בדיקת דם l.d.l
דיון מתוך פורום קרדיולוגיה - כללי
ההודעה שלך התקבלה בהצלחה
היא נמצאת כעת בבדיקת עמידה בנהלי הפורום
ההודעה צפויה להתפרסם תוך 24 שעות ממועד הגשתה
במידה וההודעה לא פורסמה בתוך 24 שעות, מומלץ לעיין שוב בנהלי הפורוםולהעלות את ההודעה מחדש.
אני אחרי ניתוח של 3 מעקפים (לפני כ-8 חד' ) בעל היסטוריה של טרשת-עורקים, כולסטרול וסכרת ( בן 47 ) לפני כשלושה חד' בדיקת הל.ד.ל שלי היה 68 כיום הוא 81 . שאלתי היא האם מספר זה הוא עדיין בתחום הנורמה ? האם לחולה לב כמוני זה פערים מאוד משמעותיים ? (אגב גם שאר הבדיקות של כולסטרול, טריגלי...סוכר וכו' קצת עלו מלפני 3 חד' ,רק ה-h.d.l. נשאר על 40 )
ההמלצה לגבי מטופלים עם מחלה בעורקי הלב היא לשמור רמת LDL מתחת ל 70 מ"ג%. יתכן ויצאת מאיזון עקב שנוי תזונתי אבל במידה ולא יש מקום לבגביר את הטיפול התרופתי. קשה לעלות רמת HDL. עליה קלה ניתן להשיג ע"י הטיפול הניתן להורדת ה LDL, פעילות גופנית אירובית קבועה ומרכיבים תזונתיים תודה