q-wave ו-MLD
דיון מתוך פורום קרדיולוגיה - כללי
ההודעה שלך התקבלה בהצלחה
היא נמצאת כעת בבדיקת עמידה בנהלי הפורום
ההודעה צפויה להתפרסם תוך 24 שעות ממועד הגשתה
במידה וההודעה לא פורסמה בתוך 24 שעות, מומלץ לעיין שוב בנהלי הפורוםולהעלות את ההודעה מחדש.
שלום, אולי השאלה שלי לא כל כך קשורה לפורום אבל אני אשמח בכל זאת לתשובה :) אני סטודנטית להנדסה ביו רפואית ואני עושה עבודה על סטנטים. יש שני מושגים שאני לא ממש מבינה למה הם מתייחסים בכל המאמרים שקראתי. 1. MLD (MINIMUM LUMINAL DIAMETER) 2. Q- WAVE / NON Q WAVE אולי מישהו יודע מה זה או איפה אפשר למצוא על זה
1. קוטר מינמלי של העורק - הקוטר בנקודה המוצרת ביותר בעורק 2. אוטמים של שריר הלב המתבטאים בשנוי אק"ג של הופעת גלי Q או העדרם (כיום משתמשים במונח אחר של התקף לב: עם או בלי עליה במקטע ST לדוגמא NON ST ELEVATIOM MYOCARDIAL INFARCTION או בקיצור NSTEMI ולאוטם עם שנוי STEMI תודה