פרפור פרוזדורים
דיון מתוך פורום קרדיולוגיה - כללי
ההודעה שלך התקבלה בהצלחה
היא נמצאת כעת בבדיקת עמידה בנהלי הפורום
ההודעה צפויה להתפרסם תוך 24 שעות ממועד הגשתה
במידה וההודעה לא פורסמה בתוך 24 שעות, מומלץ לעיין שוב בנהלי הפורוםולהעלות את ההודעה מחדש.
ד"ר שלום, רציתי לשאול לגבי אישה בת 53, בריאה בד"כ (למעט אלרגיות ו- MVP), שהשבוע חוותה פרפור פרוזדורים עד למצב שנלקחה למיון (בהמלצת רופא שהוזעק הביתה), ולקח זמן עד שחזרה לסינוס. 1. האם זה יכול להיגרם אך ורק כתוצאה מלחץ? מה בכלל גורם לפרפור פרוזדורים? 2. האם יש דברים שאסור לה לעשות - למשל מאמץ גופני- בכלל? 3. היא שוחררה ממיון ללא שום המלצה לתרופות בתואנה שזה רק חד פעמי - האמנם לא צריך תרופות, גם אם מדובר רק בפעם אחת, אפילו לצורך מניעה? 4. עד כמה זה צריך להדאיג ומה צריך לעשות הלאה? תודה רבה, סתם אחת
1. יש לבדוק האם יש דליפה של המסתם או רק MVP ללא דליפה. בהתאם יש להתאים טיפול תרופתי 2. יש להתחיל אספירין 100 מ"ג X1 עד לגמר הבירור 3.אין צורך לדאוג אבל כדאי לבצע -א. אקו לב עדכני, ב. הולטר לב ג. תפקודי בלוטת התריס