ניתוח להסרת הפריקרד
דיון מתוך פורום קרדיולוגיה - כללי
ההודעה שלך התקבלה בהצלחה
היא נמצאת כעת בבדיקת עמידה בנהלי הפורום
ההודעה צפויה להתפרסם תוך 24 שעות ממועד הגשתה
במידה וההודעה לא פורסמה בתוך 24 שעות, מומלץ לעיין שוב בנהלי הפורוםולהעלות את ההודעה מחדש.
* שים לב! הקובץ שצורף יעלה לאתר רק לאחר אישור מנהל הפורום.
שלום ד"ר פוקס, יש לי הסתיידות חריפה בפריקרד ואני עומד לפני ניתוח בימים הקרובים. מתלבט היכן לבצע? בארץ, או ב-Mayo Clinic אצל Dr. Schaff? שוחחתי עם מספר מנתחים בארץ ומסתבר שלמרות שניתן לבצע הניתוח בארץ, הנסיון מועט יחסית ומדובר בניתוח מסוכן יותר מניתוח לב שגרתי, כמו מעקפים. מה דעתך בנושא?
לקריאה נוספת והעמקה
המחלה אינה שכיחה ולכן הנסיון המצטבר נמוך משמעותית לעומת ניתוח מעקפים. באופן כללי הסיכון סביב הניתוח גבוה יותר מאשר ניתוח מעקפים. להערכתי אם דעת המנתחים בארץ היתה שיש לבצע את הניתוח במקום עם נסיון רב כדוגמת ה MayoClinic הרי כדאי לשקול גישה זאת. תודה