פרפור פרוזדורים, טמבוקור מול ריתמקס
דיון מתוך פורום קרדיולוגיה - כללי
ההודעה שלך התקבלה בהצלחה
היא נמצאת כעת בבדיקת עמידה בנהלי הפורום
ההודעה צפויה להתפרסם תוך 24 שעות ממועד הגשתה
במידה וההודעה לא פורסמה בתוך 24 שעות, מומלץ לעיין שוב בנהלי הפורוםולהעלות את ההודעה מחדש.
שלום פרופ' פוקס, בעקבות פרפור פרוזדורים (כבר כתבתי אליך בעבר), מקבל 200 מ"ג ביום טמבוקור בהצלחה ולא חש כל תופעות לואי (בריא, 63, תוצאות טובות לאקו לב ומיפוי לב).שמתי לב שבפורום מוזכר הרבה יותר ריתמקס לעומת טמבוקור. האם יש עדיפות לאחת מתרופות אלו על פני השניה מבחינת הטיפול, תופעות לואי אפשריות? לא שאני מתכוון לשנות בתקופה הנראית לעין אך מי יודע? אשמח ואודה לך על תשובה.
לכל אחת מהתרופות יש תופעות לוואי (לא שכיחות ובטיחותן עולה כשתפקוד הלב תקין ואין עידות לאיסכמיה). יש העדפה לריתמקס בגלל שתופעות הלוואי הקשות יותר האפשריות נדירות יותר בהשוואה לטמבוקור. בכל מקרה, באם הגבת טוב ואק"ג שלך לא הראה שנויים הרי אין מניע להמשיך בטיפול כפי שהוא תודה