אירוע ומחלות לב - כל המידע והעובדות

(0)
לדרג

רוצים לדעת יותר על הלב? כיצד נזהה התקף לב? עובדות, טיפים ומידע - קרוב ללב

מאת: קבוצת "ידע תקשורת" תקיים בשיתוף "האיגוד הקרדיולוגי בישראל" יריד שיעסוק במניעת מחלות לב. ביריד ייערכו בדיקות חינם לאיתור גורמי סיכון למחלות לב וקרדיולוגים, אחיות ודיאטניות ישיבו לשאלות המבקרים - לב העניין
מה כולל האירוע?

בישראל חיים כ - 400,000 חולים במחלות לב. מעבר להם עוד עשרות אלפים מצויים בסיכון ללקות במחלות לב. האיום מרחף מעל ראשם של המעשנים, אלה שאינם עוסקים בספורט, הסובלים מכולסטרול גבוה, מיתר לחץ דם ומסוכרת. גם תורשה וגיל מגבירים את הסיכון.

לקראת יום הלב הבינלאומי, תערוך קבוצת ידע תקשורת בשיתוף עם האיגוד הקרדיולוגי בישראל יריד בריאות הלב בנושא מניעת מחלות לב. באירוע יעמדו לרשות המבקרים קרדיולוגים, אחיות ודיאטניות שייעצו וישיבו לשאלות. ייערכו בדיקות חינם לאיתור גורמי סיכון למחלות לב. בהרצאות שיינתנו ייסקרו החידושים האחרונים בתחום מניעת מחלות לב. האירוע יתקיים ב - 7 בספטמבר 2004, בין השעות 10:00 - 20:00 בביתן 31 א' במרכז הירידים בגני התערוכה, תל אביב. מחיר הכניסה 20 ¤.

בין החברות שישתתפו ביריד: ג'ונסון & ג'ונסון, מדטרוניק, תנובה, אוסם, מכבי שירותי בריאות, טבע, פייזר, בקלייף, ניאופרם, רוש פרמצבטיקה, MSD, אוונטיס ושח"ל.

עשרת הסימנים המזהים להתקף לב:

לזיהוי הסימנים המעידים על בעיה בלב ניכרת חשיבות עליונה. תשומת לב יכול למנוע מוות ופנייה מהירה לעזרה עשויה להציל חיים. לקרוא ולהפנים

1. כאבים בחזה:
סיבה שכיחה לכאב בחזה היא מחלת לב הגורמת להפרעה בזרימת הדם בעורקים הכליליים. הכאב מתבטא בלחץ בקדמת החזה, או בתחושה של שריפה. התקף לב נוצר כשאחד העורקים הכליליים נחסם ע"י קריש דם. בשעת התקף מתפשט הכאב לכתפיים, לצוואר או לזרועות ומלווה בסחרחורת, זיעה קרה, בחילה או קוצר נשימה.

2. הפרעות בקיבה:
התקף לב יופיע בחלק מהמקרים כהפרעה בדרכי העיכול. תחושה זו מקורה בעווית של העורקים הכליליים, העלולה לגרום לכאב תעוקתי במצב מנוחה, בעיקר בשעות הלילה. במצב זה לעתים הא.ק.ג. יהיה תקין.

3. קוצר נשימה:
קוצר נשימה נובע מסיבות רבות, ביניהן אי ספיקת לב שמאלית או בעיה במסתמים. קוצר נשימה המופיע בזמן מאמץ, יכול להעיד על מחלת לב איסכמית או על התקף לב ללא כאב בחזה.

4. דפיקות לב:
דפיקות לב שמתחילות ומסתיימות באופן פתאומי מעידות על הפרעות קצב, זאת בניגוד למצב של חרדה, בה הדפיקות מופיעות ונעלמות באופן הדרגתי.

5. עילפון:
אובדן הכרה זמני יכול לנבוע מירידה זמנית בתפקוד הלב. מקורו יכול להיות הפרעת קצב, הפרעה בהולכה החשמלית ועוד.

6. פליטת כיח דמי:
בדרך כלל קשור תסמין זה לבעיה בדרכי הנשימה, אך הוא יכול להופיע גם בבעיות לבביות הגורמות לעלייה בלחץ הורידי בריאה. תסחיף דם לריאות עלול אף הוא להתבטא בפליטת דם.

7. בצקת היקפית
נפיחות בגפיים התחתונות (כפות רגליים, קרסוליים, שוקיים) מעידה לעתים על אי ספיקה של ורידי הגפיים, ובולטת יותר בגפה אחת. בצקת היקפית על רקע אי ספיקת לב משפיעה על שתי הרגליים במידה דומה והיא מלווה גם בקוצר נשימה.

8. כיחלון:
כיחלון באזורים הפנימיים של השפתיים, הלחיים, הלשון ולחמיות העיניים, יכול להעיד על עלייה בריכוז ההמוגלובין הלא מחומצן בנימי הגוף, ועלול לנבוע ממחלה ריאתית או לבבית קשה.

9. תסחיף לגוף:
תסחיף מהווה, לעתים, סימן מוקדם לבעיה לבבית. קריש דם עלול להיסחף לאזורים שונים בגוף ולחסום את אספקת הדם לאחד האיברים. תסחיף למוח עלול לגרום לאירוע מוחי או אבדן הכרה זמני. הוא יכול לפגוע גם באיברים פנימיים בבטן או בגפיים.

10. עייפות
עייפות שהופיעה לאחרונה, שנוטה להחמיר במשך היום ולגרום לתשישות קשה יכולה להצביע על מצב של תפוקת לב נמוכה.

כתב: ד"ר ירון מושקוביץ', מנתח לב בבית חולים אסותא פתח תקווה

עובדות ומספרים על הלב:

* חוסר פעילות גופנית מכפיל את הסיכון לפתח מחלות לב ומכפיל את הסיכון למוות ממחלות לב ושבץ.

* בעשרים השנים האחרונות חלה ירידה של 11% בשיעורי התמותה מהתקפי לב.

* שיעור הצנתורים עלה מ-0% בתחילת שנות ה-90 לכ-21% כיום.

* מחקרים שבדקו נזקים של זיהום אוויר מראים שהוא עלול לגרום גם לפגיעה בתפקוד הלב.

* רוב התקפי הלב באנשים צעירים מגיל 45 נגרמים בשל עישון. אצל מבוגרים וקשישים רוב התקפי הלב נגרמים בשל יתר לחץ דם וסיבוכי סוכרת.

* מחלות לב וכלי דם הם גורם הראשון לתמותת נשים. (כשליש ממקרי המוות ובמספרים: 8.5 מיליון נשים מתות בעולם בכל שנה).

* במדינות מתפתחות, מחצית מהנשים מעל גיל 50 מתות כתוצאה ממחלות לב ושבץ.

* יותר נשים מתות משבץ לב לעומת גברים (11% מהנשים לעומת 8.4% מהגברים) 3 מיליון נשים מתות מדי שנה בעולם משבץ.

*קיים קשר בין מתח נפשי למחלות לב בקרב נשים, מתח מחיי הנישואין מחמיר את מצבן של הנשים.

בואו לדבר על כך בפורום קרדיולוגיה

אתרים אודות הלב
בשני האתרים הישראלי והבינלאומי אפשר ללמוד הכל אודות הלב. כיצד למנוע מחלות לב, עובדות ומספרים הקשורים ללב ולגורמי סיכון למחלות לב, כמו: סוכרת, יתר לחץ דם והשמנת יתר.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום