מיפוי לב לאחר מעקפים
דיון מתוך פורום קרדיולוגיה - כללי
ההודעה שלך התקבלה בהצלחה
היא נמצאת כעת בבדיקת עמידה בנהלי הפורום
ההודעה צפויה להתפרסם תוך 24 שעות ממועד הגשתה
במידה וההודעה לא פורסמה בתוך 24 שעות, מומלץ לעיין שוב בנהלי הפורוםולהעלות את ההודעה מחדש.
שלום, אבא בן 62 עבר לפני שנה ניתוח מעקפים . כעת ביצע שוב בדיקת מאמץ ועקב צניחות נשלח לבצע מיפוי לב. בתוצאו תרשום: הממצאים מראים על אסכיה הפיכה קלה בדופן אנטרואפיקלית (לד) ומחשידים לאסכמיה הפיכה קלה גם בסיזור של RCA . מה התוצאות אומרות? האם יש סתימה? אודה על תגובה. תודה
התוצאות אומרות שיתכן ויש אזורים בלב שזרימת הדם אליהם אינה אופטימלית. סה"כ הממצאים קלים. ההחלטה האם יש צורך בצינתור תלוייה בשיקלול של מספר מרכיבים כולל האם לאביך יש תלונות חדשות, מה הטיפול אותו הוא מקבל כעת, מה היו החסימות בעורקים לפני הניתוח ואילו מעקפים בוצעו. כמו כן, יש צורך לראות במפוי איזה מאמץ בוצע והאם היו מדדים נוספים כמו הרחבת החדר השמאלי או קליטה ריאתית מוגברת תודה