המתנה עד שיהיו סימנים קליניים
דיון מתוך פורום קרדיולוגיה - כללי
ההודעה שלך התקבלה בהצלחה
היא נמצאת כעת בבדיקת עמידה בנהלי הפורום
ההודעה צפויה להתפרסם תוך 24 שעות ממועד הגשתה
במידה וההודעה לא פורסמה בתוך 24 שעות, מומלץ לעיין שוב בנהלי הפורוםולהעלות את ההודעה מחדש.
שלום רב, קיימים ממצאים רפואיים במפוי - איסכמיה בגודל קטן פלוס וקליטה מוגברת קלה בריאות -המצדיקים אך אינם מחייבים צנתור. לעומת זאת הקליניקה היא מינימלית ביותר ואיכות החיים מצוינת. האם עדיף לצנתר לאלתר או אולי מוטב להמתין עד שיהיו סימנים קליניים מובהקים ? תודה מקרב לב על הסבלנות ועל התשובות.
יש פער בין אזור איסכמי קטן + לקליטה ריאתית המהווה סמן עקיף לחומרה משמעותית. כדאי להעריך מה היה בחלק של המאמץ (כמה מאמץ, האם היו שנויים באק"ג וכו...) ובמקרה של התלבטות לעשות בדיקה נוספת כמו אקו במאמץ. במצב של סימו שאלה ניתן לבצע כם CT של עורקי הלב שהוא בעל יכולת טובה מאוד לשלול קיום הצרויות בעורקי הלב תודה