אי ספיקה טריקוספידלית
דיון מתוך פורום קרדיולוגיה - כללי
ההודעה שלך התקבלה בהצלחה
היא נמצאת כעת בבדיקת עמידה בנהלי הפורום
ההודעה צפויה להתפרסם תוך 24 שעות ממועד הגשתה
במידה וההודעה לא פורסמה בתוך 24 שעות, מומלץ לעיין שוב בנהלי הפורוםולהעלות את ההודעה מחדש.
עברתי החלפת מסתם טריקוספידלי לביולוגי לפני מס' שנים . בבדיקת האקו השבוע היה כתוב שמפל הלחצים על המסתם הוא 14/7 (כמו התוצאה שקיבלתי בשנה שעברה) אך היה כתוב גם שיש החמרה מסוימת באי ספיקה טריקוספידלית. 1. מהי אי ספיקה טריקוספידלית והאם זה מסוכן וכן על מה זה יכול להשפיע? 2. איך יש החמרה באי ספיקה אם מפל הלחצים הוא ללא שינוי?? 3. מהו הזמן הממוצע שבו מחליפים מסתם טריקוספידלי ביולוגי? תודה רבה.
אי ספיקה טריקוספידאלית פירושה דלף של דם מהחדר אל הפרוזדור. בזמן סגירה של המסתם דם לא אמור לעבור חזרה, במקרה של דלף ניתן למדוד אותו. המפל שנמדד הוא בזמן שהמסתם פתוח והוא בא להעריך האם המסתם מוצר. אילו 2 תופעות נפרדות שלא מחייבות לקשר בינהן. אורך החיים של מסתם טריקוספידאלי ביולוגי 10-15 שנה אבל תלוי במסתם ובהמודינמיקה תודה