צרכנות רפואית, מדור מס' 20

(0)
לדרג

מה חדש בבית? מה חדש על המדף? מה היה ומה יהיה; כל החדשות, המבצעים והאירועים בתחום הצרכנות הרפואית

החיים אחרי גיל חמישים

אחרי גיל 50 חלים בגוף שינויים פיזיולוגיים, ביניהם במערכת העיכול ובתהליכי חילוף החומרים. בעקבותיהם רובנו לא זוכים לקבל מהמזון את קצובת הויטמינים והמינרליים הנחוצה לשמירה על בריאות לאורך שנים ואיכות חיים. אך למרות כל זאת אמור גיל חמישים (אם נצטט את הפרסומות שרצות לאחרונה בכלי התקשורת) להיות הגיל הזוהר שלנו, בו נמצה כישורים חברתיים, נפליג בסיפורים, ואפילו נשחק טניס - האמנם?
פרמאטון, הינו מולטי ויטמין המיוצר בחברת התרופות השוויצרית פרמאטון האמור לסייע לנו בכל אלו (גם בטניס), על פי כללי ייצור ובקרת איכות מחמירים, השמורים לייצור תרופות. פורמולת המולטי ויטמין משלבת ויטמינים, מינרלים ותמצית צמח ג'ינסנג קוריאני G115, שהוכח מחקרית כממריץ טבעי, מגביר את האנרגיה הפיזית ותחושת החיוניות ומחזק את המערכת החיסונית.
כמוסות פרמאטון מכילות את המינון האופטימלי של ויטמינים ומינרליים לגברים ונשים.
בדומה לתרופות, פרמאטון נחקרה במחקרים קליניים רבים. עד כה פורסמו מעל 30 מחקרים רפואיים שבדקו את השפעת מולטי-ויטמין פרמאטון על מדדים שונים של איכות חיים: חיוניות במצבי תשישות, תזונה לקויה, לחץ וכדומה. בכל המחקרים הקליניים נצפתה יעילות גבוהה של מולטי-ויטמין פרמאטון.
פרמאטון אינו מכיל סוכר ולכן בטוח לשימושם של חולי סוכרת וגם לסובלים מיתר לחץ דם. פרמאטון, הינה כמוסת סופט ג'ל, לספיגה מהירה של ויטמינים ומינרלים.

חזון העצמות

צפיפות העצם המירבית מושגת בתום הגדילה וההתבגרות, מסיבה זו צריכה מספקת של קלציום בתקופת הילדות וההתבגרות, חיונית להשגת צפיפות עצם מירבית ולבריאות העצם במשך החיים, תמיד אמרו לנו לשתות חלב, לאכול גבינות, לבדוק את הציפורניים.. הכל למען קדושת הסידן.
חשיבותן של טבליות "קלציום ציטראט" היא בכך שהן מכילות קלציום ציטראט (ולא קרבונט) בתוספת של ויטמין D.

קלציום -הינו מינרל חיוני, המהווה מרכיב עיקרי בבניית השיניים והעצמות. כמו כן, נחוץ למניעת התכווצות שרירים, הולכה עצבית, קרישת דם ויצירת אנרגיה.
ויטמין D -הינו ויטמין המסיס בשומן, החיוני לספיגה אופטימאלית של הקלציום.

יתרונות השימוש ב"קלציום ציטראט" בהשוואה ל"קלציום קרבונט" :
הספיגה של קלציום ציטארט טובה יותר.
הספיגה של הקלציום ציטראט אינה מושפעת מחומציות הקיבה. לפיכך, הפורמולה מתאימה במיוחד לאנשים עם חומציות נמוכה בקיבה, כגון: קשישים ואנשים הנוטלים תרופות המעכבות את ייצור חומצת הקיבה.
שכיחות נמוכה יותר של עצירויות עם קלציום ציטראט.

הטיפול היומיומי בקלציום ציטראט בתוספת ויטמין D של חברת הדס מתאים ומומלץ במקרים הבאים:
לנשים בגיל המעבר -במטרה להפחית איבוד של מסת העצם.
לנשים וגברים עם אוסטיאופורוזיס.
לשמירה על בריאות העצם בקרב קשישים.
לאנשים לאחר מחלה, לאנשים במצבי תשישות או בתקופות של פעילות מאומצת.
לאנשים הסובלים משברים, פציעות או לאחר ניתוח.
לאנשים הניזונים מתפריט שאינו מבוסס על מרכיבים עתירי סידן ומינרלים.
לצרכנים של מים מטוהרים שאינם עשירים במינרלים.
להשגת צפיפות עצם מירבית בתום הגדילה וההתבגרות אצל מתבגרים וצעירים בשנות ה-20.
(או בקיצור, לכולם?)

מחיר מומלץ לצרכן: 59.90 ש"ח.

מותק

במסגרת תחרות "הדבש הישראלי הטעים ביותר" ובה השתתפו כ-35 מכוורות מרחבי הארץ, זכו מכוורות בתואר הדבש הטוב והטעים ביותר.

התחרות נערכה לקראת "פסטיבל הדבש 2005" שמתקיים במהלך 2 סופי שבוע בחודש ספטמבר- 9-10.9, 16-17.9 ע"י "מועצת הדבש", במסגרתו כ-20 מכוורות יפתחו את דלתן למבקרים ויציעו סיורים במכוורת ומגוון פעילויות שונות.

לקראת "פסטיבל הדבש 2005" נערכה תחרות "הדבש הזני הישראלי הטעים ביותר". בתחרות, שנערכה ע"י "מועצת הדבש", השתתפו כ-35 מכוורות מכל רחבי הארץ ששלחו כ-80 צנצנות דבש ב-4 קטגוריות שונות- דבש פרחי בר, דבש הדרים, דבש פרחי אקליפטוס ודבש המכוורת (דבש המיוחד לכל מכוורת ומכוורת). את סוגי הדבשים השונים טעמו 8 שופטים מתחום המזון שהחליטו לפי קריטריונים של טעם, צבע, מרקם ומראה.

הדבשים שהוכרזו כדבשים הטעימים ביותר הם :
דבש מכוורת יורם פז ממכוורת עמק חפר (דבש הדרים ולימון) ומכוורת נחמני מיקנעם (דבש פרחי אזוב.)
דבש פרחי בר- מכוורת בנש מבית הלל
דבש הדרים- מכוורת מור מירקונה
דבש אקליפטוס- מכוורת רביד מבית עובד
בסיום האירוע נתרמו כל צנצנות הדבש האיכותי (כ-80 קילו) לעמותת "פתחון לב".

פסטיבל הדבש 2005 נערך ע"י מועצת הדבש במהלך 2 סופי שבוע בחודש ספטמבר (שבועיים לפני ראש השנה) בין התאריכים 9-10.9.05 ו-16-17.9.05 . ובמסגרתו כ- 20 מכוורות מרחבי הארץ יפתחו את דלתן לציבור הרחב עם פעילויות שונות כגון ביקור בביתן הדבורים ובמוזיאון הדבש, סיור מודרך בנושא גידולי דבורים, תצוגת כלי העבודה של הדבוראי, צפייה בכוורות שקופות, רדייה עצמית של דבש, הדגמת תהליך הפקת הדבש מאיסוף הצוף ועד דבש בצנצנת, ייצור קוסמטיקה טבעית מדבש, תצוגת ציוד המכוורות מפעם ועד ימינו, פינת יצירה לילדים בדונג, טעימות דבש ודבש זני כגון דבש זעתר, סברס, ועוד ומוצרי מכוורת כגון שמן זית וליקרים, הכנת נרות מדונג, הדרכה על הסגולות הרפואיות בדבש, ביקור בבית אריזת הדבש, סרטים המתארים את חיי הדבורה והדבוראי (כוורן) ועוד.


השנה מפסיקים לעשן?

שנה חדשה בפתח, ואחד הדברים שנוהגים לעשות בפרוס השנה החדשה הוא להבטיח הבטחות שיתמלאו במהלכה. למעשנים שבינינו ראש השנה מספק הזדמנות להחליט להיגמל מעישון. גם יום כיפור שמגיע אחריו, מספק הזדמנות נוספת להיגמל מההרגל הרע. חברת נובארטיס, משווקת מסטיק ניקוטינל, מציעה המלצות להתמודדות עם הסימפטומים, המשברים ושאר תופעות הנסיגה שנלוות לתהליך הגמילה.

כעס וסערת רוחות: בקשו הבנה מהמשפחה ומהחברים. זהו את המחשבה שגורמת לכעס ונסו לעצב אותה מחדש. קחו זמן לפירוש מחדש של המחשבה או בצעו שיוך אחר להתקף הזעם (כלומר קשר אותו למצב חיצוני ולא להתקף כעס פנימי). הומור הוא כלי נוסף לפזר מחשבות וכעסים. קחו קצת זמן, סיפרו עד 10 או "תישנו על זה"- כך תוכלו להירגע ולראות את הדברים אחרת. פתחו מודעות להרגשות שלכם ולתגובות גופכם: שימו לב למתח השרירים ותירגעו, שימו לב לנשימות מואצות וקחו נשימה ארוכה או צאו להליכה. כעס יכול להיות בונה ולאו דוקא לגרום לקונפליקט: אם אתם צריכים להתמודד עם אדם אחר, תארו לו מה מטריד אתכם, הסבירו מה זה גורם לכם להרגיש והסבירו לו מה אתם רוצים שיעשה כתגובה. אפשר גם פשוט לוותר.

חרדה: פעילות גופנית וביצוע טכניקות של הרגעה (נשימות עמוקות, מדיטציה, יוגה) יעזרו בהתמודדות עם חרדה, כמו גם מסאז'. טכניקת 3 שניות היא פשוטה וניתן לבצעה מספר פעמים ביום: שואפים אוויר מלוא הריאות במשך 3 שניות, אוחזים את הנשימה ל-3 שניות ושואפים אוויר 3 שניות. אפשר להגדיל את הפעולה ל-6 שניות. הפחתת צריכת קפאין לאחר הפסקת עישון תתרום גם להפחתת החרדה.

דחף ורצון עז לסיגריה: הדחף מופיע בשבועות הראשונים ודועך במשך הזמן. יש להבדיל בין הדחף הזה לבין הסימפטומים האחרים של הנסיגה. הדחף יכול להיגרם כתוצאה מגורמים סביבתיים (מצבי לחץ, סביבת מעשנים), גורמים פסיכולוגיים, גורמים רגשיים (בעיקר אם העישון היה הדרך להמתודד עם כעס, דיכאון וחרדה) וגורמים פיסיולוגיים (כתוצאה מנסיגת הניקוטין). מומלץ להשתמש בהתנהגויות תחליפיות לעישון כמו אמצעים לפעילות של היד והפה, והתנהגויות בריאותיות אחרות שיחליפו את התפקיד של העישון (כמו טכניקות הרגעה שונות).

דיכאון: על פי נתונים מהאתר, 43% מהנגמלים שחזרו לעשן דיווחו כי מצב הרוח הרע הוא זה שזירז את החזרה לעישון. החליפו את העישון, ששימש אתכם בהתמודדות עם כעס באסטרטגיות התמודדות אחרות ובריאות יותר. פעילות גופנית במשך 20-30 דקות לפחות 3 פעמים בשבוע מפחיתה מתח ומשפרת את מצב הרוח. השתמשו בתחליפי ניקוטין שיהיו טעימים לכם ויקלו עליכם את הגמילה כמו מסטיקים של ניקוטינל. היו סבלניים עם עצמכם. תגמלו את עצמכם בהצלחות. שתפו אחרים.

עזרה מאחרים: חברים, משפחה, קולגות לעבודה, ילדים, מעשנים אחרים, בן/ת הזוג- כולם יכולים לעזור לכם. אתם יכולים לבקש דברים שונים מאנשים שונים: לדבר, לעזור בזמן הדחף לסיגריה, להשתתף בפעילות הספורטיבית, לקחת את הילדים לכמה זמן, לתגמל בפרסים קטנים. צריך להיות ספציפי בסוג העזרה שאתם מבקשים מכל אחד. יש כאלה שחוששים לספר שהם נמצאים בתהליך גמילה, בגלל המבוכה מהכישלון. זה יכול להיות סימן לכך שהם עדיין לא מוכנים להפסיק לעשן.

והכי חשוב בהתמודדות עם כל התופעות הללו- לא להשתמש בסיגריה כפתרון.

בואו לדבר על כך בפורומים של דוקטורס
בפורום גמילה מעישון
בפורום גיל המעבר
בפורום תזונה ודיאטה

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום