פרפור פרוזדורים

דיון מתוך פורום  קרדיולוגיה - כללי

26/05/2008 | 08:49 | מאת: רונן

שלום רב, לאחר היפוך חשמליבעקבות פרפור פרוזדורים, מקבל טמבוקור 200 מ"ג ביום .(בן 63,בדיקות דם ,אקו, מיפויתקינים ,בריא) ממצב של 3 פרפורים בחודש בחודשיים הראשונים (כל אחד מהם התחיל בשעות הערב), נמצא עכשיו כחודשיים ללא פרפורים , זאת לאחר ששיניתי מועדי לקיחת הטמבוקור, כשבסופו של דבר לוקח כדור 50 מ"ג כל 4 שעות משעה 9 בבוקר עד שעה 9 בערב (סה"כ 200 מ"ג ביום). שאלתי היא :א. במידה וימשך מצב חוסר פרפורים גם בחודש או חודשיים הבאים, ומכיוון שהתחלות הפרפורים בעבר קרו רק בשעות הערב, האם ניתן להוריד בהדרגה המינון היומי? (למשל להוריד 50 מ"ג בשעה 9 בבוקר , כי הרי חשיבות הכדור היא בערב מה יש חשש לפרפור). אינפורמציה שתומכת בכך אולי היא הדברים הבאים . שמתי לב רק לגבי הפרפורים האחרונים שקרו (ואני מניח שגם הקודמים) : הם קרו כשהייתי עייף במיוחד בערב,פעמיים כאשר השתרעתי במהירות בספה למצב חצי שכיבה, ופעם כשנשכבתי במהירות במיטה בכוונה ללכת לישון. הבחנתי בפרפור מידית או כדקה לאחר מכן (למדתי לזהות אם בסינוס או בפרפור תוך מספר שניות ע"י בדיקת דופק ידנית גם ללא שעון)- כשהערכתי שבפרפור בדקתי במד דופק מדויק שיש לי שאישר זאת בצורה בוררה. מאז אני מתישב על הספה בבזהירות ובאיטיות, וגם כשהולך לישון מקפיד להשתרע על המיטה באיטיות. א. כללית מה דעתך? ב. לגבי הקטנת מינון. אודה מאוד על תשובה.

לקריאה נוספת והעמקה
28/05/2008 | 22:53 | מאת:

1. ממליץ לחיות חיים רגילים ולהשכב ולקום כרגיל! 2. המינון אינו גבוה (מקס 400 מ"ג ליום) ובאם תחת מינון זה קצב הלב שלך סדיר יש להמשיך באותותמינון. בכל מקרה יש לחלק=ןן ל 100 X2 ליום (אין צורך ב X4 ליום) תודה

29/05/2008 | 07:26 | מאת: רונן

ראשית תודה על התשובה . רציתי לעדכן שלאחר חודשיים של 3 פרפורים לחודש, בהם לקחתי טמבוקור אחד בבוקר ואחד בערב (סה"כ 200 מ"ג), שיניתי מועדי לקיחת הכדורים : בערב נשאר בשעה 9 בערב כמו קודם, אך זה של הבוקר דחיתי לשעה 10 עד 11 בבוקר וזה הביא לאפס פרפורים בתקופה של כ - 6 שבועות. ואז פצלתי ל - 50 מ"ג 4 פעמים ביום, ושוב ללא פרפורים.(סה"כ ללא פרפורים כחודשיים לאחר הפרפור האחרון). אני מקבל את המלצתך ואחזור למתכונת הקודמת כשרק כדור הבוקר באיחור מה.מקבל גם המלצתך לחזור לחיים רגילים. ושוב תודה על התשובה הענינית והמקצועית.