שאלות נפוצות מפורום ניתוחים להסרת משקפיים

(0)
לדרג

לייזר? שיוף הקרנית? מה עושים ואיך (וכמה זה עולה?) כל התשובות לכל השאלות השכיחות

שאלה: האם מי שמרכיבה משקפי ראייה -4.5 עם צילינדר ועכשיו זקוקה גם למשקפי קריאה יכולה לעבור ניתוח להסרת משקפיים?

תשובה: בהנחה שאין מחלות עיניים אחרות והבעיה היא שילוב של קוצר ראיה (למרחק) וזוקן ראיה
(צורך למשקפי קריאה) ניתן לבצע תיקון של הראיה לקרוב ולרחוק עם פגיעה קלה בראית העומק. אם הינך בגיל שרק מתחילה להשתמש במשקפי קריאה, אני ממליץ לבצע ניתוח להסרת משקפי מרחק בלבד. הצילנדר אינו מהווה בעיה וניתן לתיקון מלא במכשירים החדשים.

שאלה: אני עברתי את הניתוח הנ"ל לפני כשלוש שנים, ובהצלחה מרובה. הבעיה היא שאני חוששת שהתוצאות לא יחזיקו מעמד, האם זה אפשרי?

תשובה: בעיניים בריאות, שעברו ניתוח ללא סיבוכים, חדות הראיה נשארת יציבה שנים רבות. כיום, הוכחה יציבות הניתוח למשך 15 שנה לפחות, וההנחה המקובלת בקרב רופאי עיניים היא, שהניתוח יציב לכל החיים. בכל מקרה, אם יש נסיגה בחדות הראיה, יש לבדוק האם היא נובעת מבעיה בקרנית שנותחה בלייזר, או מבעיה אחרת בעין, שאינה קשורה לניתוח. יש לפנות אל הרופא המנתח. רוב המנתחים נותנים אחריות לניתוח לשנים רבות.

שאלה: 1. האם באמת לקראת סוף גדילת המספר יש קפיצה משמעותית במספר? 2. האם במצב כזה אני יכול לעשות ניתוח לייזר להסרת משקפיים? 3. האם יכול להיות שמכון גדול ומפורסם מאוד, ישקר בנוגע לרופאים (?) שעושים את הטיפול?

תשובה: קוצר ראיה גבוה עם צילינדר ניתן כיום לתיקון במכשירים החדישים, בתנאי שעובי הקרנית מתאים. את בדיקת עובי הקרנית ופרמטרים נוספים ניתן לבצע בבדיקת ההתאמה לפני ההחלטה על ניתוח. לגבי יציבות המספר, שינוי של רבע מספר במשך 6 חדשים הוא שינוי קל שיכול לנבוע אפילו מהרכבת או הסרת עדשת מגע לפני הבדיקה, מיובש בעיניים ועוד מצבים הניתנים לטיפול. בכל מקרה זוהי איננה "קפיצה גדולה ומשמעותית" אלא להפך. בהחלט יתכן שהמספר יציב או מתיצב. כמו תהליכים אחרים בגופנו , ההתיצבות של מספר המשקפיים קורית בעין בריאה בהדרגה, ובגילך הוא בד"כ יציב מספיק. אם אתה חושש , אתה יכול להמתין 6 חדשים נוספים ולהבדק שוב. לגבי המעמד והתפקיד של הרופא המנתח, אני ממליץ לשאול את הרופא בעצמו. הרופא לא ישקר לך בנושא כל כך עקרוני, וכמעט תמיד המידע המוטעה נובע מ"טלפון שבור" או טעות בשגגה של איש שיווק או טלפן.

התשובה שקיבלת מהמכון היא תשובה נכונה. בהחלט עליך להבדק ע"י רופא מנתח, ויפה שלא הבטיחו לך בטלפון "הרים וגבעות" או הבטחה לניתוח. בדיקת ההתאמה צורכת צוות מיומן וציוד יקר ולכן יש לה מחיר. אם תנותח, בד"כ מחיר הבדיקה יופחת ממחיר הניתוח.

בכל מקרה אני ממליץ לך לבצע בדיקת התאמה ראשונית שאינה יקרה, ואין בה שום סיכון.

שאלה: עשיתי ניתוח לפני שבוע והראייה שלי רק הוחמרה, הייתכן?

תשובה: בשבוע הראשון יתכנו שינויים בחדות הראיה לטוב ולרע. שינויים קלים בד"כ אינם מדאיגים, אך למען הסר חשש, נא התיעצי עם המנתח שלך.

שאלה: האם המספר באמת משתנה בהריון? ומה באשר לניתוח לייזר להסרת משקפיים? הוא נהרס בהריון?

תשובה: לפעמים במהלך ההריון מופיעות בצקות גם ברקמות העיין שגורמות להופעת "מספר" או שינוי במספר. לאחר סוף ההריון וההנקה המצב, בדרך כלל, חוזר לקדמותו. אם לא יחזור לקדמותו והמספר יציב במשך כחצי שנה, ניתן לטפל בו בניתוח נוסף, במסגרת האחריות. יש לברר את פרטי האחריות במכון המטפל.

שאלה: אני בן 17, האם אני יכול לעשות ניתוח להסרת משקפיים?

תשובה: אני ממליץ לבצע את הניתוח רק לאחר שה"מספר" מתיצב. בגילך הוא עלול עדיין להשתנות. ניתוח לפני גיל 18 נעשה רק במקרים מיוחדים ולאחר בדיקת התאמה כמובן.

שאלה: יש לי בעיה של PARSPLANITIS כלומר יש לי עדין צלקת ברשתית ואני רואה כמו זבובים עולים ויורדים, האם מותר לי לעבור ניתוח להסרת משקפיים? (המכונים אומרים שכן..)

תשובה: אם יש לך דלקת תוך עינית מסוג פרס פלניטיס, אובאיטיס, אירידוציקליטיס בשלב הפעיל או אם את מטופלת באופן קבוע בטיפות סטרואידים או אם את סובלת מסיבוך של גלאוקומה או קטרקט, אז אסור בשלב זה לבצע ניתוח לייזר. מצד שני, אם הפרס פלניטיס אינננה פעילה ואינך נזקקת לטיפול תרופתי כעת, אפשר לשקול את הניתוח. נא התיעצי עם המנתח.

שאלה: האם יש טיפול לא ניתוחי להורדת משקפיים?

תשובה: כיום אין טיפול חד פעמי שיכול לפטור אותך ממשקפיים ללא ניתוח. אתה יכול להרכיב עדשות מגע באופן קבוע ביום, או באופן קבוע בלילה (שיטת אורתו קרטולוגיה) במקום ביום.

שאלה: תוך כמה זמן משתפרת משמעותית הראייה אחרי ניתוח? האם יש דברים שאסור לעשות? להתאמץ?

תשובה: חדות הראיה משתפרת בהדרגה. בד"כ תוך 3 ימים מתקבלת ראיה סבירה ותוך כשבועיים ראיה טובה יותר עם אפשרות לנהוג ביום ובלילה ללא קושי מיוחד. הריפוי הסופי יכול להמשך עוד שבוע או שבועיים נוספים. במקרה של שלומי הריפוי איטי מהרגיל אבל המגמה חיובית. הסיכוי שלך להפטר ממשקפיים הוא מצוין. ישנו סיכוי של כ 15 % שתזדקקי לתוספת לייזר בעוד 3 חדשים, וסיכוי של 85% שלא תזדקקי לתוספת.

אין כל מניעה לצפות בטלויזיה, לקרוא, או לעבוד מול מחשב. טשטוש קל בראיה או מאמץ אינו מקלקל את הניתוח.

שאלה: שאלת השאלות. כמה זה עולה? וכמה עולה בדיקה?

תשובה: מחיר ניתוח במכשור מודרני וע"י מנתח מנוסה הוא בסביבות 8000 שח לשתי העיניים, ויש סטיות מטה ומעלה. סטיות מוגזמות הן חשודות. עליך לברר במכונים עצמם.
מחיר בדיקה לפני ניתוח הוא בין 0 ל 250 שח, ומתקזז ממחיר הניתוח אם יהיה.

קופות החולים כרגע לא נותנות החזר אבל לחלקן יש הסדר להנחות קטנות בחלק מהמכונים.

שאלה: במקום אחד המליצו לי על ניתוח לאסאק, במכון אחר - על PRK. מה בדיוק מבדיל בין שתי השיטות הללו ואיזו מהן לדעתך טובה יותר?

תשובה: ניתוח לאסיק הוא שכלול של ניתוח PRK. בשניהם אני ממליץ על שימוש במכשיר לייזר מורדני עם מערכת עקיבה מהירה וקרן לייזר מרחפת FLYING SPOT . רוב המכשירים המודרניים הם כאלה. בשני הניתוחים מתבצע פיסול של פני הקרנית החיצוניים, באותה צורה ובאותו דיוק.
שני הניתוחים מורידים אותו עובי קרנית מפני שמתבצעים ע"י אותו לייזר בדיוק.

אז מה ההבדל?
בניתוח PRK מסירים את שכבת האפיתל של הקרנית ע"י גרוד עדין ונותנים לה לצמוח מחדש. זו הסיבה שיש מעט כאבים אחרי הניתוח. בניתוח לאסיק מחזירים את שכבת האפיתל שקולפה בחזרה למקומה והיא משמשת כמגן זמני עד שהפצע מתרפא. בתאוריה שיטת לאסיק עדיפה כי ההתאוששות מהירה וקלה יותר. בפועל ההתאוששות דומה מאד ואינדיבידואלית לכל עין.

לסיכום, השיטות כמעט זהות עם עדיפות קלה ללאסיק.

שאלה: איך בוחרים מכון לניתוח?

תשובה: אני ממליץ שתבחרי מכון שבו מכשור משוכלל, מנתחים מיומנים, מערכת תמיכה ומעקב נוחה ומקצועית, ושקרוב למקום מגורייך. כדאי לבצע בדיקת התאמה ולהתרשם מהשיחה עם המנתח, לקבל בדיקה מקיפה ותשובות לכל שאלה לפני שתחליטי. הזהרי ממי שיבטיח לך מראש הצלחה מלאה, וממי שאינו נותן אחריות לשנים.

בואו לדבר על זה בפורום הסרת משקפיים ושיפור הראייה.

למידע נוסף: הסרת משקפיים בלייזר

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום

עוד בתחום