים בשבץ המוחי ומטפלים בלימפדמה

לחץ...

בימים אלה נערך באילת הכנס השנתי של איגוד האורולוגים הישראלי, שם הוצגה לראשונה בארץ תרופה לטיפול בחוסר שליטה במתן שתן ללא תופעות לוואי קשות Spasmex - Trospium Chloride
רבים הם האנשים, נשים וגברים הסובלים מחוסר שליטה במתן שתן בעיקר בגיל המבוגר. הדבר גורם לפגיעה באיכות החיים ומחייב שימוש באבזרי ספיגה שונים, מסורבלים ולא נוחים. בשוק התרופות קיימות היום תרופות שונות המסייעות לחולים בשליטה על מתן השתן, אך להן תופעות לוואי קשות המשפיעות על פעילות המוח ומערכת העצבים המרכזית.
התרופה Spasmex? מורידה את פעילות היתר של שלפוחית השתן ויתרונה בכך שהחומר הפעיל אינו עובר למוח ולכן אין פגיעה במערכת העצבים המרכזית, ויצירת תופעות לוואי כמו: בלבול, סחרחורת, עייפות ועוד.
יתרון נוסף של התרופה Spasmex? שאיננה מתפרקת בכבד ולכן אין מניעה לקחת אותה יחד עם תרופות נוספות וגם זאת, בניגוד לתכשירים האחרים הקיימים בשוק.
Spasmex? הינה תרופת מרשם והמרכיב הפעיל Trospium Chloride מאושר ע"י FDA ? האמריקאי וחשוב לעיין בעלון לצרכן לפני השימוש.

עור לגויים

בעזרת ערכה מיוחדת ניתן להעביר תאי עור עצמיים ובריאים, הנלקחים מדוגמת עור קטנה לאזור אחר פגוע בעור.
התאים מעובדים לתרסיס ע"י רופא, ועם הנחתם על העור הפגוע, מתחיל תהליך מהיר של התרבות התאים והתפשטותם על פני העור המטופל. תהליך זה מחדש את העור.

הטכנולוגיה החדשה מאפשרת עיבוד מהיר של תאי עור בריאים אשר נלקחו מדוגמת עור קטנה ביותר סמוכה לאזור הפגום ובעלת מרקם זהה לאזור הפגוע, גודל דוגמת העור בין 1-2סמ"ר . בעזרת הקיט הופך הרופא את התאים הבריאים שנאספו, לתרסיס (SPRAY SOLUTION ) . העיבוד נעשה בערכה מיוחדת ReCell ואורך דקות ספורות. את התאים המעובדים מרסס הרופא על העור הפגוע. מיד עם המגע בעור מתחילים התאים להתרבות ולהתפשט על פני השטח המטופל, תהליך אשר מאיץ את ההחלמה.

התרסיס הנוצר באמצעות ה- ReCell מכיל את כל תאי העור הנחוצים לעידוד צמיחת עור בריא. התרסיס כולל תאי KERATINOCITE המהווים בסיס לעור בריא ותאי MELANOCITEהמייצרים את גוון העור (מלאנין).
העור המתחדש צומח במירקם ובגוון הטבעי של עור המטופל.

ReCell פותח בחברת הביוטכנולוגיה האוסטרלית C3 ובאמצעותו ניתן לטפל בפציעות חמורות כגון כוויות, צלקות ישנות, טיפול בבהרת (ויטלגו) או בעיות פיגמטציה אחרות ובטיפול בפגמים שנוצרו כתוצאה מניתוחים קוסמטיים.

אופן הטיפול

דוגמת עור קטנה (ביופסיה) נלקחת מאזור בעור הקרוב לאזור המטופל. באופן כזה מובטח שהעור הפגוע יהיה בעל אותו צבע ומירקם כמו העור מסביבו. הביופסיה נלקחת לאחר הרדמת האזור.
בזמן שהרופא מכין את העור לטיפול, מוכנסת פיסת העור לערכת ה-RECELL אשר מפריד בין תאי העור באופן שניתן לרסס אותם על גבי העור המטופל.

כל הפרוצדורה כאמור אורכת כ- 40 דקות בלבד.


סמוי סמוי, אבל רצוי לגלות.

"איזי דטקט" EZ DETECT

איך מבצעים בדיקת צואה ביתית? לרוב האנשים עולה מייד תמונה לא מאוד נעימה, ועיקום אף קל - כעת יש גם לזה פיתרון "נקי" - אין צורך במגע ישיר עם הצואה.
מדובר על בדיקה שכל אדם מעל גיל 50 אמור לבצע מדי שנה. קשה להאמין שהרופאים והמטופלים מאפשרים הזנחה מסוג זה, במיוחד כאשר מדובר בבדיקה פשוטה לגילוי סרטן המעי הגס, שהינו גורם המוות השני בשכיחותו מבין סוגי הסרטן השונים.
ההסבר שניתן ע"י רופאים ומטופלים כאחד לתופעה זו, קשור לכך ש"לא נעים להתעסק בקקי" ושבדיקת הקולונוסקופיה "לא נעימה" שני הדברים אמנם נכונים, אך בוודאי אינם מצדיקים התעלמות מסרטן שניתן לריפוי מוחלט בעזרת גילוי מוקדם.

אין צורך בדיאטה מיוחדת (לא מושפע מבשר או ויטאמין C )
תוצאות מיד ( תוך 2 דקות ) הבדיקה עברה את אישור ה FDAובודקת "דם סמוי" בצואה, על מנת לוודא שאין דם מיקרוסקופי בצואה.

כיצד מבצעים?
זורקים לאסלה דף אחד לאחר כל יציאה ואם מופיע "פלוס" כחול - יש דם בצואה. הבדיקה פשוטה ואמינה. יש לבצע 3 פעמים ברצף, פעם בשנה. דרך אגב, אם יש דם הנראה לעין ( טחורים או סדק בפי הטבעת ), או אישה בזמן המחזור, אין טעם לבצע את הבדיקה באותו שבוע. יש צורך לבצע באסלה ללא חומרי צבע/ניקוי. לא צריך דיאטה מיוחדת אך רצוי לא לבצע משך יומיים לאחר נטילת אספירין או נוגדי דלקת ( וולטרן, אדביל, נקסין, נורופן ).

הוראות מפורטות בערכה, ובאתר www.ezdetect.com

מה מכילה הערכה?
הערכה כוללת:

5 דפי בדיקה
הוראות ברורות
גלויה לדווח לרופא המטפל
חומר כימי לוודא שהערכה תקינה ( בקרה חיובית

( בהוספת החומר הכימי לאסלה, הדף יהפוךלירוק/כחול ונוודא שהערכה תקינה ) מומלץ לבדוק עם הדף הראשון את איכות המים באסלה ( לאחר הוצאת חומרי ניקוי, אם ישנן ).

מה עושים עם תוצאה "חיובית" ( + בדף )
אם נמצא דם סמוי , אז צריך לבדוק הלאה, למצוא מה מקור הדימום. רוב הסיכויים שהדם הסמוי אינו נובע מסרטן, אלא מגורמים "שפירים" כגון פוליפ במעי, דלקת בדרכי העיכול, טחורים או סדק בפי הטבעת, אבל זה מחייב המשך בירור אצל גסטרואנטרולוג. ( מומחה דרכי העיכול ).

במבחן הזה: אתה רוצה לקבל שלילי...

אגודת הסטודנטים של אוניברסיטת תל-אביב, שירותי בריאות כללית מחוז ת"א יפו, בי"ח בילינסון ומרפאת האוניברסיטה נרתמים יחד למאבק באיידס במסע הסברה
משותף. במסגרת שבוע המודעות למלחמה באיידס, יערך מבצע לבדיקות איידס חינם
לסטודנטים בתאריכים 01/12/05 6/12/05 במספר מוקדים באוניברסיטה (ביום האחרון הבדיקות תתבצענה במעונות הסטודנטים).
במסגרת המבצע יחולקו קונדומי R3 וחומר הסברה על מחלת האיידס המפרט את אופני ההידבקות בה והדרכים להתגונן מפניה ולהתמודד עימה.
הנבדקים יקבלו את תוצאות הבדיקה במרפאת האוניברסיטה.


עמותת לימפאדמה בישראל Israeli Lymphedema Association (www.ial.org.il)

מוקדש לזכרה של מלכה הראל ז"ל
מיוזמי העמותה ומייסדיה ופעילה במסגרתה

22 לדצמבר, 2005


מועדון הסגל
הפקולטה למדעי החקלאות, המזון ואיכות הסביבה
האוניברסיטה העברית בירושלים
הקמפוס ברחובות

תכנית הכנס:

9:30- 8:30 התכנסות ורישום
9:40- 9:30 רחל שוורץ יו"ר העמותה פתיחה ודברי ברכה
10:10- 9:40 פרופ' א. בס, מנהל מחלקת כלי דם, מרכז רפואי אסף הרופא - אבחון לימפאדמה
10:30- 10:10 יחזקאל יאדו, BPT, פיזותרפיסט, מוסמך לטיפול והדרכה בניקוז לימפאטי ידני, בצקת בגפיים תחתונות
10:30-10:50 דפנה שדה-טסה, עובדת סוציאלית, M.SW, המרכז לבריאות השד, המרכז הרפואי תל אביב התמודדות נפשית וחברתית עם לימפאדמה בעקבות סרטן השד
11:10- 10:50 רותי פלג, פיזיותרפיסטית מוסמכת לטיפול בלימפאדמה BPT, BSC , מרכזת שרות לטיפול בלימפאדמה, מרכז רפואי תל אביב - הסיבוכים האפשריים מניתוח סרטן שד ובלוטת הזקיף
11:30- 11:10 הפסקת קפה
11:50- 11:30 איריס גביש, פיזיותרפיסטית מוסמכת לטיפול בלימפאדמה, M.SC. P.T , B PT, מרכז רפואי אסף הרופא - הרציונל מאחורי הטיפול הלימפטי
12:10- 11:50 דורית תדהר, פיזיותרפיסטית מוסמכת לטיפול בלימפאדמה, BPT, מכבי שירותי בריאות, נתיבות, מרכז הידרותרפי שער הנגב טיפול לימפטי במים - דרך נוספת לשלוט בלימפאדמה
12:30- 12:10 איילת אלבלה, סובלת מלימפאדמה ברגל, קיבוץ מעגן מיכאל - סיפור אישי
12:50- 12:30 ד"ר אייל גור, רופא בכיר במחלקה לכירורגיה פלסטית, מנהל היחידה למיקרוכירורגיה, מרכז רפואי תל אביב- שחזור שד ובצקת לימפטית
13:20- 12:50 אסיפת חברים של העמותה הישראלית ללימפאדמה
14:20- 13:20 הפסקת צהריים ולאחריה התפצלות לסדנאות מקבילות (בחדרים נפרדים)
15:15- 14:30
1. סדנת חבישה עצמית* של רגל עם בצקת
חדר 10- לוטי מלר, פיזיותרפיסטית מוסמכת לטיפול בלימפאדמה, בית חולים זיו, צפת
2. סדנת חבישה עצמית* של יד עם בצקת
חדר 1- נתי אסא, פיזיותרפיסטית מוסמכת לטיפול בלימפאדמה, שרותי בריאות מכבי, ראשל"צ
3. סדנא בנושא הקמת קבוצת תמיכה
קפיטריה - רותי פלג
4. סדנת תרגילי התעמלות לסובלים מלימפאדמה
מועדון הסגל- יחזקאל יאדו
5. סדנת דיון ב- Case Studies (למטפלים)
חדר 105- דורית תדהר, ג'יל ברכה (פיזיותרפיסטית מוסמכת לטיפול בלימפאדמה, ביה"ח הלל יפה, חדרה)
16:00- 15:20
1. סדנת עיסוי עצמי של רגל עם בצקת
חדר 10- ג'יל ברכה, פיזיותרפיסטית מוסמכת לטיפול בלימפאדמה, בית חולים הילל יפה, חדרה
2. סדנת עיסוי עצמי של יד עם בצקת
חדר 1- עדי פאוקר, פיזיותרפיסטית מוסמכת לטיפול בלימפאדמה, בית חולים סורוקה, באר-שבע
3. סדנת תרגילי התעמלות לסובלים מלימפאדמה
מועדון סגל ורדית טובל, פיזיותרפיסטית מוסמכת לטיפול בלימפאדמה, בית רבקה, פתח תקוה
4. סדנת דיון ב- Case Studies ( למטפלים)
חדר 105- יחזקאל יאדו, רותי פלג

"למנוע את הגל הבא"

במסגרת חודש המודעות לשבץ מוחי המאורגן על ידי עמותת נאמ"ן, למען נפגעי שבץ מוחי, מיצג אנושי של נפגעי שבץ ובני משפחותיהם להעלאת המודעות למניעת שבץ חוזר, תחת השם "למנוע את הגל הבא" התקיים בגן הורדים מול משכן הכנסת.
האירוע נועד ליצור מודעות אצל המחוקקים ובציבור לגורם הסיכון מספר אחת לשבץ מוחי, למניעת גל האירועים הבא ולהכללת התרופה "פלויקס" למניעת שבץ מוחי חוזר בסל התרופות, לטובת ציבור חולים גדול ופגיע במיוחד, היות ולחולים אשר לקו בשבץ מוחי סיכוי גדול פי 9 ללקות בגל שבץ נוסף.

בואו לדבר על כך בפורום רוקחות ותרופות
בפורום סקסולוגיה
בפורום מחלות זיהומיות
ובפורום שיקום לאחר שבץ מוחי


רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום

עוד בתחום