בדיקת אקו דופלר
דיון מתוך פורום קרדיולוגיה - כללי
ההודעה שלך התקבלה בהצלחה
היא נמצאת כעת בבדיקת עמידה בנהלי הפורום
ההודעה צפויה להתפרסם תוך 24 שעות ממועד הגשתה
במידה וההודעה לא פורסמה בתוך 24 שעות, מומלץ לעיין שוב בנהלי הפורוםולהעלות את ההודעה מחדש.
אימי ביצעה בדיקת אקו דופלר (. ברקע לחץ דם גבוה בממוצע 165-180 ) בבדיקה נמצא כי חדר שמאל בגטדל תקין ,דפנותיו אינן מעובות, תפקוד הסיסטולי תקין והרפייתו לקויה (יחס 0.9= e/a בזרימה המיטרלית) פרוזדור שמאל מורחב במידה קלה ביותר. לחץ דם ריאתי מוערך תקין. חדר ימין ופרוזדור ימין תקינים. 1. מה משמעות האמירה תפקוד הסיסטולי תקין והרפייתו לקויה? 2.האם יש קשר בין תוצאות הבדיקה ללחץ הדם הגבוה? 3. מה הטיפול הרפואי התבקש לאור תוצאות בדיקה זו? בברכה שושנה בת מודאגת
1. תפקוד ססטולי תקין פירושו ששריר הלב מתכווץ היטב. הרפייה לקוייה מתייחסת לחזרבה של השריר מכיווץ מקסמלי למצב מוחה 2. הממצאים של הפרעה בהרפייה והרחבה של העליה השמאלית הם סמנים ראשוניים של השפעת ל"ד גבוה על הלב 3. איזון קפדני של ל"ד תודה