דופק באימון
דיון מתוך פורום קרדיולוגיה - כללי
ההודעה שלך התקבלה בהצלחה
היא נמצאת כעת בבדיקת עמידה בנהלי הפורום
ההודעה צפויה להתפרסם תוך 24 שעות ממועד הגשתה
במידה וההודעה לא פורסמה בתוך 24 שעות, מומלץ לעיין שוב בנהלי הפורוםולהעלות את ההודעה מחדש.
שלום רב, אני בן 30, דופק מנוחה 64. אני מתאמן בריצות ארוכות עד 8 ק"מ, 3 פעמים בשבוע כבר 4 חודשים. לצערי, במאמץ לא מירבי (מהירות של 9.5 קמ"ש, בממוצע 6:20 דקות לקמ') אני מגיע כבר לדופק של 171-175 למשך 30 דקות ריצה, ולפרקים בריצה, אני מגיע גם לדופק 180. 3 שעות לאחר הריצה, הדופק חוזר ל68. עשיתי בדיקות מאמץ לב במכון מורשה והתוצאות תקינות. האם עלי להיות מודאג? מה עלי לעשות?
הדופק המקסימלי לגילך הוא 190 ויתכן מאוד שהדופק המקסימלי האישי שלך גבוה יותר כך שאתה בד"כ סביב 90% מהדופק המקסימלי. ממליץ לבצע מבחן מאמץ מקסימלי במסגרת רפואת ספורט ובהתאם לתכנן את אימןני הריצה ותחומי דופק לאימונים שונים תודה